Nová Honda Civic oficiálně: Jako sedan je krásná, má až 10 airbagů a 180 koní

Nový Civic na první pohled dospěl a uvnitř nabízí dnes klasickou nálož moderní techniky.

V pořadí již 11. generace Hondy Civic se nejprve představuje ve formě americké specifikace sedanu, jehož předzvěstí byl loni ukázaný prototyp. Do sériové podoby se mnoho nezměnilo, Civic teď působí po stránce designu elegantněji a jednodušeji. Proporčně má sedan delší rozvor o 35 mm a nižší úroveň oken má zajistit více světla v kabině. Původní platforma vozu byla rovněž zesílena.

I toto lze udělat z Fiatu 500. Rudá mašina má motor Honda, chce lovit Ferrari

I toto lze udělat z Fiatu 500. Rudá mašina má motor Honda, chce lovit Ferrari

Než se dočkáme evropské verze hatchbacku, Civic Sedan nám kromě vnějšího designového směřování ukazuje, na co se máme těšit v interiéru. Uvnitř se dočkal model kompletního přepracování. S jednotným panelem výdechů klimatizace podél celé palubní desky a ponecháním jen důležitých fyzických tlačítek (hlavně pro topení a klimatizaci) je i zde tématem jednoduchost.

Nová Honda HR-V odhaluje techniku. 131 hybridních koní bude jedinou možností

Nová Honda HR-V odhaluje techniku. 131 hybridních koní bude jedinou možností

Samozřejmostí je dnes digitální přístrojový štít o velikosti 10,2 palce, ačkoliv nižší výbavy ještě spoléhají na menší displej a analogový budík, přičemž velikost infotainmentu trčícího z palubní desky je dle výbavy 7- až 9 palců. Ve výbavě pak nemusí chybět bezdrátové nabíjení telefonu, bezdrátová podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo stereo Bose se 12 reproduktory.

Pod kapotou amerického sedanu se objeví dosavadní atmosférický čtyřválec i-VTEC o objemu dvou litrů, který nabídne výkon 158 koní (116 kW), nebo přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec VTEC o síle 180 koní (132 kW). V obou případech míří síla na přední kola skrze převodovku CVT.

Honda chce ukončit prodej čistě spalovacích aut v Evropě. Klíčový bude rok 2022

Honda chce ukončit prodej čistě spalovacích aut v Evropě. Klíčový bude rok 2022

Nakonec nechybí Civicu Sedan ani poslední armáda asistenčních systémů Honda Sensing spoléhající na kameru vepředu a celkem osm senzorů kolem vozu. Udržování jízdy v pruhu, asistent pro jízdu v kolonách nebo autonomní krizové brzdění s detekcí překážek před i za vozem tedy novince nechybí. Bez ohledu na zvolenou výbavu má poté sedan celkem 10 airbagů.

Přesné datum uvedení sedanu na trh USA zatím Honda neupřesňuje. Mezitím varianta hatchbacku již najíždí v maskované podobě testovací kilometry, a to včetně ostré verze Type R – od premiéry těchto specifikací nového Civicu bychom tedy nemuseli být daleko.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky