Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Desátá generace Hondy Civic se představí už letos. Tento koncept kupé má k sériovému vzhledu už velmi blízko.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajemství kolem nové generace veledůležitého modelu Civic. Jeho již desátá generace by měla být představena na podzim tohoto roku a vůbec poprvé se bude jednat o globální model vyráběný v USA a ve Velké Británii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová desátá generace Civicu opustí UFO design a bude se tvářit především agresivně a sportovně. S tím by měla korespondovat i dynamika motorů a ovladatelnost

Desátá generace Hondy Civic vyjede na úplně nové platformě, která má umožnit stavbu lehčího, pevnějšího a celkově lepšího auta. Vývoj má na starosti převážně americký tým inženýrů, design zase připravuje studio Hondy v Los Angeles.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Designéři slibují agresivnější a sportovnější vzhled, který má podpořit delší rozvor, širší rozchod kol a zároveň kratší přední převis. Nový Civic také opustí kontroverzní trojúhelníkový „UFO design“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériový model se bude od konceptu lišit už jen v detailech, takže očekávejte podobně odvážné tvary a také barvy. Civic má za úkol získat si srdce mladší generace řidičů

Výroba sedanu a kupé bude probíhat v USA, pětidveřový hatchback bude nadále sjíždět z linky v britském Swindonu. Páteří nabídky nové Hondy Civic má být motor 1.5 VTEC Turbo, prozatím o blíže nespecifikovaných výkonech, spojený s šestistupňovým manuálem nebo „sportovnější převodovkou CVT“. Vynechme diskusi o tom, že „sportovní CVT“ je příšerný oxymóron.

O karoserii kombi ještě nepadlo ani slovo, takže je otázka, jestli nakonec bude. Vozy kombi jsou totiž populární spíše jen v Evropě a Honda zřejmě váhá, zda má kvůli místnímu trhu vyvíjet další model. Přijde ale i Civic Type-R a také dvě hybridní verze: klasický hybrid a potom ještě plug-in hybrid. V Evropě samozřejmě bude i turbodiesel.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky