Nová Honda Civic odhaluje technická data. Diesel zatím chybí

Nedlouho před premiérou na pařížském autosalonu odhaluje nová Honda Civic technická data. Diesel zatím chybí a nastává doba přeplňování.

Automobilka Honda u svých modelů sázela hlavně na atmosférické motory, a když měl nějaký vůz přeplňování, bylo součástí turbodieselu. Jenže budoucnost vypadá trochu jinak. S příchodem nového Civicu totiž pomalu upadají v zapomnění atmosférické zážehové čtyřválce 1.4 i-VTEC a 1.8 i-VTEC a místo nich nastupují nové turbomotory 1.0 VTEC Turbo a 1.5 VTECH Turbo.

Honda Civic X: Toto je evropská verze, dostane tříválec

Honda Civic X: Toto je evropská verze, dostane tříválec

Nová generace Civicu výrazně narostla. Hatchback je o téměř 130 milimetrů delší a 30 milimetrů širší než předchůdce, v zájmu sportovního vzezření rovněž ubral na výšce. Pozice za volantem je o 35 milimetrů nižší, což ocení zejména ti, kterým u předchůdce vadil vyšší posaz daný uložením palivové nádrže pod předními sedačkami. O 95 milimetrů větší prostor pro nohy zadních cestujících už je jenom takovou třešinkou na dortu.

Honda Civic X - srovnání rozměrů s předchůdcem
Generace Honda Civic X Honda Civic IX
Délka [mm] 4.497 4.370
Šířka [mm] 1.800 1.770
Výška [mm] 1.421 1.440
Rozvor [mm] 2.700 2.595
Objem zavazadelníku [l] 478 477

Vůz je od základu nový, s čímž souvisí také lehčí platforma. Karoserie má být tužší než u předchůdce a těžiště bude položeno níže, navíc samotná platforma je o 16 kilogramů lehčí a vykazuje o 52 procent vyšší torzní tuhost.

Může za to kupříkladu větší počet bodových svarů v kritických místech, tak či tak ale většina změn probíhala ve smyslu zlepšení jízdních vlastností. Vpředu najdeme nápravu McPherson a vzadu multilink (předchůdce měl torzní příčku), oficiální informace hovoří také o adaptivních tlumičích vpředu i vzadu. Ty byly zatím vyhrazeny pouze Civicu Type R, případně Toureru (měl je volitelně na zadní nápravě).

Honda Civic X - základní technická data motorů
Motor 1.5 VTEC Turbo 1.0 VTEC Turbo
Válce/ventily 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 134/5500 95/5500
Točivý moment [N.m/min] 240/1900 (220/1700) 200/2250 (180/1700)
Převodovka 6M (CVT) 6M (CVT)

Honda zveřejnila také technická data motorů, přičemž alespoň podle čísel není třeba smutnit. Už základní litrový tříválec VTEC Turbo má v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou 95 kW a točivý moment 200 N.m, převodovka CVT se sedmi virtuálními stupni ubere 20 N.m.

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Ještě zajímavější je patnáctistovka – výkon 134 kW je srovnatelný s dvoulitry, točivý moment 240 N.m je ale „patnáctistovkový“. I zde je na výběr mezi manuální šestistupňovou nebo CVT převodovkou, druhá zmíněná opět ubere 20 N.m. Ani zmínku jsme zatím nenašli o turbodieselu (Honda má dvě verze šestnáctistovky), ten se ale časem určitě objeví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků