Nová Honda Civic odhaluje technická data. Diesel zatím chybí

Nedlouho před premiérou na pařížském autosalonu odhaluje nová Honda Civic technická data. Diesel zatím chybí a nastává doba přeplňování.

Automobilka Honda u svých modelů sázela hlavně na atmosférické motory, a když měl nějaký vůz přeplňování, bylo součástí turbodieselu. Jenže budoucnost vypadá trochu jinak. S příchodem nového Civicu totiž pomalu upadají v zapomnění atmosférické zážehové čtyřválce 1.4 i-VTEC a 1.8 i-VTEC a místo nich nastupují nové turbomotory 1.0 VTEC Turbo a 1.5 VTECH Turbo.

Autosalony | Honda | Paříž 2016

Honda Civic X: Toto je evropská verze, dostane tříválec

Nová generace Civicu výrazně narostla. Hatchback je o téměř 130 milimetrů delší a 30 milimetrů širší než předchůdce, v zájmu sportovního vzezření rovněž ubral na výšce. Pozice za volantem je o 35 milimetrů nižší, což ocení zejména ti, kterým u předchůdce vadil vyšší posaz daný uložením palivové nádrže pod předními sedačkami. O 95 milimetrů větší prostor pro nohy zadních cestujících už je jenom takovou třešinkou na dortu.

Honda Civic X - srovnání rozměrů s předchůdcem
Generace Honda Civic X Honda Civic IX
Délka [mm] 4.497 4.370
Šířka [mm] 1.800 1.770
Výška [mm] 1.421 1.440
Rozvor [mm] 2.700 2.595
Objem zavazadelníku [l] 478 477

Vůz je od základu nový, s čímž souvisí také lehčí platforma. Karoserie má být tužší než u předchůdce a těžiště bude položeno níže, navíc samotná platforma je o 16 kilogramů lehčí a vykazuje o 52 procent vyšší torzní tuhost.

Může za to kupříkladu větší počet bodových svarů v kritických místech, tak či tak ale většina změn probíhala ve smyslu zlepšení jízdních vlastností. Vpředu najdeme nápravu McPherson a vzadu multilink (předchůdce měl torzní příčku), oficiální informace hovoří také o adaptivních tlumičích vpředu i vzadu. Ty byly zatím vyhrazeny pouze Civicu Type R, případně Toureru (měl je volitelně na zadní nápravě).

Honda Civic X - základní technická data motorů
Motor 1.5 VTEC Turbo 1.0 VTEC Turbo
Válce/ventily 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 134/5500 95/5500
Točivý moment [N.m/min] 240/1900 (220/1700) 200/2250 (180/1700)
Převodovka 6M (CVT) 6M (CVT)

Honda zveřejnila také technická data motorů, přičemž alespoň podle čísel není třeba smutnit. Už základní litrový tříválec VTEC Turbo má v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou 95 kW a točivý moment 200 N.m, převodovka CVT se sedmi virtuálními stupni ubere 20 N.m.

Zajímavosti | Hatchbacky | Honda | Honda Civic

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Ještě zajímavější je patnáctistovka – výkon 134 kW je srovnatelný s dvoulitry, točivý moment 240 N.m je ale „patnáctistovkový“. I zde je na výběr mezi manuální šestistupňovou nebo CVT převodovkou, druhá zmíněná opět ubere 20 N.m. Ani zmínku jsme zatím nenašli o turbodieselu (Honda má dvě verze šestnáctistovky), ten se ale časem určitě objeví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků