Nová Honda CR-V bude i hybridní. S dvoulitrovým motorem má nahradit diesel

Přeplňovanou patnáctistovku u Hondy CR-V doplní hybridní ústrojí s atmosférickým dvoulitrem.

Honda CR-V si to letos namířila i na evropské trhy. I přes pokles prodejů vznětových motorů je překvapivé, že se Japonci v této třídě chtějí obejít bez vznětového motoru. Dosud bylo jasné, že jedinou jednotkou bude na začátku prodejů přeplňovaná patnáctistovka. Tu ovšem doplní hybridní provedení.

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda zatím druhou variantu pohonu prezentuje pouhým konstatováním doprovázeným schématem s vysvětlením. V galerii proto najdete fotky standardní verze, technika je ovšem zajímavá. Jedná se o full-hybrid. Spalovací část zajišťuje atmosférický dvoulitr i-VTEC s atkinsonovým cyklem spalování. Supluje mu elektromotor a bezestupňová převodovka CVT.

Zajímavostí je ale systém i-MMD. Ten automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu. Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. Honda umí elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly. 

Honda CR-V má české ceny. Základní výbava je neobvykle bohatá

Honda CR-V má české ceny. Základní výbava je neobvykle bohatá

Celé ústrojí má kombinovaný výkon 181 koňských sil a maximální točivý moment 315 Nm. Více údajů zatím nezveřejnili, pravděpodobně i kvůli probíhající homologaci dle protokolu WLTP. První hybridní CR-V však velké zpoždění oproti standardním verzím mít nemají. K zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků