Nová Honda Civic oficiálně: Poprvé dostala hybridní pohon, ale výkonem nezarmoutí

Letošní rok bude pro Hondu klíčový v oblasti elektrifikace evropských modelů. Novou generaci proto koupíte už jen jako hybrid, který ale výkon nepostrádá. Posílila také bezpečnostní výbavu.

Jedenáctá generace Hondy Civic vstupuje do světa elektrifikace. Jedná se o cílený postup značky ve snaze elektrifikovat během letošního roku všechny klíčové modely prodávané na evropském trhu. Těžko uvěřit, že Civic slaví padesátileté výročí, takže představení nové generace je pěkný dárek.

Historicky se Civic vymykal konkurenci jedinečnou kombinací praktického hatchbacku se sportovním duchem. Právě tuto dnes již vzácnou kombinaci chtěla automobilka zachovat. Dynamického profilu dosáhli designéři snížením linie kapoty o 25 mm, zatímco plocha oken se zvětšila, aby dovnitř pronikalo více světla. Přední sloupek se posunul více dopředu a je v jedné ose se středy kol. Zpětná zrcátka jsou ukotvena na dveřích a zmenšují mrtvý úhel při výhledu šikmo vpřed. Lépe je vidět také skrz zadní okno.  Širší rozchod a menší mezera mezi koly a podběhy přispívá k vyváženosti koncepce.  

Mezigeneračně se prodloužil rozvor o 35 mm ve prospěch interiéru. Víko kufru je poprvé vyrobeno z kompozitu, což ušetřilo 20 % hmotnosti a přispělo k snadnějšímu otevírání. Interiér obecně sází na lepší dílenské zpracování a na dotyk příjemnější materiály. Palubní deska horizontální linií zdůrazňuje šířku vozu. Tvoří ji pás s voštinovou mřížkou, kde jsou integrované výdechy klimatizace.

Ve výbavě Advance má řidič před sebou digitální přístrojový LCD displej s úhlopříčkou 10,2 palce. Uprostřed z palubní desky vyčnívá 9palcová dotyková obrazovka s bezdrátovou podporou Apple CarPlay a Android Auto. Linie Elegance a Sport zahrnují audiosoustavu s 8 reproduktory, v případě vrcholného provedení Advance si posádka užívá 12 reproduktorů Bose. Pro 11. generaci automobilka navrhla nová přední sedadla pro lepší oporu těla.

Při volbě pohonu Honda vsadila na svou osvědčenou konfiguraci e:HEV, kdy se o primární hnací sílu starají dva elektromotory čerpající energii ze 72článkového akumulátoru.  Soustavu doplňuje dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. Celkový výkon činí zajímavých 135 kW s 315 Nm točivého momentu. Zároveň nový Civic dosáhl v režimu WLTP spotřeby 5 l/100 km. Pro vyšší komfort posádky a lepší jízdní vlastnosti má nový Civic širší zadní rozchod, nové kulové klouby a přepracované tlumiče.

Novinka nešetří ani bezpečnostními prvky. Jejich výčet začíná už zesílenou karoserií s přidanými výztuhami ve dveřích a čelní deskou s nosníkem na přídi. Posádku chrání 11 airbagů včetně prostředního, který odděluje prostor mezi řidičem a spolujezdcem.

Ve městě potěší 100stupňová přední kamera a vylepšená technologie rozpoznávání chodců, cyklistů, silničního značení i dopravních značek. Civic je poprvé vybaven i sonarovými senzory. Vylepšena byla také technologie jízdy v pruhu a adaptivního tempomatu. Připlácet by se nemělo za asistenta  mrtvého úhlu, sledování dopravy při couvání ani asistenta pro jízdu v koloně.

Pokud se vám nová Honda Civic zalíbila, budete si muset počkat na podzim tohoto roku.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Diskuze (23) Další článek: Volkswagen na dálku vylepšil elektromobily řady ID. Nabijí se rychleji a samy umí změnit jízdní pruh

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,