Nová Honda CR-V bude i hybridní. S dvoulitrovým motorem má nahradit diesel

Přeplňovanou patnáctistovku u Hondy CR-V doplní hybridní ústrojí s atmosférickým dvoulitrem.

Honda CR-V si to letos namířila i na evropské trhy. I přes pokles prodejů vznětových motorů je překvapivé, že se Japonci v této třídě chtějí obejít bez vznětového motoru. Dosud bylo jasné, že jedinou jednotkou bude na začátku prodejů přeplňovaná patnáctistovka. Tu ovšem doplní hybridní provedení.

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda zatím druhou variantu pohonu prezentuje pouhým konstatováním doprovázeným schématem s vysvětlením. V galerii proto najdete fotky standardní verze, technika je ovšem zajímavá. Jedná se o full-hybrid. Spalovací část zajišťuje atmosférický dvoulitr i-VTEC s atkinsonovým cyklem spalování. Supluje mu elektromotor a bezestupňová převodovka CVT.

Zajímavostí je ale systém i-MMD. Ten automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu. Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. Honda umí elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly. 

Honda CR-V má české ceny. Základní výbava je neobvykle bohatá

Honda CR-V má české ceny. Základní výbava je neobvykle bohatá

Celé ústrojí má kombinovaný výkon 181 koňských sil a maximální točivý moment 315 Nm. Více údajů zatím nezveřejnili, pravděpodobně i kvůli probíhající homologaci dle protokolu WLTP. První hybridní CR-V však velké zpoždění oproti standardním verzím mít nemají. K zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků