Nová Honda CR-V míří do Ženevy. Bude i hybridní a uveze až 7 osob

S odstupem po představení varianty pro severoamerický trh připravila Honda také evropskou verzi svého oblíbeného SUV.

Poprvé také ve variantě pro přepravu sedmi cestujících se bude nabízet nová generace středního SUV automobilky Honda. Ta nejnovější provedení modelu CR-V přiveze na autosalon do Ženevy.

Tisková zpráva zatím příliš mnoho konkrétních technických údajů neuvádí. Je z ní ale zřejmé, že se konstruktéři zaměřili třeba i na zlepšení aerodynamiky, k čemuž přispívají užší přední sloupky, profilované přední a zadní nárazníky i kryty pod motorem.

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Vůz oproti předchůdci mírně povyrostl, prodloužil se také rozvor a šířka. Díky tomu bude v kabině více místa a zvětšil se rovněž zavazadlový prostor. V něm bude k dispozici dvojitá podlaha. Kufr lze zvětšovat díky možnosti sklápět zadní opěradla rozdělená v klasickém poměru 60:40. Víko kufru půjde ovládat elektricky.

Honda slibuje, že v sedmimístné verzi budou mít i cestující ve třetí řadě dostatek prostoru pro nohy a díky nízko položené vstupní hraně se jim tam bude i dobře nastupovat.

Poprvé hybrid

Také evropským zákazníkům začne Honda v této generaci nabízet hybridní variantu pohonu. Ta kombinuje dvoulitrový zážehový motor i-VTEC s Atkinsonovým cyklem se dvěma elektromotory. Systém i-MMD nevyužívá klasickou převodovku, nýbrž ústrojí s pevným převodovým poměrem, což zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký převod točivého momentu.

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Kromě toho se pod kapotu bude montovat také patnáctistovka VTEC Turbo. V tomto případě bude řidič řadit buď pomocí šestistupňové manuální převodovky, nebo dostane k dispozici automat typu CVT. O dieselech se tisková zpráva nezmiňuje. Je tedy jasné, že minimálně při začátku prodejů k dispozici nebudou.

Standardem bude pohon předních kol, ale jak hybrid, tak i běžnou spalovací verzi, bude možné propojit s pohonem všech kol. Světlá výška pak může dosáhnout až 208 milimetrů.

Toto je nová Honda CR-V! Má 1.5 Turbo ze Civicu a dálkové startování

Toto je nová Honda CR-V! Má 1.5 Turbo ze Civicu a dálkové startování

V interiéru jsou instalovány dva sedmipalcové displeje. První nahrazuje klasický přístrojový štít, druhý pak je umístěn uprostřed palubní desky. Výdechy klimatizace zůstaly na touto obrazovkou. K pohodlí cestujících přispěje i úložná schránka ve středové konzole, kterou lze využívat ve třech režimech. Zřejmě tedy i k ohřívání či chlazení nápojů nebo svačiny.

Prodej vozu v Evropě zahájí Honda na podzim tohoto roku. Nejprve bude k dispozici verze se zážehovým motorem, hybrid začne být k mání na začátku roku 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků