Nová Honda CR-V míří do Ženevy. Bude i hybridní a uveze až 7 osob

S odstupem po představení varianty pro severoamerický trh připravila Honda také evropskou verzi svého oblíbeného SUV.

Poprvé také ve variantě pro přepravu sedmi cestujících se bude nabízet nová generace středního SUV automobilky Honda. Ta nejnovější provedení modelu CR-V přiveze na autosalon do Ženevy.

Tisková zpráva zatím příliš mnoho konkrétních technických údajů neuvádí. Je z ní ale zřejmé, že se konstruktéři zaměřili třeba i na zlepšení aerodynamiky, k čemuž přispívají užší přední sloupky, profilované přední a zadní nárazníky i kryty pod motorem.

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Vůz oproti předchůdci mírně povyrostl, prodloužil se také rozvor a šířka. Díky tomu bude v kabině více místa a zvětšil se rovněž zavazadlový prostor. V něm bude k dispozici dvojitá podlaha. Kufr lze zvětšovat díky možnosti sklápět zadní opěradla rozdělená v klasickém poměru 60:40. Víko kufru půjde ovládat elektricky.

Honda slibuje, že v sedmimístné verzi budou mít i cestující ve třetí řadě dostatek prostoru pro nohy a díky nízko položené vstupní hraně se jim tam bude i dobře nastupovat.

Poprvé hybrid

Také evropským zákazníkům začne Honda v této generaci nabízet hybridní variantu pohonu. Ta kombinuje dvoulitrový zážehový motor i-VTEC s Atkinsonovým cyklem se dvěma elektromotory. Systém i-MMD nevyužívá klasickou převodovku, nýbrž ústrojí s pevným převodovým poměrem, což zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký převod točivého momentu.

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Kromě toho se pod kapotu bude montovat také patnáctistovka VTEC Turbo. V tomto případě bude řidič řadit buď pomocí šestistupňové manuální převodovky, nebo dostane k dispozici automat typu CVT. O dieselech se tisková zpráva nezmiňuje. Je tedy jasné, že minimálně při začátku prodejů k dispozici nebudou.

Standardem bude pohon předních kol, ale jak hybrid, tak i běžnou spalovací verzi, bude možné propojit s pohonem všech kol. Světlá výška pak může dosáhnout až 208 milimetrů.

Toto je nová Honda CR-V! Má 1.5 Turbo ze Civicu a dálkové startování

Toto je nová Honda CR-V! Má 1.5 Turbo ze Civicu a dálkové startování

V interiéru jsou instalovány dva sedmipalcové displeje. První nahrazuje klasický přístrojový štít, druhý pak je umístěn uprostřed palubní desky. Výdechy klimatizace zůstaly na touto obrazovkou. K pohodlí cestujících přispěje i úložná schránka ve středové konzole, kterou lze využívat ve třech režimech. Zřejmě tedy i k ohřívání či chlazení nápojů nebo svačiny.

Prodej vozu v Evropě zahájí Honda na podzim tohoto roku. Nejprve bude k dispozici verze se zážehovým motorem, hybrid začne být k mání na začátku roku 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků