Nová Honda Civic má sportovní tvář

Osmá generace Hondy Civic vychází z dříve uvedeného konceptu a zachovala mnoho jeho prvků. V sérii má Civic oproti staršímu modelu sportovnější vzhled a nabízí několik zajímavých designerských řešení. Pod kapotou se objeví i nafťák 2.2 i-CDTi 103 kW. (doplněno)
Nová Honda Civic má sportovní tvář

Zahraniční média zveřejnila základní technická data osmé generece Hondy Civic, jejíž koncept se představil letos v Ženevě. Veřejnosti bude nová honda představena na franfurtském autosalonu už v první polovině září a začne se prodávat v lednu 2006. Novinka je o něco menší než současná generace, má jen 4,25 m na délku. Je široká 1,76 m a vysoká 1,46 m, rozvor má délku 2,64 m, což je v nižší střední třídě lehký nadprůměr. Zavazadlový prostor má výborných 456 l oproti 370 l - to je skoro jako sedany střední třídy.

Předchozí model byl vysoký 1,50 m, menší výška nové generace znamená jediné - větší sportovní ambice. Ostatně to je patrné z designu, který téměř zcela kopíruje starší koncept. Zcela odlišný je oproti současné generaci také interiér - zkrátka nový Civic vypadá futuristicky a sportovně. Pod kapotou najdete motory 1.4 i-DSI s výkonem 61 kW se spotřebou 6,1 l na sto km, dále 1.8 i-VTEC s výkonem 103 kW, který jsme představili už dříve. Mezi nafťáky se objeví i motor 2.2 i-CDTi se stejným výkonem, 103 kW, ale s podstatně vyšším točivým momentem (340 oproti 174 Nm). Neměl by chybět ani model Type-R s výkonem přes 200 k.¨

Technické parametry

Model 1.4 i-DSI 1.8 i-VTEC 2.2 i-CDTi
Motor
Vrtání x zdvih (mm) 73 x 80 81 x 87.3 85 x 97.1
Zdvihový objem (cm3) 1339 1798 2204
Kompresní poměr 10,8 10,5 16,7
Maximální výkon kW (k) 61/83 103/140 103/140
při otáčkách (1/min) 5,7 6,3 4
Max. točivý moment (Nm) 119 174 340
při otáčkách (1/min) 2800 4300 2000
Převodovka 6stupňová manuální/6stupňová automatizovaná 6stupňová manuální
Zavěšení kol
Přední vzpěry typu MacPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče nárazů, příčný stabilizátor
Zadní zkrutná nápravnice, vinuté pružiny a plynové tlumiče nárazů
Brzdy ABS s elektronickým rozdělováním brzdných sil (EBD) a s posilovačem
Kola a pneumatiky
Kola 16 x 6.5 J 16 x 6.5JJ/Sport/Exec. 17 x 7.0JJ 16 x 6.5JJ/Sport/Exec. 17 x 7.0JJ
Pneumatiky 205/55R16 205/55R16/Sport/Exec.225/45R17 205/55R16/Sport/Exec. 25/45R17
Rozměry, hmotnosti
Délka vozu (mm) 4250
Šířka vozu (mm) 1760
Výška vozu (mm) 1460
Rozvor náprav (mm) 2635
Rozchod kol vpředu (mm) 1504
Rozchod kol vzadu (mm) 1510
Světlá výška (mm) 150
Objem zavazad. prostoru (l) 415 – 485
Pohotovostní hmotnost (kg) 1170 – 1230 1200 – 1310 1350 – 1450
Max. povolená hmotnost (kg) 1670 1750 1900
Objem palivové nádrže (l) 50
Jízdní výkony
Maximální rychlost (km/h) 171 207 205
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 14,2 8,6 8,4
Spotřeba paliva
Město (l/100 km) 7,8 8,4 6,6
Mimo město (l/100 km) 5,1 5,2 4,3
Kombinovaná (l/100 km) 6,1 6,4 5,1
Emise CO2 (g/km) 143 149 135

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 


Tisková zpráva: Společnost Honda Motor Europe Ltd. dnes představila evropskému trhu zcela nový Civic osmé generace. Širší a nižší než předchozí Civic, si prakticky zachovává všechny stylové charakteristiky konceptu tohoto vozu, který byl představen na Ženevském autosalonu v březnu 2005. Tento nový model bude mít premiéru na Frankfurtském autosalonu v září 2005 a v prodeji na všech evropských trzích bude začátkem roku 2006.

První generace modelu Civic byla do prodeje uvedena v roce 1972 a od té doby prošel tento model řadou vývojových změn, aby si zachoval pozici nejúspěšnějšího automobilu, který je v Hondě vyráběn. Civic tvoří zhruba jednu třetinu celkových celosvětových prodejů vozů značky Honda. Současná sedmá generace vozu Civic je vyráběna v 11 zemích a prodávána na 160 trzích po celém světě.

Nastupující osmá generace vozu Civic slibuje podstatné změny a  pokusí se zavést nové standardy ve vysoce konkurenčním evropském C segmentu, a částečně ve vyšší střední / luxusní třídě. Koncept vozu, představený v Ženevě v březnu 2005, již odhalil záměr Hondy posunout Civic více sportovním, emocionálním a zábavným směrem. Klíčem k dosažení těchto kvalit je klínovitý vzhled kabiny vozu, nižší výška vozu, větší šířka a menší délka vozu.

Délka vozu je nyní o 35 mm menší než u jeho předchůdce a výška vozu je o 35 mm nižší. Aby se ale vytvořil jeho dynamičtější vzhled a lepší ovládání, Honda se rozhodla zvětšit šířku vozu o 65 mm, přední rozchod kol o 34 mm a zadní rozchod kol o 45 mm.

Přesto, že je nový Civic kratší a nižší zvenčí, nabízí více prostoru v kabině a zavazadlovém prostoru. Uvnitř vozu, Honda přijala koncept „Dual Link“ (rozdvojený displej), ve kterém důležité informace o jízdě, včetně rychlosti vozu, jsou zobrazovány v horní části přístrojové desky, zatímco ostatní informace jsou zobrazovány v dolní části. Tento design dovoluje řidiči koncentrovat se na jízdu a zároveň přijímat důležité signály, které zvyšují jednoduchost ovládání a zábavný charakter tohoto vozu.
 
V rámci užitné hodnoty mohou být zadní sedadla sklopena, aby se vytvořil další úložný prostor v zadní části vozu. Zadní sedadla mají systém sklopení a zapuštění jedním pohybem, který okamžitě vytváří rovnou nákladní plochu. Celková velikost zavazadlového prostoru je velmi působivá – díky centrálnímu umístění palivové nádrže, dosahuje velikosti 485 litrů. Tato flexibilita a variabilita sedadel a úložných prostor ve sportovně vyhlížejícím voze Civic každého překvapí.
 
Existují tři různá provedení motorů, ze kterých si budou moci zákazníci vybrat: benzínový 1339 cm3 61kW/83k, benzínový 1798 cm3 103kW/140k nebo naftový 2204 cm3 103kW/140k. Všechny motory jsou vyráběny v kombinaci se 6-ti stupňovou manuální převodovkou, což činí Hondu Civic prvním vozem v segmentu C, který je vybaven touto převodovkou ve všech svých motorových verzích. Benzínové pohonné jednotky mohou být vybaveny také 6-ti stupňovou automatizovanou převodovkou.

Všechny verze modelu Civic jsou vybaveny ABS a elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) pro optimální výkon, který přizpůsobuje brzdnou sílu k dosažení maximálního brzdného výkonu a stability. Nový Civic je dále u některých provedení vybaven stabilizačním systémem VSA, navrženým tak, aby pomáhal řidiči v udržování kontroly nad vozem při zatáčení, zrychlování a náhlých manévrech tím, že používá brzdnou sílu na levých a pravých kolech dle potřeby a ovládá škrtící klapku a brzdové systémy.

Pasivní bezpečnost je odjakživa pro Hondu prioritou. Nový Civic má pokrokový systém zapnutí bezpečnostních pásů pro upozornění pasažérů sedících vzadu a obě přední sedadla jsou vybavena dvojitými předpínači bezpečnostních pásů. Aktivní přední opěrky hlavy mají rozhodující vliv při ochraně pasažérů proti nebezpečné hyperextenzi krku.

Očekávaný výsledek nárazových testů Euro NCAP pro novou generaci vozu Civic je 5 hvězdiček pro bezpečnost při předním a bočním nárazu, 3 hvězdičky pro bezpečnost chodců a 4 hvězdičky pro ochranu dětí, což dělá tento vůz jedním z nejbezpečnějších automobilů ve své třídě, zejména s přihlédnutím k faktu, že vůz má nejkratší přední převis v segmentu C.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků