Nová Honda Jazz má české ceny. Začíná na půl milionu korun, výbavu má slušnou

Nová generace Hondy Jazz už přijíždí také na český trh. K dostání je už výhradně jako hybrid, přičemž nabídku rozšiřuje i robustnější varianta Crosstar.

S elektrifikací jede Honda v Evropě na silné vlně, tudíž i nová generace praktického Jazzu už přijíždí pouze jako hybrid. O technice a schopnostech Jazzu jsme se podrobněji rozepsali už dříve, teď přichází řada na zveřejněné cenovky. Výbavy standardního modelu budou celkem tři, zatímco motorizace je tedy pouze jediná.

Nehledě na úroveň Comfort, Elegance či Executive bude Jazz pokaždé využívat hybridní ústrojí e:HEV, spojující dvojici elektromotorů, benzinový čtyřválec DOHC i-VTEC o objemu 1,5 litru, lithium-iontový akumulátor a novou inovativní automatickou převodovku e-CVT. Systémový výkon ústrojí je 80 kW (109 koní) a točivý moment 253 N.m. Kombinovaná spotřeba paliva je uváděných 4,5 l/100 km (WLTP).

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

Cenovky začínají u výbavy Comfort na 499.990 Kč, za které dostanete standardně 10 airbagů (nově kolenní + středový vpředu), balíček asistenčních a bezpečnostních prvků Honda Sensing, automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, LED světlomety, halogenové mlhovky, dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná přední i zadní okna, vyhřívaná přední sedadla, 15palcová ocelová kola nebo textilní interiér.

Střední cestou je výbava Elegance od ceny 539.900 Kč, přidávající navíc i alarm, polokožený interiér, služby konektivity v rámci infotainmentu Honda Connect, parkovací senzory vpředu a vzadu, LED mlhovky či 15palcová litá kola. Nejvyšší výbava Executive startující na 569.900 Kč nakonec přihazuje i bezklíčový přístup, kožený vyhřívaný volant, infotainment s navigací, zatemněná zadní okna, zadní parkovací kameru nebo 16palcová litá kola.

Honda Civic Type R pro sběratele nemá rádio ani klimatizaci. V Evropě jich bude jen 100

Honda Civic Type R pro sběratele nemá rádio ani klimatizaci. V Evropě jich bude jen 100

Nabídku pak také v Česku rozšiřuje i robustněji řešený Jazz ve variantě Crosstar, který se blíží crossoverům s vyšší světlou výškou, ochrannými plasty na karoserii a jeho výbavu doplňují i textilní voděodolné potahy v interiéru. Crosstar je nicméně k dostání pouze v nejvyšší úrovni Executive, a to od ceny 609.900 Kč.

Honda Jazz e:HEV – technické údaje a české ceny
Verze Jazz Jazz Crosstar​ 
Motor 1.5 e:HEV 1.5 e:HEV
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498
Válce/ventily 4/4 4/4
Výkon [kW/min] 80/- 80/-
Točivý moment [Nm/min] 253/- 253/-
Převodovka e-CVT e-CVT
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4-9,5 9,9
Maximální rychlost [km/h] 175 173
Pohotovostní hmotnost [kg] 1300-1318 1325-1327
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 4,5 neupřesněno
Cena Comfort [Kč] 499.990 -
Cena Elegance [Kč] 539.900 -
Cena Executive [Kč] 569.900 609.900
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků