Nová Honda Civic Nová Honda Civic

Již sedmá generace modelu Civic, jehož se za 28 let prodeje, počínaje první generací představenou v roce 1972, prodalo již více než 13 milionů kusů, byla představena minulý týden. Celá řada je charakteristická inovovaným vzhledem, směřujícím k dosažení vrcholné pozice ve své třídě, vzhledem k vnitřnímu prostoru vozu.
Nová Honda Civic
Nová Honda Civic
Již sedmá generace modelu Civic, jehož se za 28 let prodeje, počínaje první generací představenou v roce 1972, prodalo již více než 13 milionů kusů, byla představena minulý týden. Celá řada je charakteristická inovovaným vzhledem, směřujícím k dosažení vrcholné pozice ve své třídě, vzhledem k vnitřnímu prostoru vozu. To vše při snížení celkové délky a zachování kompaktních vnějších rozměrů.

Úplná modelová řada zahrnuje 2-dveřové, 3-dveřové, 4-dveřové a 5-dveřové provedení, využívající stejný podvozek. Průzkum mezi zákazníky poukázal na skutečnost, že větší vnitřní prostor je pro ně velmi důležitý. Civic byl proto vytvořen „zevnitř a velikost vnitřního prostoru byla brána v potaz již na začátku vývoje.

Z hlediska bezpečnosti při nárazu byla krátká přední část velkou výzvou pro inženýry, kteří se však daného úkolu zhostili přesně ve stylu Hondy – důmyslně usměrnili energii čelního nárazu do více paralelních drah: do vysoce tuhých předních bočních členů a do předního pomocného rámu. Díky vynikající ochraně při předním a bočním nárazu a špičkové ochraně chodců při případném střetu, očekává Honda dosažení vynikajících výsledků v testech bezpečnosti Euro NCAP.

Každý ze čtyř typů karoserie má své vlastní specifické prvky designu, přičemž 2-dveřové Coupé bylo vytvořeno teamem s americkým základem pro podtržení individuality tohoto provedení. Pro všechny je charakteristická vytříbenost a vysoká úroveň dílenského zpracování.

3- a 5-dveřové verze jsou charakteristické novým typem konstrukce řadící páky umístěné na přístrojové desce. Toto řešení dovoluje vytvořit rovnou, plochou podlahu kabiny a uvolňuje tak prostor podlahy ke snadnému, volně průchozímu přístupu z přední části do zadní a zleva doprava a umožňuje rovněž sportovnější řazení díky blízkosti k volantu.

Nová řada pokročilých benzínových motorů o objemu 1.4 l až 2.0 l je lehčí, kompaktnější, čistší a s nižší spotřebou paliva. Zlepšení kroutícího momentu v nižších a středních otáčkách zajišťuje větší flexibilitu a skvělý výkon. Nový Civic splňuje rovněž nejpřísnější emisní normy EU2005.

3-, 4- a 5-dveřové verze patří mezi první evropské modely využívající elektrický posilovač řízení (EPS) se všemi jeho výhodami: např. zvýšenou úsporou paliva, programovatelnou flexibilitou závislou na okamžitých jízdních podmínkách a hladším chodem.

Nový Civic je prvním globálním modelem vyráběným za využití nového výrobního systému Hondy, který využívá vysoce flexibilní svářecí roboty a standardizovaný projekt montážní linky. Je rovněž prvním modelem Hondy představeným souběžně na celém světě. Pro zajištění vysoké kvality výroby ve všech světových závodech společnost Honda založila v Japonském Tochigi nové centrum – New Model Center – vytvářející nejlepší možné pracovní postupy. Jeho program se nazývá „Desetinásobné zvýšení kvality“.

Nejzřetelnějším znakem tohoto programu je vynikající slícování a konečná úprava dílů. Extrémně nízká tolerance znamená, že ve většině případů byly mezery mezi díly zredukovány na polovinu a v některých případech se blíží nule.

Nová řada modelu Civic bude představena v několika fázích. 2-dveřové Coupé a 4-dveřový sedan přijdou na vybrané evropské trhy na konci tohoto roku, 5-dveřová verze bude v prodeji začátkem roku 2001 a 3-dveřovou verzi najdou zákazníci v autosalonech Honda od podzimu 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků