Nová Honda CR-V bude i hybridní. S dvoulitrovým motorem má nahradit diesel

Přeplňovanou patnáctistovku u Hondy CR-V doplní hybridní ústrojí s atmosférickým dvoulitrem.

Honda CR-V si to letos namířila i na evropské trhy. I přes pokles prodejů vznětových motorů je překvapivé, že se Japonci v této třídě chtějí obejít bez vznětového motoru. Dosud bylo jasné, že jedinou jednotkou bude na začátku prodejů přeplňovaná patnáctistovka. Tu ovšem doplní hybridní provedení.

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda zatím druhou variantu pohonu prezentuje pouhým konstatováním doprovázeným schématem s vysvětlením. V galerii proto najdete fotky standardní verze, technika je ovšem zajímavá. Jedná se o full-hybrid. Spalovací část zajišťuje atmosférický dvoulitr i-VTEC s atkinsonovým cyklem spalování. Supluje mu elektromotor a bezestupňová převodovka CVT.

Zajímavostí je ale systém i-MMD. Ten automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu. Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. Honda umí elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly. 

Honda CR-V má české ceny. Základní výbava je neobvykle bohatá

Honda CR-V má české ceny. Základní výbava je neobvykle bohatá

Celé ústrojí má kombinovaný výkon 181 koňských sil a maximální točivý moment 315 Nm. Více údajů zatím nezveřejnili, pravděpodobně i kvůli probíhající homologaci dle protokolu WLTP. První hybridní CR-V však velké zpoždění oproti standardním verzím mít nemají. K zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský | 2 příspěvky
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 21 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků