Aktuální verze ostrého hatchbacku pokračuje ve svém vítězném tažení na známých závodních okruzích.
Japonská automobilka hlásí, že její Civic jedenácté generace opět zaválel v Zeleném pekle. Koncem března zvládl Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 44,881 sekundy, čímž se stává nejrychlejší předokolkou na trati, která slouží jako měřítko pro všechna sportovní auta. Čas zajel na lehce delší verzi trati, která nyní má 20,832 kilometru, zatím co dříve šlo o 20,6 kilometru. Type R měl obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které si na svůj vůz může objednat každý zákazník. V současné době drží také rekord pro předokolky na okruhu Suzuka.
Připomeňme si, že aktuální verze ostrého Civicu má vylepšený přeplňovaný dvoulitr K20C1 s výkonem 243 kW (330 k) a točivým momentem 420 Nm. Na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy a jeho maximem je 275 km/h. Oproti předchozí generaci má o 35 mm delší rozvor a o něco větší rozchod kol. Honda soudí, že ke kvalitnímu času na trati přispěla také odladěná aerodynamika, zvláště pak kombinace velkého zadního křídla a krytů podvozku.
„Civic Type R byl vyvinut v rámci konceptu Ultimate Sport 2.0, jehož cílem je být dokonalým sportovním modelem s pohonem předních kol, který v řidičích vzbuzuje důvěru a vzrušení, jež rezonuje v jejich srdcích,“ vysvětluje Hideki Kakinuma, vedoucí projektu Civic Type R. „Těm, kteří již jsou majiteli našeho nejnovějšího modelu Civic Type R, i těm, kteří jsou jeho budoucími majiteli, upřímně přejeme, aby si Civic Type R zamilovali a užili si ho,“ dodává.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E