Měl jsem Civic 5. generace (1997), VTEC 1.5 - 115 koní, byl to miláček, neuvěřitelně to sedělo na silnici (to myslím ještě měli lichoběžníkové závěsy nebo něco takového, co pak oškrtali), předjížděl jsem na dvojku 90-100km/h a ten motor přitom zpíval, nádhera. Nikdy mně to auto nenechalo nikde stát... na rozdíl od všech aut potom, přitom všichni mi to rozmlouvali - Japonec až nakonec, to si nekupuj... a pak ho měl bývalý tchán, teprve nedávno šlo na hřbitov, takže skoro 20 let...motoricky pořád dobré, ale brzdy, výfuk, madla v interiéru, prostě už toho bylo hodně. Teď když jsem loni na podzim vybíral nové auto, byl jsem pojezdit i v Civicu, (kombík, diesel 1.6) což o to, poježdění bylo příjemné, ale horní okraj dveří byl ve výšce kousek nad ušima, takže představa, že bych v tom měl vézt třeba moje staré rodiče, když mně samotnému se z toho nevylézalo zrovna příjemně, byla show-stopper. SUV už nechci, i když vysoký posez jsem si oblíbil a MPV Honda nedělá, obecně tahle kategorie zachází na úbytě. Ale na Hondu mám ty nejlepší vzpomínky.
Vzhledem k tomu, jak Honda umí motoru, 3 válce se nebojím. Tedy toho od Hondy. Od VW a pod bych ho v autě v životě nechtěl mít.3 válce se zavádějí z důvodu podstatného snížení pasivních odporů, zejména třecích v motoru. Velká část spotřeby paliva jde na překonání těchto odporů. Pokud jde o vyvážení, to se Honda naučila před x desítkami let u svých vysokootáčkových atmosfér, které neměly konkurenci. Doufám, že Honda na to nezapomněla.
Smraďocha ať vynechaj. Ráno jsem opět jel za TDIčkem a musel jsem vypnout topení, to byl puch. :D
Myslíte, že by smrděl i Euro 6 diesel?
Saze po přidání plynu jdou ze všech dieselů v OA.
Smrděl. Emisně je možná čistší, ale ten zápach je stále stejně odporný.
Podle obsahu příspěvků (nejen k tomuto článku, některých zdejších "kecalů" je vidět, že jde o "mudrlanty", ze kterých si nikdo z nich auto takové kategorie a ceny nekoupí a zůstanou na úrovni nějaké letité ojetiny "krásné" a "osvědčené" Fabie či Focuse.Honda si svých pár spokojených zákazníků vždy najde a "pravověrní" Honďáci zkousnou od Hondy cokoliv (i šílenou extravaganci vzhledu). Normy a předpisy (exhalace,...) svazují výrobce do vymezených "škatulek" a je tak možné pozorovat podobnost základních parametrů motorů (počet válců, objem válců, některé technické finesy,...atd.). Dovoluji si poznamenat "kritikům" a "znalcům", že v případě nového Civicu se počítá s verzí Type R a současných 310 koní a 400Nm stávajícího motoru bude dostatečné pro slušné "povození se" a lze předpokládát, že do nového Civicu ten motor vývojáři ještě trochu vyladí... O vyladění jízdních vlastností nového Civicu Type R je snad zbytečné pochybovat. A cena? Focus RS a podobné modely jiných značek nejsou také zadarmo. Souhrnně lze konstatovat, že je hezké, že je možné na silnicích potkat hodně modelů různých značek a je fajn, že si každý může vybrat v autosalonu auto podle svého gusta. A když se někomu Civic nelíbí, nemusí přece šířit "odborné" "názory", že se jedná o hnusné auto a kazit radost někomu, kdo se rozhodl zrovna toto "krásné" auto si koupit. ( Podle mne je posledních 10 let u některých modelů Hondy design opravdu poněkud zvláštní, ale přesto bych se neodvážil ho hodnotit tak kriticky, jako někteří diskutující. A pravdou je, že Honda špatná auta rozhodně nevyrábí a to by mohl ocenit nebo alespoň uznat každý.)
Tohle je hloupost. Proč být věrný určité značce, když ta se sama přizpůsobuje mainstreamu a odklání se od tradičních hodnot. Mazda stále vyrábí atmosférické motory a nehodlá od toho nijak výrazně upouštět, tak proč to dělá honda?Na mé 8 generaci třeba honda upustila z ekonomických důvodů multilink vzadu a dala tam torzku. A na jízdních vlastnostech se to sakra projevilo. Já jsem se nechal uchlácholit PR blbáboly, jak tu nápravu odladili, že to nejde ani poznat. Ale nebyla to pravda. To auto funguje jen na absolutně rovné vozovce, na kostkách a tradičních českých vozovkách ta náprava uskakuje. Navíc ušetřené místo v kufru je proti 7 generaci minimální. To, že to auto je očividně dělané na lidi se vzrůstem do 170cm je věc druhá. Naštěstí to promítá nejdůležitější údaje pod čelním okmen, když už na polovinu přístrojů není přes věnec volantu vidět.Ale abych jen nekritizoval mám to auto přesto rád. Perfektní převodovka, lepší než měla E46 od bmw, zábavný ale přesto spořivý motor, povedený vzhled (to může být také věcí názoru ale na svou dobu to je krásné auto), dobrá spolehlivost. I když xenonová výbojka za 7k je celkem darda a ty silentbloky také mohly jít vyměnit samostatně a ne s celými tlumiči.Nad výměnou za 9 generaci jsem celkem dost přemýšlel, ale tahle.... uvnitř je povedená, ale zvenku to je jak poslední Lady.
Plamenné řeči proti litrovým turbomotorům od dob prvních testů Octavie 1.0 TSI poněkud utichly.
Tak jsem doufal, že se Honda zbaví toho vystouplého zadního hrbu u nové generace Civicu a stále to tam je. Naštěstí už to nevypadá tak odpudivě, jak u předešlé generace. Ale jinak pěkné auto a k tomu určitě s kvalitou typickou pro vozy Honda.
Shrnutí, je to nevzhledné a pokud chceš motor tak musíš jít do 180 koní. Litr si mohli odpustit a podladit 1,5ku. Jelo by to příjemněji a žralo stejně.
Sakra to je strašně ošklivé auto. A to říkám jako majitel 8 generace. Alespoň už vzadu není zadní náprava z Felície.
Technicky jsou to proti staré generaci samé dobré zprávy, multilink, přeplňované motory, adaptivní podvozek, normální posed za volantem.Designově je to tak napůl, interiér vypadá velmi dobře a určitě se bude líbit, exteriér je poněkud výstřední a nemusí sednout každému. Ale celkově je to pro Civic obrovský posun dopředu.
Nechápu proč vypadá ta honda takhle, když do toho budou dávat tyhle chcípáky motory..
vypada skvěle !!!! kup si fabii to je pecka
Je zvláštní, že největší výkon vyžadují a opěvují většinou ti co nemají ani páru jak s ním pracovat a samozřejmě ještě v době, kdy ani náznakem netuší jak bude auto fungovat celkově.
Já jsem naopak mile překvapen motorizací. 1.5 vypadá parametry přímo skvěle. Nechápu jiné vozy. Např. X-trail nabídne max 118kw.
Myslis ze aj ta 1.5turbo bude chcipak?
V tabulce "Honda Civic X - základní technická data motorů" jsou přehozena data. Pod motorem 1.5 jsou údaje motoru 1.0 a naopak.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.