O novém designovém jazyku nebo stupních výbavy nové Hondy Jazz bylo pár slov napsáno  už během premiéry . Teď japonská automobilka konečně detailněji zmiňuje i očekávanou techniku... | Honda Jazz Zdroj: Honda

O novém designovém jazyku nebo stupních výbavy nové Hondy Jazz bylo pár slov napsáno už během premiéry. Teď japonská automobilka konečně detailněji zmiňuje i očekávanou techniku... | Honda Jazz | Zdroj: Honda

...která trochu (avšak očekávatelně) otřese nabídkou malého praktického modelu. V Evropě se totiž u Jazzu rozlučte s konvenčními motorizacemi, k mání už bude pouze nový hybrid e:HEV. | Honda Jazz Zdroj: Honda

...která trochu (avšak očekávatelně) otřese nabídkou malého praktického modelu. V Evropě se totiž u Jazzu rozlučte s konvenčními motorizacemi, k mání už bude pouze nový hybrid e:HEV. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Jedná se o nově vyvinuté hybridní ústrojí, které se poprvé objevuje právě v Jazzu. Kombinuje dva elektromotory, benzinový čtyřválec DOHC i-VTEC o objemu 1,5 litru, lithium-iontový akumulátor... | Honda Jazz Zdroj: Honda

Jedná se o nově vyvinuté hybridní ústrojí, které se poprvé objevuje právě v Jazzu. Kombinuje dva elektromotory, benzinový čtyřválec DOHC i-VTEC o objemu 1,5 litru, lithium-iontový akumulátor... | Honda Jazz | Zdroj: Honda

...a novou inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem, která je podle Hondy mnohem kompaktnější a zajišťuje plynulejší převod točivého momentu než planetové eCVT převodovky využívané u ostatních hybridů. | Honda Jazz Zdroj: Honda

...a novou inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem, která je podle Hondy mnohem kompaktnější a zajišťuje plynulejší převod točivého momentu než planetové eCVT převodovky využívané u ostatních hybridů. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Systémový výkon ústrojí e:HEV čítá 80 kW (109 koní) a točivý moment 253 N.m. S těmito hodnotami zvládá Jazz akceleraci na 100 km/h za 9,4 vteřiny a maximálně se rozjede na 175 km/h. | Honda Jazz Zdroj: Honda

Systémový výkon ústrojí e:HEV čítá 80 kW (109 koní) a točivý moment 253 N.m. S těmito hodnotami zvládá Jazz akceleraci na 100 km/h za 9,4 vteřiny a maximálně se rozjede na 175 km/h. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Kombinovanou spotřebou paliva je uváděných 4,5 l/100 km (WLTP). Hybridní ústrojí pracuje ve třech jízdních režimech, které systém automaticky v závislosti na různých podmínkách přepíná. | Honda Jazz Zdroj: Honda

Kombinovanou spotřebou paliva je uváděných 4,5 l/100 km (WLTP). Hybridní ústrojí pracuje ve třech jízdních režimech, které systém automaticky v závislosti na různých podmínkách přepíná. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Jazz tak může jezdit čistě na elektřinu – akumulátor přímo napájí hnací elektromotor. Dále umí pracovat v hybridním režimu – motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává do hnacího elektromotoru. | Honda Jazz Zdroj: Honda

Jazz tak může jezdit čistě na elektřinu – akumulátor přímo napájí hnací elektromotor. Dále umí pracovat v hybridním režimu – motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává do hnacího elektromotoru. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

A rovněž se využívá konvenční pohon – benzínový motor je propojen přímo s koly pomocí zamykací spojky. Honda dodává, že přepínání mezi třemi režimy jízdy cestující nezaregistrují. | Honda Jazz Zdroj: Honda

A rovněž se využívá konvenční pohon – benzínový motor je propojen přímo s koly pomocí zamykací spojky. Honda dodává, že přepínání mezi třemi režimy jízdy cestující nezaregistrují. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Upřesnění se nám dostává i po stránce vnitřního prostoru. Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 298 litrech a může být rozšířen až na 1203 litrů (se sklopenými sedadly). | Honda Jazz Zdroj: Honda

Upřesnění se nám dostává i po stránce vnitřního prostoru. Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 298 litrech a může být rozšířen až na 1203 litrů (se sklopenými sedadly). | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Zachován je pak systém široké konfigurace nastavení zadních sedadel, který umožňuje flexibilitu sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladového prostoru. | Honda Jazz Zdroj: Honda

Zachován je pak systém široké konfigurace nastavení zadních sedadel, který umožňuje flexibilitu sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladového prostoru. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Kromě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů, které Honda zmínila už  během premiéry Jazzu , se novinka v interiéru dočkala celkem deseti airbagů, mezi něž patří nově i přední středový airbag. | Honda Jazz Zdroj: Honda

Kromě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů, které Honda zmínila už během premiéry Jazzu, se novinka v interiéru dočkala celkem deseti airbagů, mezi něž patří nově i přední středový airbag. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Zabudován je do opěradla řidiče a má ochránit hlavy cestujících před vzájemným střetem při nehodě. | Honda Jazz Zdroj: Honda

Zabudován je do opěradla řidiče a má ochránit hlavy cestujících před vzájemným střetem při nehodě. | Honda Jazz | Zdroj: Honda

Honda Jazz Zdroj: Honda

Honda Jazz | Zdroj: Honda

Honda Jazz Zdroj: Honda

Honda Jazz | Zdroj: Honda

Honda Jazz Zdroj: Honda

Honda Jazz | Zdroj: Honda

Honda Jazz Zdroj: Honda

Honda Jazz | Zdroj: Honda

...která trochu (avšak očekávatelně) otřese nabídkou malého praktického modelu. V Evropě se totiž u Jazzu rozlučte s konvenčními motorizacemi, k mání už bude pouze nový hybrid e:HEV. | Honda Jazz Zdroj: Honda
Jedná se o nově vyvinuté hybridní ústrojí, které se poprvé objevuje právě v Jazzu. Kombinuje dva elektromotory, benzinový čtyřválec DOHC i-VTEC o objemu 1,5 litru, lithium-iontový akumulátor... | Honda Jazz Zdroj: Honda
...a novou inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem, která je podle Hondy mnohem kompaktnější a zajišťuje plynulejší převod točivého momentu než planetové eCVT převodovky využívané u ostatních hybridů. | Honda Jazz Zdroj: Honda
Systémový výkon ústrojí e:HEV čítá 80 kW (109 koní) a točivý moment 253 N.m. S těmito hodnotami zvládá Jazz akceleraci na 100 km/h za 9,4 vteřiny a maximálně se rozjede na 175 km/h. | Honda Jazz Zdroj: Honda
16
Fotogalerie

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

Premiéru si nový Jazz odbyl už loni v říjnu, podrobnější technické informace o novém hybridním ústrojí se však dozvídáme až nyní.

O novém designovém jazyku nebo stupních výbavy nové Hondy Jazz bylo pár slov napsáno už během premiéry. Teď japonská automobilka konečně detailněji zmiňuje i očekávanou techniku, která trochu (avšak očekávatelně) otřese nabídkou malého praktického modelu. V Evropě se totiž u Jazzu rozlučte s konvenčními motorizacemi, k mání už bude pouze nový hybrid e:HEV.

Jedná se o nově vyvinuté hybridní ústrojí, které se poprvé objevuje právě v Jazzu. Kombinuje dva elektromotory, benzinový čtyřválec DOHC i-VTEC o objemu 1,5 litru, lithium-iontový akumulátor a novou inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem, která je podle Hondy mnohem kompaktnější a zajišťuje plynulejší převod točivého momentu než planetové eCVT převodovky využívané u ostatních hybridů.

Systémový výkon ústrojí e:HEV čítá 80 kW (109 koní) a točivý moment 253 N.m. S těmito hodnotami zvládá Jazz akceleraci na 100 km/h za 9,4 vteřiny a maximálně se rozjede na 175 km/h. Kombinovanou spotřebou paliva je uváděných 4,5 l/100 km (WLTP). Hybridní ústrojí pracuje ve třech jízdních režimech, které systém automaticky v závislosti na různých podmínkách přepíná.

Jazz tak může jezdit čistě na elektřinu – akumulátor přímo napájí hnací elektromotor. Dále umí pracovat v hybridním režimu – motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává do hnacího elektromotoru. A rovněž se využívá konvenční pohon – benzínový motor je propojen přímo s koly pomocí zamykací spojky. Honda dodává, že přepínání mezi třemi režimy jízdy cestující nezaregistrují.

Upřesnění se nám dostává i po stránce vnitřního prostoru. Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 298 litrech a může být rozšířen až na 1203 litrů (se sklopenými sedadly). Zachován je pak systém široké konfigurace nastavení zadních sedadel, který umožňuje flexibilitu sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladového prostoru.

Kromě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů, které Honda zmínila už během premiéry Jazzu, se novinka v interiéru dočkala celkem deseti airbagů, mezi něž patří nově i přední středový airbag. Zabudován je do opěradla řidiče a má ochránit hlavy cestujících před vzájemným střetem při nehodě.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud