Přeplňovanou patnáctistovku u Hondy CR-V doplní hybridní ústrojí s atmosférickým dvoulitrem.
Honda CR-V si to letos namířila i na evropské trhy. I přes pokles prodejů vznětových motorů je překvapivé, že se Japonci v této třídě chtějí obejít bez vznětového motoru. Dosud bylo jasné, že jedinou jednotkou bude na začátku prodejů přeplňovaná patnáctistovka. Tu ovšem doplní hybridní provedení.
Honda zatím druhou variantu pohonu prezentuje pouhým konstatováním doprovázeným schématem s vysvětlením. V galerii proto najdete fotky standardní verze, technika je ovšem zajímavá. Jedná se o full-hybrid. Spalovací část zajišťuje atmosférický dvoulitr i-VTEC s atkinsonovým cyklem spalování. Supluje mu elektromotor a bezestupňová převodovka CVT.
Zajímavostí je ale systém i-MMD. Ten automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu. Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. Honda umí elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.
Celé ústrojí má kombinovaný výkon 181 koňských sil a maximální točivý moment 315 Nm. Více údajů zatím nezveřejnili, pravděpodobně i kvůli probíhající homologaci dle protokolu WLTP. První hybridní CR-V však velké zpoždění oproti standardním verzím mít nemají. K zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E