Spalovací motor s přímým vstřikem má dosahovat 41% tepelné účinnosti, k nižší spotřebě si pomáhá například nízkoteplotním aktivním katalyzátorem nebo specifickou konstrukcí sacích kanálů. Zdroj: Honda

Spalovací motor s přímým vstřikem má dosahovat 41% tepelné účinnosti, k nižší spotřebě si pomáhá například nízkoteplotním aktivním katalyzátorem nebo specifickou konstrukcí sacích kanálů. | Zdroj: Honda

Definitivní hodnota průměrné spotřeby dle WLTP činí 4,7 l/100 km. Kombinované emise C02 jsou pak 108 g/km. Zdroj: Honda

Definitivní hodnota průměrné spotřeby dle WLTP činí 4,7 l/100 km. Kombinované emise C02 jsou pak 108 g/km. | Zdroj: Honda

Hybridní ústrojí má oproti dříve používaným systémům e:HEV o 12 % vyšší vstupní výkon a také umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což dovoluje elektrickému pohonu pracovat pod větší zátěží. Zdroj: Honda

Hybridní ústrojí má oproti dříve používaným systémům e:HEV o 12 % vyšší vstupní výkon a také umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což dovoluje elektrickému pohonu pracovat pod větší zátěží. | Zdroj: Honda

Systém využívá vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem, které jsou o 40 % lehčí, než měděné. Zdroj: Honda

Systém využívá vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem, které jsou o 40 % lehčí, než měděné. | Zdroj: Honda

Oproti předchozím systémům má Civic také o kilogram lehčí a o 23 mm nižší inteligentní napájecí jednotku (rozumějte baterii, měniče a další prvky v jednom balení), která je uložena pod zadními sedadly. Zdroj: Honda

Oproti předchozím systémům má Civic také o kilogram lehčí a o 23 mm nižší inteligentní napájecí jednotku (rozumějte baterii, měniče a další prvky v jednom balení), která je uložena pod zadními sedadly. | Zdroj: Honda

Díky většímu rozvoru a rozchodu kol oproti předchozímu Civicu, tužší karoserii, lepším předním tlumičům a kulovým čepům s nízkým třením se prý máme těšit na zábavné svezení v zatáčkách. Zdroj: Honda

Díky většímu rozvoru a rozchodu kol oproti předchozímu Civicu, tužší karoserii, lepším předním tlumičům a kulovým čepům s nízkým třením se prý máme těšit na zábavné svezení v zatáčkách. | Zdroj: Honda

Historicky se Civic vymykal konkurenci jedinečnou kombinací praktického hatchbacku se sportovním duchem. Honda

Historicky se Civic vymykal konkurenci jedinečnou kombinací praktického hatchbacku se sportovním duchem. | Honda

Pro vyšší komfort posádky a lepší jízdní vlastnosti má nový Civic širší zadní rozchod, nové kulové klouby a přepracované tlumiče. Honda

Pro vyšší komfort posádky a lepší jízdní vlastnosti má nový Civic širší zadní rozchod, nové kulové klouby a přepracované tlumiče. | Honda

Dynamického profilu dosáhli designéři snížením linie kapoty o 25 mm, zatímco plocha oken se zvětšila, aby dovnitř pronikalo více světla.  Honda

Dynamického profilu dosáhli designéři snížením linie kapoty o 25 mm, zatímco plocha oken se zvětšila, aby dovnitř pronikalo více světla.  | Honda

Celkový výkon činí zajímavých 135 kW s 315 Nm točivého momentu.  Honda

Celkový výkon činí zajímavých 135 kW s 315 Nm točivého momentu.  | Honda

Přední sloupek se posunul více dopředu a je v jedné ose se středy kol. Zpětná zrcátka jsou namontovaná na dveřích a zmenšují mrtvý úhel při výhledu šikmo vpřed.  Honda

Přední sloupek se posunul více dopředu a je v jedné ose se středy kol. Zpětná zrcátka jsou namontovaná na dveřích a zmenšují mrtvý úhel při výhledu šikmo vpřed.  | Honda

Novinka nešetří ani bezpečnostními prvky. Jejich výčet začíná už zesílenou karoserií s přidanými výztuhami ve dveřích a čelní deskou s nosníkem na přídi. Posádku chrání 11 airbagů včetně prostředního, který odděluje prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Honda

Novinka nešetří ani bezpečnostními prvky. Jejich výčet začíná už zesílenou karoserií s přidanými výztuhami ve dveřích a čelní deskou s nosníkem na přídi. Posádku chrání 11 airbagů včetně prostředního, který odděluje prostor mezi řidičem a spolujezdcem. | Honda

Ve výbavě Advance má řidič před sebou digitální přístrojový LCD displej s úhlopříčkou 10,2 palce. Uprostřed z palubní desky vyčnívá 9palcová dotyková obrazovka s bezdrátovou podporou Apple CarPlay a Android Auto.  Honda

Ve výbavě Advance má řidič před sebou digitální přístrojový LCD displej s úhlopříčkou 10,2 palce. Uprostřed z palubní desky vyčnívá 9palcová dotyková obrazovka s bezdrátovou podporou Apple CarPlay a Android Auto.  | Honda

Definitivní hodnota průměrné spotřeby dle WLTP činí 4,7 l/100 km. Kombinované emise C02 jsou pak 108 g/km. Zdroj: Honda
Hybridní ústrojí má oproti dříve používaným systémům e:HEV o 12 % vyšší vstupní výkon a také umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což dovoluje elektrickému pohonu pracovat pod větší zátěží. Zdroj: Honda
Systém využívá vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem, které jsou o 40 % lehčí, než měděné. Zdroj: Honda
Oproti předchozím systémům má Civic také o kilogram lehčí a o 23 mm nižší inteligentní napájecí jednotku (rozumějte baterii, měniče a další prvky v jednom balení), která je uložena pod zadními sedadly. Zdroj: Honda
13
Fotogalerie

Nová Honda Civic upřesňuje údaje o spotřebě. Spolehlivě se vejde do pěti litrů na sto

První elektrifikovaný Civic pro Evropu se chlubí nejen úsporností, ale také dost zajímavou technikou. Ta nezapomíná na nadšené řidiče.

Jedenáctou generaci tradičního japonského modelu si můžete koupit již koncem letošního roku. Z dřívějška už víme, že bude kombinovat benzinový dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu, s dvěma elektromotory, a nabídne celkem 135 kW. Spalovací jednotka s přímým vstřikem má dosahovat 41% tepelné účinnosti, k nižší spotřebě si pomáhá například nízkoteplotním aktivním katalyzátorem nebo specifickou konstrukcí sacích kanálů.

Definitivní hodnota průměrné spotřeby dle WLTP činí 4,7 l/100 km. Kombinované emise C02 jsou pak 108 g/km. Hybridní ústrojí má oproti dříve používaným systémům e:HEV o 12 % vyšší vstupní výkon a také umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což dovoluje elektrickému pohonu pracovat pod větší zátěží. Systém využívá vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem, které jsou o 40 % lehčí, než měděné. Oproti předchozím systémům má Civic také o kilogram lehčí a o 23 mm nižší inteligentní napájecí jednotku (rozumějte baterii, měniče a další prvky v jednom balení), která je uložena pod zadními sedadly.

Díky většímu rozvoru a rozchodu kol oproti předchozímu Civicu, tužší karoserii, lepším předním tlumičům a kulovým čepům s nízkým třením se prý máme těšit na zábavné svezení v zatáčkách. Reakce motoru vylepší asistence elektromotorů, akční stránku věci pak přikrášlí systém aktivního ovládání zvuku. Naopak klid a kultivovanost mají na starost tuhý klikový hřídel a sekundární vyvažovací hřídel, štědré množství izolace na sacím potrubí i krytu motoru a také systém aktivního potlačení hluku.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud