Nová Honda HR-V odhaluje techniku. 131 hybridních koní bude jedinou možností

Stejně jako nový Jazz bude i HR-V v Evropě nabízeno výhradně s hybridním ústrojím.

Specifikaci nové generace Hondy HR-V odhaluje japonská automobilka po kouscích. Design jsme si už probrali, stále čekáme na přesné míry či objem kufru. Teď ale Honda upřesňuje, co najdeme pod kapotou SUV. Bylo jasné, že půjde o hybrid. Přesněji si ale ústrojí vypůjčí HR-V od evropského Jazzu, který je na starém kontinentu také výhradně hybridem.

Honda přináší svůj filtr proti virům do Evropy. Nabídne ho jako originální příslušenství

Honda přináší svůj filtr proti virům do Evropy. Nabídne ho jako originální příslušenství

Ústrojí e:HEV bude tedy v HR-V opět kombinací benzinového čtyřválce 1.5 i-VTEC a dvojice elektromotorů. V případě SUV ale o větším systémovém výkonu 96 kW (131 koní) a točivém momentu 253 N.m (v Jazzu 80 kW/109 k; 253 N.m). Baterie jsou uloženy pod podlahou zavazadlového prostoru.

Spalovací motor tu přitom funguje ve většině případů jako generátor elektrické energie, zatímco přední kola pohání elektromotory. Čtyřválec se připojí k pohonu jen při cestování vyšší, konstantní rychlostí. Přepínání mezi motory je řízeno automaticky dle jízdních podmínek, dále jsou však k dispozici jízdní režimy Econ, Normal a Sport. Dynamické schopnosti nového HR-V zatím Honda neodhaluje stejně jako hodnoty spotřeby paliva.

 

Honda Civic 11. generace opět odhalena bez maskování. Premiéra není daleko

Honda Civic 11. generace opět odhalena bez maskování. Premiéra není daleko

Interiér má dle Hondy zajistit maximální pohodlí pro čtyři dospělé cestující. Nová palubní deska vypadá jednodušeji, středu dominuje 9palcová obrazovka infotainmentu, před řidičem je 7palcový digitální přístrojový štít. Podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je dnes samozřejmostí. Níže jsou fyzické ovladače pro klimatizaci a rovněž dvojice USB portů.

Více informací se nejspíš postupně dozvíme s blížícím se uvedením do prodeje. To je nicméně ještě docela daleko, v Evropě se má HR-V dostat k prodejcům až na přelomu letošního a příštího roku.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky