Nová Honda Civic Type R konečně prozradila svůj výkon! O kolik si polepšila?

39 komentářů

Kojak
5. září • 22:08

Výživná diskuze, brzy se tady člověk nejspíše dozví, že v F1 jsou úplní blbci když nepoužívají předohraby, stačí pořádné gumy a jelo by to jak po kolejích.

OnlyTruth
2. září • 14:06

konecne pekny civic .. of ufa to islo dolu vodou dizajnom.. ale tento sa fakt podaril a taktiez aj interiery su super... ale skoda, ze to je fwd... na rozjazd a celkovo to je na predny pohon vela.. vsetko nad 200-250hp je uz zbytocne mat na predku.. aj ked ma hociake esp ci pneumatiky

Twan
2. září • 18:29

Přesně...škoda že už jim diktovaná bezpečnost a ekologie neumožní udělat lehké auto...kdo ví kolik by z toho evidentně silného dvoulitru vymačkali bez turba...podle nadšní party bláznů Camber&Combustion z Integry DC2 býval veliký prostor pro zlepšení v rámci nových technologií. Bohužel, dokud auta budou vážit 1500kg místo 1000kg, moc magie pro denní použití tam už nezbývá. Auta ve jménu ekologie a bezpečnosti jaksi postrádají tu duši co měli dříve.

OnlyTruth
2. září • 18:31

uplne suhlasim , sportove auto by malo byt do 1000kg a hlavne ked je to maly kompakt.. zial ekologia nema logiku v tomto.. ak by vsetci mali priestor vyvijat auta ako vedia , konkurencia by stlacila dole spotreby a tym padom aj emisie ale takto to je velmi obmedzovane a kazdy ide cestou navysovania kg

Goes
1. září • 17:01

Opet bida s nouzi od Hondy. A verim ze ji zase upravi polepi a budou rikat jak s prosukcni dali rekord NS.

.
1. září • 21:32

bída s nouzí? proč? autko je pěkné, určené pro nadšence. kastli vyčistili od zbytečného balastu, interiér je fajn a technika i výroba made in Japan. do ČR v roce 2023 dorazí max. 2x8 ks (8 ks v 1. čtvrtletí, 8 ks. ve 2. čtvrtletí). tedy prakticky nula nula nic. prostě bezva poslední type R na benál bez elektra, který těm 99,999% české populace nebude krást čas při hledání informací o báwech, meďácích, audinách, folkswágnech, okřídlených šípech apod.

ACE
1. září • 23:02

Jen pokus o provokaci a taky kyselý hrozny. Takovej folks nebo seat může jen cucat vejfuk.

Twan
1. září • 15:51

Jasně...330 koní na předku, to bude velká paráda....

Honimir
2. září • 14:25

Takova akademicka diskuze o prenosu sily ... na trhu jsou za podobne penize i AWD a ty proste pojedou lepe. Fanousci CTR do toho pujdou, protoze nemaji jinou moznost. Kdo chce sportovni svezeni, tak asi pujde do neceho s 4x4. Docela mi je lito, ze uz na trhu neni treba STI.

Thomas
1. září • 18:21

Takový blbý kecy může mít jen majitel rozpadající se zadokolky :-D

Twan
1. září • 18:33

Zadokolku nemám, ale chceš tvrdit že si přede poradí na běžných gumách s třmi sty koňmi efektivně?

Thomas
1. září • 20:01

úplně v pohodě, pro mě jsou běžné pneu Michelin PS4 a na Cupře s 300PS není problém (na dvojku v zatáčce na plný plyn)

Twan
2. září • 16:40

Chlapče...poslední sezóna WTCC kde závodili předokolky se zadokolkami byla ukončena s poměrem 26 výtězství pro zadokolky, 5 pro předokolky...měli tehdy cca 330 koní a bavíme se o závodních autech s přítlakem a slicky....přestaň mlít blbosti...na Japonských togue tratích/cestách má moderní civic problémy se svým starším bráchou generace EK (1.6 180hp)...asi tak

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thomas
2. září • 18:37

"Ale prostě tyto hodnoty se na přední náhon nehodí, protože bez asistentů jsou nepoužitelné."No prostě si v podobném autě v životě nejel a ano působíš jako pako, protože tu jedeš nějakou teorii :-D Autodrom Most za rovné 2 minuty ESP je jedno jestli je ve sport režimu nebo off - má to tolik trakce, že nezasahuje. Diferenciál VAQ neberu jako asistenta

Twan
2. září • 19:15

Máš to nějak podložené? Když už mi říkáš pako, tak určitě máš nějakou neprůstřelnou telemetrii nebo oficiálně zaznamenaný čas...

Thomas
3. září • 8:43

Harry's LapTimer :)))

Twan
3. září • 10:35

a kde je tedy čas?

Thomas
3. září • 12:27

v aplikaci v telefonu :-) stejně bys nevěřil, že to bylo s Cuprou, takže to je úplně pointless

Twan
3. září • 20:04

Ale notak, pochlub se, je spousta časů se kterými to jde porovnat

.
4. září • 12:37

https://m.youtube.com/watch...
tady nejde o časy, suchý povrch, mokrý povrch, různé pohony, přesto to hodně napoví. v rukách hobbíků by to měla být především auta pro radost ...

Twan
2. září • 17:35

A abych nepůsobil jako pako...nikdo netvrdí že ten nový Civic je špatný, nebo tvá Cupra. Ale prostě tyto hodnoty se na přední náhon nehodí, protože bez asistentů jsou nepoužitelné. Ano, nový Civic porazí staré EK považované za jednu z ideálních předokolek, ale jen brutální silou a v zatáčkách už jsou si rovni, protože váha EK je mnohem nižší a výkon pořád jde jen přes přední kola, která musejí brzdit, zatáčet a akcelerovat. Pak jdou nové nápravy, geometrie atd doháje, protože pořát to celé diriguje jen malý kousek gumy.

Viktor
1. září • 23:04

Na okruhu za ideálních podmínek s kvalitním a ohřátých asfaltem možná, všude jinde velké problémy, stačí typická česká okreska, rozbitý povrch, sem tam štěrk a předohrab s 300 hp bude hrabat i na trojku nemluvě o jakýchkoliv jiných než ideálních podmínkách, ranní rosa, lehce pokropeno, déšť, blátíčko, sníh, námraza. O tom, že 300hp předohrab nedokáže výkon přenést na silnici svědčí drag race mezi stejně silnými předohraby a RWD nebo AWD, předohrab dostane vždy těžce na boudu i na na suchém a kvalitním asfaltu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thomas
2. září • 9:07

Osobní zkušenost, nebo teorie internetovýho trouby co má Fabii na tomketech a 300PS na kvalitních gumách s diferenciálem s omezenou svorností si nedokáže ani představit a placá tady kecy jak to kvůli fyzice nemůže fungovat 😆

Tias
2. září • 9:36

Pri vsi úctě ke všem musim souhlasit, ze 330 koni na předek přenese snesitelne jen za ideálních podmínek. Měl jsem giuliettu qv s 240 konma na předek a samozřejmě Hrabala celkem pravidelně. Plný plyn z 0 se samozřejmě dat nedá, to skáče jak koza každá silná predokolka sebe víc zahřátá

Thomas
2. září • 9:58

On někdo běžně dává plnej plyn z nuly? 😆 mám Cupru a ok občas gumy písknou, ale že by to hrabalo,to vůbec. Plyn není rejč abys na něm stál jak kokot. A to rozhodně nemusí být ideální podmínky, funguje to skvělé i když je mokro, jezdím s tím i v zimě a to žiju v Alpách, ale na každou druhou zimu nové gumy. Prostě když někdo kupuje Tomkety, tak tohle nemůže nikdy pochopit 😉

Tias
2. září • 11:11

Tak samozřejmě, to si říkej. S čímkoliv kromě přemotorovaný předokolky můžeš dát plný plyn ze stoje a, světe div se, přenese to na silnici. Auto to bylo fajn, ale na předek je strop někde na 230 koních pro mě, a nejen pro mě. Auta s 300 plus konma na předek budeš mít v sériové výrobě tak 3 (vlastně me nenapadá kromě CTR ani jedno). Hádej kolik jich s výkonem 300 plus bude s náhonem na zadek a AWD a hádej proč:) Utěšovat se tím, že všichni ostatní jistě neumí řídit a mě to neskáče je vtipné, ale co jsme ta auta se silným motorem na předem měli tak víme, že to není pravda. A ano, měl jsem na Giuliettě a mám i na 3er PS4 a jsou to dobrá kola, ale jen do ideálních podmínek. Stačí trocha mokra a 3er na nich lítá i když jedu rovně.

Thomas
2. září • 15:14

Hele že ty spíš v knihovně? Jinak si nedokážu vysvětlit, že seš tak chytrej... Všechny auta s výkonem nad 500PS se bez Lauch controlu nerozjedou bez toho aniž by hrabali no a že ti litá 3er s lehkým zadkem to se ti vůbec nedivím. Já v horských průsmykách s 300PS na FWD potrápim přesně ty 500 PS AWD a RWD jak o nich píšeš 😁

OnlyTruth
2. září • 15:32

stavil by som sa o hocico, ze by ta v tych horskych priesmykoch dala dole miata s 1.5kou.. lebo by tie zakruty len jedla oproti fwd autam, ktore nemaju take rozlozenie vahy

.
2. září • 16:14

ta honda bude docela zatáčkožrout. mě by třeba docela zajímalo, jak bude vypadat člověk po odjetí řekněme 1000 km během dne v podobných autech. a v tom tedy budou hodně velké rozdíly. tedy, ráno usedne do vozu hezky vypadající muž středního věku aby po ujetí 1000 km večer vystoupil z téhož vozu úplný stařec. tedy něco podobného, jak okomentoval vlastnictví porsche Karel Gott, když se ho na to ptal Marek Eben. Karel tehdy uvedl příklad cesty z Prahy do Hamburku. jinými slovy, to porsche prodal

Thomas
2. září • 16:05

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 tvl co hulíte? Jasný MX-5 je obratná, ale prosím tě buď trochu soudnej

.
2. září • 14:15

ono to nepovedené udělátko type R má režim comfort - předpokládám pro stavy, kdy bude třeba mokro, sníh apod. navíc pro zimní období si chlapci u posledního tajpára měnili kola 20-ky na 18-ky. nepředpokládám, že by v hondě vyráběli něco, co nebude běžně použitelné. na to tu máme jiné experty. to, že firemní jezdec hondy zajede pomíjivé rekordy na nějakých okruzích myslím kupce tajpárů nijak nevzrušuje a při běžném ježdění nikoho na cestách nebudou mít zájem deklasovat. od toho tu jsou jiné značky a jiní majitelé "rychlých" aut. dokonce bych rád věděl, kolik majitelů svůj tajpárů kdy vyzkoušelo svoje vozítko na okruhu. tipuji, že moc jich nebude

ACE
2. září • 8:23

Ale drag je z nuly, to je taky něco jiného

ACE
2. září • 8:21

Ale drag je z nuly, to je taky něco jiného

Gembler
1. září • 23:29

Pisete nesmysly. Staci nemit pedal na podlaze, kdyz zrovna zatacite, spravne prenest vahu a na vyjezdu muzete zase v klidu prislapnout. Tyhle auta jsou za kazdych podminek naprosto citelna. Za spatnych adheznich podminek nelze jet bezhlave s zadnym typem nahonu.

Viktor
1. září • 23:56

Stačí znát fyziku a je jasné, že přední kola nemohou zvládat přenést zároveň velké boční i podélné síly na vozovku. Anebo se podívat na nějakou rallye, kde jezdí AWD, RWD i FWD a podívat se jak stejně výkonná AWD spráská RWD a stejně výkonná RWD spráská FWD. Prostě FWD je levný mainstreamový pohon neschopný efektivně přenášet velké výkony na vozovku. Jezdit z bodu A do bodu B s 300 hp na předku se samozřejmě dá, jezdit se dá i s 500hp na předku, ale z hlediska sportovní jízdy je to neefektivní.

.
2. září • 0:02

přitom je civic type R celoroční daily a majitelé spokojeně vrní. divné, když mají takový nepodarok

Viktor
2. září • 0:36

Civic je u nás prakticky neprodejné auto, od začátku roku do července se ještě neprodalo ani 70 ks. Z toho bude CTR kolik? Jeden, dva nebo dokonce tři? Jestli 3 majitelé vrní je celkem jedno, podstatné je, že pouze minimum lidí z více než statisíce co si letos koupili nová auta se rozhodlo pro CTR. To mluví za vše i za tu denní použitelnost.

.
2. září • 6:03

opravdu? já myslel, že se už nějaký ten rok u nás civic type R nedá koupit neb ho neměli nikde skladem. nevíš, kde ten (dnes už minulý) civic type R to minimum lidí letos sehnalo? jo tento tuším FL5 bude u nás v roce 2023 dle info jen max 8 ks + možná dalších 8 ks. taže se shodneme v tom, že to bude určitě okrajová záležitost. ostatně jako honda v ČR. navíc kupec tohoto type R bude muset mít u nás dle infa hondy slušnou historii nákupu ofiko hond. prý je to snaha vyblokovat překupníky. jinak v USA se PODLE diskuzí už nedá u dealerů tento nový typ CTR sehnat. bude jich vyrobeno celosvětově asi 4 tis, to vychází zhruba podle stejné informace asi 1 ks na dealera. tak nač si víc lámat hlavu s tímto nepodarkem

camel
1. září • 12:52

jediná možnost koupit od Hondy manuál a jediná i pro spalovák

Doporučujeme

Články odjinud