Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Desátá generace Hondy Civic se představí už letos. Tento koncept kupé má k sériovému vzhledu už velmi blízko.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajemství kolem nové generace veledůležitého modelu Civic. Jeho již desátá generace by měla být představena na podzim tohoto roku a vůbec poprvé se bude jednat o globální model vyráběný v USA a ve Velké Británii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová desátá generace Civicu opustí UFO design a bude se tvářit především agresivně a sportovně. S tím by měla korespondovat i dynamika motorů a ovladatelnost

Desátá generace Hondy Civic vyjede na úplně nové platformě, která má umožnit stavbu lehčího, pevnějšího a celkově lepšího auta. Vývoj má na starosti převážně americký tým inženýrů, design zase připravuje studio Hondy v Los Angeles.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Designéři slibují agresivnější a sportovnější vzhled, který má podpořit delší rozvor, širší rozchod kol a zároveň kratší přední převis. Nový Civic také opustí kontroverzní trojúhelníkový „UFO design“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériový model se bude od konceptu lišit už jen v detailech, takže očekávejte podobně odvážné tvary a také barvy. Civic má za úkol získat si srdce mladší generace řidičů

Výroba sedanu a kupé bude probíhat v USA, pětidveřový hatchback bude nadále sjíždět z linky v britském Swindonu. Páteří nabídky nové Hondy Civic má být motor 1.5 VTEC Turbo, prozatím o blíže nespecifikovaných výkonech, spojený s šestistupňovým manuálem nebo „sportovnější převodovkou CVT“. Vynechme diskusi o tom, že „sportovní CVT“ je příšerný oxymóron.

O karoserii kombi ještě nepadlo ani slovo, takže je otázka, jestli nakonec bude. Vozy kombi jsou totiž populární spíše jen v Evropě a Honda zřejmě váhá, zda má kvůli místnímu trhu vyvíjet další model. Přijde ale i Civic Type-R a také dvě hybridní verze: klasický hybrid a potom ještě plug-in hybrid. V Evropě samozřejmě bude i turbodiesel.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků