Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

Premiéru si nový Jazz odbyl už loni v říjnu, podrobnější technické informace o novém hybridním ústrojí se však dozvídáme až nyní.

O novém designovém jazyku nebo stupních výbavy nové Hondy Jazz bylo pár slov napsáno už během premiéry. Teď japonská automobilka konečně detailněji zmiňuje i očekávanou techniku, která trochu (avšak očekávatelně) otřese nabídkou malého praktického modelu. V Evropě se totiž u Jazzu rozlučte s konvenčními motorizacemi, k mání už bude pouze nový hybrid e:HEV.

Jedná se o nově vyvinuté hybridní ústrojí, které se poprvé objevuje právě v Jazzu. Kombinuje dva elektromotory, benzinový čtyřválec DOHC i-VTEC o objemu 1,5 litru, lithium-iontový akumulátor a novou inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem, která je podle Hondy mnohem kompaktnější a zajišťuje plynulejší převod točivého momentu než planetové eCVT převodovky využívané u ostatních hybridů.

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Systémový výkon ústrojí e:HEV čítá 80 kW (109 koní) a točivý moment 253 N.m. S těmito hodnotami zvládá Jazz akceleraci na 100 km/h za 9,4 vteřiny a maximálně se rozjede na 175 km/h. Kombinovanou spotřebou paliva je uváděných 4,5 l/100 km (WLTP). Hybridní ústrojí pracuje ve třech jízdních režimech, které systém automaticky v závislosti na různých podmínkách přepíná.

Jazz tak může jezdit čistě na elektřinu – akumulátor přímo napájí hnací elektromotor. Dále umí pracovat v hybridním režimu – motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává do hnacího elektromotoru. A rovněž se využívá konvenční pohon – benzínový motor je propojen přímo s koly pomocí zamykací spojky. Honda dodává, že přepínání mezi třemi režimy jízdy cestující nezaregistrují.

Roztomilá Honda S660 prošla modernizací. Stále ji chceme a stále ji nemůžeme mít

Roztomilá Honda S660 prošla modernizací. Stále ji chceme a stále ji nemůžeme mít

Upřesnění se nám dostává i po stránce vnitřního prostoru. Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 298 litrech a může být rozšířen až na 1203 litrů (se sklopenými sedadly). Zachován je pak systém široké konfigurace nastavení zadních sedadel, který umožňuje flexibilitu sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladového prostoru.

Kromě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů, které Honda zmínila už během premiéry Jazzu, se novinka v interiéru dočkala celkem deseti airbagů, mezi něž patří nově i přední středový airbag. Zabudován je do opěradla řidiče a má ochránit hlavy cestujících před vzájemným střetem při nehodě.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků