Nová Honda CR-V je tu, oficiálně (představení)

Honda CR-V se po létech úspěšných prodejů dočkalo nové generace. Ta se nyní po měsících spekulací konečně oficiálně představuje.

Jedenáct let na trhu a více než 2,5 milionu prodaných vozů modelu Honda CR-V hovoří jasně o tom, že tento SUV model japonské automobilky je opravdu oblíbený. Nynější generace je však na trhu již dlouho a vysloužila si tak svého nástupce. Měsíce se spekulovalo o tom, kdy nová generace přijde na trh a co všechno přinese. Honda se po několika únicích informací a fotografií rozhoda dále neotálet a novinku podrobněji představit. Co vše nabídne nové CR-V?

Tip: Přečtěte si náš velký test Hondy CR-V s naftovým motorem 2,2 i-CTDi.

Nová generace pochopitelně přináší mnoho vylepšení v oblasti bezpečnosti i komfortu. Stejně jako všechny ostatní vozy Honda, také CR-V je nyní vybaveno konstrukcí karosérie ACE (Advanced Compatibility Engineering ), která zaručuje vysokou bezpečnost v případě nárazu. Konstrukce přídě přispívá ke snížení následků srážky s menším vozidlem, zatímco horní a spodní dráhy pro pohlcování energie optimalizují přenos energie karosérií. Skořepinová karosérie je nyní z 58 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli. Honda očekává, že vůz v testech Euro NCAP získá 5 hvězdiček za ochranu posádky, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců.

Ve výbavě nové Hondy najdete vše, co k dnešní době a danému segmentu patří. Seznam výbavy je dlouhý a mj. zahrnuje: přední dvoustupňové airbagy, boční a okenní aribagy, signalizaci nezapnutých pásů pro všechna sedadla, aktivní opěrky hlavy, pomocný systém pro jízdu s přívěsem (TSA), stabilizační systém VSA, aktivní světlomety AFS, panoramatickou střechu, el. stavitelné sedačky, kožené čalounění, 17 a 18" kola, parkovací asistent, parkovací kameru a mnoho dalšího.

Nadstandardní vůči konkurenci je pak možnost vybavit CR-V adaptivním tempomatem ACC řízeného radarem, který udrží nastavenou vzdálenou od vozidla před vámi. Dále zde můžete najít systém zmirňování následků kolice CMBS, který v případě zkrácení vzdálenosti od vozidla před vámi pod přijatelnou mez několika způsoby upozorní řidiče na hrozící nebezpečí. Pokud se situace stane kritickou, systém začne silně brzdit a přitáhne přední bezpečnostní pásy. Oba systémy jsou volitelné.

Zadní sedadla – sedák dělený v poměru 60:40 a opěradlo dělené v poměru 40:20:40 – je možné posouvat a podle potřeby tak zvětšit místo pro nohy nebo prostor pro zavazadla. Opěradla zadních sedadel mají pro větší komfort nastavitelný úhel sklonu a středovou část je možné sklopit směrem vpřed, čímž vznikne prostor pro přepravu delších předmětů a zůstanou zachována dvě místa k sezení. Posunutím sedadel zcela vpřed a napřímením opěradel vznikne rozměrný zavazadlový prostor, do kterého se vejdou dvě horská kola bez nutnosti rozložení.

Zavazadlový prostor je velkou policí umístěnou ve výšce 330 mm nad jeho dnem rozdělen na dvě části. Tato výška je dostatečná k tomu, aby bylo pod polici možné uložit skládací dětský kočárek. Zavazadla tak mohou být rozdělena, přičemž i ta vespod jsou snáze přístupná. Celá police je pro snazší použití sklopná. Pokud se nepoužívá, je možné ji z vozu vyjmout nebo pohodlně uložit ve výklenku v podlaze zavazadlového prostoru. 

O pohon vozu se stará 2-litrový benzínový motor, který vychází z agregátu o objemu 1,8 SOHC i-VTEC z modelové řady Civic. Nový motor s inovací ve zpožďování uzavírání sacích ventilů v kombinaci s široce otevřenou škrtící klapkou při ustálené jízdě snižují ztráty tlaku, čím by mělo docházet k výraznému poklesu spotřeby. Dvoulitr bude disponovat výkonem 110 kW (150 k) při 6 200 ot./min a točivým momentem 190 Nm při 4 200 ot./min. Honda s tímto motorem zrychlí na stovku za 10,2 s v případě manuální převodovky a za 12,2 s v případě automatické převodovky.

Druhým motorem bude známý naftový motor 2,2 i-CTDi 103 kW (140 k), který i přes své relativní stáří patří ke špičce objemové třídy. Díky zlepšené aerodynamice vozu došlo u Hondy CR-V s tímto motorem k poklesu spotřeby o 12 procent.

Benzínová verze Hondy CR-V se navíc dočkaly zcela nových převodovek. Můžete si tak dopřát nejmodernější manuální šestistupňovou, nebo automatickou pětistupňovou převodovku. Ta bude distribuovat výkon na všechna kola prostřednictvím systému Real Time 4WD.

Také náhon na všechna kola se dočkal řady inovací a měl by být nyní daleko komfortnější při připojování zadní nápravy a také daleko tišší. Systém nyní daleko rychleji přenese točivý moment na zadní kola. Toho tam může náhon nyní poslat až o 20 procent více, než u minulé generace.

Z dalších technických zajímavostí určitě stojí za pozornost výrazné snížení těžiště. To se posunulo o 35 mm blíže k zemi, což přiblíží jízdní vlastnosti osobním vozům. Navíc vůz se nebude tolik naklánět v zatáčkách. Lepší jízdní vlastnosti má zajistit také zvětšený rozchod kol o 30 mm.

Určitě potěší i fakt, že s novou CR-V můžete nyní vléct i větší přívěs. U benzínové verze s manuální převodovkou až 1 600 kg (nyní 1 500 kg) a u naftové verze až 2 000 kg (původně 1 500 kg)

Novinka se oficiálně představí na konci záři v Paříži a prodej bude zahájen na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nová Honda CR-V
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků