První elektrifikovaný Civic pro Evropu se chlubí nejen úsporností, ale také dost zajímavou technikou. Ta nezapomíná na nadšené řidiče.
Jedenáctou generaci tradičního japonského modelu si můžete koupit již koncem letošního roku. Z dřívějška už víme, že bude kombinovat benzinový dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu, s dvěma elektromotory, a nabídne celkem 135 kW. Spalovací jednotka s přímým vstřikem má dosahovat 41% tepelné účinnosti, k nižší spotřebě si pomáhá například nízkoteplotním aktivním katalyzátorem nebo specifickou konstrukcí sacích kanálů.
Definitivní hodnota průměrné spotřeby dle WLTP činí 4,7 l/100 km. Kombinované emise C02 jsou pak 108 g/km. Hybridní ústrojí má oproti dříve používaným systémům e:HEV o 12 % vyšší vstupní výkon a také umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což dovoluje elektrickému pohonu pracovat pod větší zátěží. Systém využívá vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem, které jsou o 40 % lehčí, než měděné. Oproti předchozím systémům má Civic také o kilogram lehčí a o 23 mm nižší inteligentní napájecí jednotku (rozumějte baterii, měniče a další prvky v jednom balení), která je uložena pod zadními sedadly.
Díky většímu rozvoru a rozchodu kol oproti předchozímu Civicu, tužší karoserii, lepším předním tlumičům a kulovým čepům s nízkým třením se prý máme těšit na zábavné svezení v zatáčkách. Reakce motoru vylepší asistence elektromotorů, akční stránku věci pak přikrášlí systém aktivního ovládání zvuku. Naopak klid a kultivovanost mají na starost tuhý klikový hřídel a sekundární vyvažovací hřídel, štědré množství izolace na sacím potrubí i krytu motoru a také systém aktivního potlačení hluku.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E