Nová Honda NSX nabírá zpoždění. Už ale známe technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.

Nová generace supersportu Honda NSX se do prodeje moc nehrne. Původně se měl hybridní sportovní vůz začít prodávat už na podzim letošního roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula datum uvedení na trh na jaro 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX navazuje na svého předchůdce. Nehoní se za celkovými čísly, automobilka slibuje hlavně efektivitu a ovladatelnost. Bohužel ještě neznáme základní čísla výkonu

U Hondy nás to zas tak moc nepřekvapuje, když si vzpomeneme na peripetie s modelem Civic Type-R. Podle Hondy je důvodem zpoždění změna uložení a koncepce motoru, ke které které došlo během fáze vývoje. Výroba bude probíhat v USA a to jak pro domácí americký trh (pod názvem Acura), tak i pro celý svět (Honda).

Honda NSX dostala 10 chladičů. Motor potřebuje tři, převodovka dva

Honda NSX dostala 10 chladičů. Motor potřebuje tři, převodovka dva

Honda NSX je postavena na karbonovém monokoku a používá dvakrát přeplňovaný šestiválec do V s rozevřením válců pod úhlem 75°. K motoru je připojena devítistupňová dvouspojková převodovka a síla putuje na zadní kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Složitý hybridní pohon trůní v karbonovém monokoku. Brzdy mohou být i keramické. Řadicí páku už nedostanete, NSX má devítirychlostní dvouspojku s řazením na volantu

Celkem vozu pomáhají tři elektromotory. Jeden je mezi motorem a převodovkou a slouží k vylepšení akcelerace, pomáhá vykrývat pokles výkonu při řazení, omezuje cukání při podřazování a při brzdění generuje další odpory, čímž ještě rekuperuje elektrickou energii.

Honda Civic Type R: Na českém trhu od září s cenou 859 900 Kč

Honda Civic Type R: Na českém trhu od září s cenou 859 900 Kč

Další dva elektromotory jsou vpředu a každý pohání jedno kolo, takže suplují funkci pohonu všech kol a fungují také jako vektorování točivého momentu. Honda NSX nabízí celkem čtyři jízdní režimy včetně toho plně elektrického.

Honda NSX je dlouhá 4470 mm, vpředu má kola o rozměru 8,5x19", vzadu pak 11x20". Přesnou hmotnost, výkon, zrychlení a nejvyšší rychlost však Honda stále tají. Hovoří se ale o maximálním výkonu až 550 koní.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků