Nová Honda Civic Nová Honda Civic

Již sedmá generace modelu Civic, jehož se za 28 let prodeje, počínaje první generací představenou v roce 1972, prodalo již více než 13 milionů kusů, byla představena minulý týden. Celá řada je charakteristická inovovaným vzhledem, směřujícím k dosažení vrcholné pozice ve své třídě, vzhledem k vnitřnímu prostoru vozu.
Nová Honda Civic
Nová Honda Civic
Již sedmá generace modelu Civic, jehož se za 28 let prodeje, počínaje první generací představenou v roce 1972, prodalo již více než 13 milionů kusů, byla představena minulý týden. Celá řada je charakteristická inovovaným vzhledem, směřujícím k dosažení vrcholné pozice ve své třídě, vzhledem k vnitřnímu prostoru vozu. To vše při snížení celkové délky a zachování kompaktních vnějších rozměrů.

Úplná modelová řada zahrnuje 2-dveřové, 3-dveřové, 4-dveřové a 5-dveřové provedení, využívající stejný podvozek. Průzkum mezi zákazníky poukázal na skutečnost, že větší vnitřní prostor je pro ně velmi důležitý. Civic byl proto vytvořen „zevnitř a velikost vnitřního prostoru byla brána v potaz již na začátku vývoje.

Z hlediska bezpečnosti při nárazu byla krátká přední část velkou výzvou pro inženýry, kteří se však daného úkolu zhostili přesně ve stylu Hondy – důmyslně usměrnili energii čelního nárazu do více paralelních drah: do vysoce tuhých předních bočních členů a do předního pomocného rámu. Díky vynikající ochraně při předním a bočním nárazu a špičkové ochraně chodců při případném střetu, očekává Honda dosažení vynikajících výsledků v testech bezpečnosti Euro NCAP.

Každý ze čtyř typů karoserie má své vlastní specifické prvky designu, přičemž 2-dveřové Coupé bylo vytvořeno teamem s americkým základem pro podtržení individuality tohoto provedení. Pro všechny je charakteristická vytříbenost a vysoká úroveň dílenského zpracování.

3- a 5-dveřové verze jsou charakteristické novým typem konstrukce řadící páky umístěné na přístrojové desce. Toto řešení dovoluje vytvořit rovnou, plochou podlahu kabiny a uvolňuje tak prostor podlahy ke snadnému, volně průchozímu přístupu z přední části do zadní a zleva doprava a umožňuje rovněž sportovnější řazení díky blízkosti k volantu.

Nová řada pokročilých benzínových motorů o objemu 1.4 l až 2.0 l je lehčí, kompaktnější, čistší a s nižší spotřebou paliva. Zlepšení kroutícího momentu v nižších a středních otáčkách zajišťuje větší flexibilitu a skvělý výkon. Nový Civic splňuje rovněž nejpřísnější emisní normy EU2005.

3-, 4- a 5-dveřové verze patří mezi první evropské modely využívající elektrický posilovač řízení (EPS) se všemi jeho výhodami: např. zvýšenou úsporou paliva, programovatelnou flexibilitou závislou na okamžitých jízdních podmínkách a hladším chodem.

Nový Civic je prvním globálním modelem vyráběným za využití nového výrobního systému Hondy, který využívá vysoce flexibilní svářecí roboty a standardizovaný projekt montážní linky. Je rovněž prvním modelem Hondy představeným souběžně na celém světě. Pro zajištění vysoké kvality výroby ve všech světových závodech společnost Honda založila v Japonském Tochigi nové centrum – New Model Center – vytvářející nejlepší možné pracovní postupy. Jeho program se nazývá „Desetinásobné zvýšení kvality“.

Nejzřetelnějším znakem tohoto programu je vynikající slícování a konečná úprava dílů. Extrémně nízká tolerance znamená, že ve většině případů byly mezery mezi díly zredukovány na polovinu a v některých případech se blíží nule.

Nová řada modelu Civic bude představena v několika fázích. 2-dveřové Coupé a 4-dveřový sedan přijdou na vybrané evropské trhy na konci tohoto roku, 5-dveřová verze bude v prodeji začátkem roku 2001 a 3-dveřovou verzi najdou zákazníci v autosalonech Honda od podzimu 2001.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků