Těžko říct, zda jim tento model v Evropě (a o ČR ani nemluvě) pomůže. Když si vezmu stávajíci generaci a měl spočítat, kolik sem jich od začátku výroby potkal na silnici, skoro by mi stačilo 10 prstů na rukou. Pročpak to tak asi je?
Ano, 10gen. konečně designem zase zapadla do dříve uznávaného sportovního stylu značky (narozdil třeba od aktuálního Jazze, nebo HR-V). Jenže, kde začíná cenově? Chudá litrovka se zvukem Warťase půl milionu? Ale když chcete tažné na nosič kol, máte u 5D 1.5 smůlu. K tomu přidejme problémy s ředěním oleje motoru.
Jenže tady u té hybridní verze to bude ještě horší oříšek. Ano, 100x lepší varianta, než čisté elektro (to je zatím úplný nesmysl. Max. jako druhé auto do rodiny pro manželku na nákup ). Ale stačí se zeptat, kolik stojí nový akumulátor - tuším téměř 200 tis. OK, záruka, jasně.. Ale potom? Až budete chtít vůz ještě slušně prodat? To aby šel po 8 letech, kdy na aku záruka končí, do druhé ruky zadarmo. K tomu si přidejme nebezpečí toho, že stačí málo a blbě ťuknout a místo opravy za pár korun Vám hasiči z auta udělají totálku? To je ekonomické?
A ve finále: hybrid-eko, ok. Ale jako lajk si říkám: pokud má vozidlo stále nějakou spotřebu paliva, tak emise zmizí kam? Tzn, bavíme se ve finále pouze o nějakém ušetřeném litru benzínu vs náklady na výrobu, likvidaci a cenu akumulátoru. Ale třeba tomu nerozumím a vše je úplně v pořádku 🙂