Při vývoji nového Civicu Type R Honda na nic nezapomněla. Pečlivě ladění vyústilo v precizní model, který má na kontě zajímavý rekord.
Honda už více než rok připravuje vrcholnou verzi Civicu Type R. Tak dlouho už plynulo od prvních fotografií maskovaného prototypu. Z toho je patrné, že Honda si nechala na nástupci hodně záležet a má k tomu dobrý důvod. Civic Type R, který se začne prodávat začátkem příštího roku, oslavuje 25 let ostré verze a 50 let Civicu. Že se dílo daří, ukázalo zaletí rekordního času na okruhu Suzuka mezi automobily s pohonem předních kol.
Už samotná karoserie dává najevo, jakou práci si automobilka dala s aerodynamikou. Základ sdílený s Civicem e:HEV dal ostré verzi možnost nízké a široké siluety, která je patrná zejména v oblasti střechy, blatníků a povedené integraci zadních dveří. Karoserie bude dostupná v pěti odstínech (bílé Championship, červené Rallye, modré Racing, černé Crystal a perleťové šedi Sonic.
Přední široká maska přináší více vzduchu k pohonné soustavě, jejíž chladicí systém byl rozsáhle přepracován, aby zvládal náročné podmínky okruhového tempa. Výdechy najdeme také na kapotě a za předními koly. Civic Type R obouvá 19palcová kola do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Za nimi najdeme výkonný brzdový systém Brembo.
Bližší informace týkající se motoru si Honda zatím nechává pro sebe. Je možné, že novinku stále ladí a finální data přijdou až s uvedením na trh. Zajímavostí je zadní difuzor zabudovaný přímo do podlahy a spoiler na víku zavazadelníku. Ve srovnání s předchůdcem stojí na nižších hliníkových nohách, ale zároveň je celkově širší.
Pro dokonalé soužití s vozem Honda zachovala šestistupňovou manuální převodovku s automatickým zvýšením otáček při podřazení. To zároveň přinese uspokojivý zvuk skrze trojitý výfukový systém. Inženýři také navrhli novou verzi turbodmychadla s optimalizovaným prouděním vzduchu, zejména díky novým lopatkám.
Interiér si uchovává pověstné spojení praktičnosti se sportovním duchem. Červené anatomické sedačky s integrovanou opěrkou hlavy mají semišový povrch. Ten poskytuje pohodlí na dlouhých cestách a zároveň pevný posed při zajíždění rychlých kol. Řidič sedí historicky nejníže, ale zároveň má příkladný výhled přes kapotu a nemalá snaha padla na co největší potlačení mrtvých úhlů.
Při závodním víkendu vám časy pomůže zlepšit spojení systému Honda Log R s mobilní aplikací. Ta zobrazuje jízdní data v reálném čase, stopky a také míru přilnavosti pneumatik. Řidič může nastavení vozu přizpůsobit pomocí čtyř jízdních režimů, přičemž novinkou je individuální profil.