Nová Honda Civic: levnější, než byste čekali (české ceny)

125 komentářů

SG
29. listopadu • 18:12

Ceny super, design a motory taky, teď jenom aby to uměli v tom anglickym Swindonu pořádně vyrobit. Mám odtud CR-V a kvalita výrobního zpracování je opravdu mizerná, špatně slícované plasty uvnitř i vně, vrzající tesnění u dveří, atd. Na novou Hondu jsem se opravdu těšil, ale tak mizerně vyrobený auto jsem ještě neměl a to už jsem pár značek vystřídal.

gergi
30. listopadu • 9:54

Mam Civica ted jiz predposledni generace (r.v. 2002) a s (ne)kvalitou interieru musim souhlasit. U me vypada vizualne dobre, ale povrzavani oblozeni A-sloupku, ktere se objevilo po 50000 km a rachtani v obou prednich dverich - bud na nerovnostech, nebo pri basech v radiu (temer od zacatku). Tam bych opravdu videl rezervy.

rook
30. listopadu • 10:24

Ja mam predposledniho Accorda vyrobeneho v UK a kvalita je plne srovnatelna s jap. modely.

Fabia RS
29. listopadu • 12:09

jak je na tom se zárukou? můžete mi to někdo popsat, jak to ve skutečnosti funguje? a jaké máte zkušenosti se servisem? díky

zahorak
29. listopadu • 11:39

Standart COMFORT:
4xEl. Okna
Nastavení volantu ve 2 osách
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Zapustitelná a sklopná zadní sedadla
Sklopné opěradlo zadního sedadla
Dělené v sedačky v poměru 3:2
System ISOFIX
Přední loketní opěrka
Chlazená přihrádka
Kapsa na zadní straně sedadla spolujezdce
Vícefunkční panel
Multiinformační display
Ukazatel vnější teploty
Automatická klima
Pylový mikrofiltr
Autorádio CD/MP3
Automatické nastavení hlasitosti dle rychlosti
DO na volantu
4xRepro
Střešní anténa
Nárazník a zrcátka v barvě
Blinkry v zrcátkách
16“ ocelová kola
Chromové kliky předních dveří
Chromové víčko nádrže
ABS+EBD
VSA
Airbag řidiče + spolujezdce
Boční airbagy
Hlavové airbagy po celé délce vozidla
Upozornění na pásy vpředu a vzadu
Dvojité předpínání předních pásů
Přední bezpečnostní opěrky hlavy
Zadní bezpečnostní opěrky hlavy
Střední opěrka vzadu
Posilovač brzd
Kotoučové brzdy
Elektrický posilovač řízení
Vyhřívaná zpětná zrcátka
Třetí brzdové světlo
Centrál na dálku
ECU imobilizer

Pavel
29. listopadu • 11:03

No základní verze je drahá dost,pokud člověk připočte drahé havarijní pojištění/+10000kč za rok vůči evropskému autu ve stejné cenové hladině/tak ve verzi 1.4 je u nás neprodejný.

JOE
29. listopadu • 11:15

To bych prosil názorný příklad sazby havarijního pojištění! U které pojišťovny je rozdíl mezi golfem a Civicem 10 000???? Nevěřím tomu, že bude více jak 2 000, kdo ví jestli.

Pavel
29. listopadu • 12:09

I Ty vtipálku!Pokud nevěříš-zjisti si.

JOE
29. listopadu • 15:21

Ty si to zjisti, než napíšeš nějakou blbost, měl jsem tu vyjetý kalkulace leasingu na starýho Civica a na Astru a rozdíl v pojistce teda nebyl!!! Bohužel jsem to už asi vyhodil, takže nemůžu být konkrétní

JOE
29. listopadu • 15:26

Tak jsem něco málo dohledal, Civic za 469000 - hav. pojištění 12 804 Kč/rok
Opel Astra za 540000 - hav. pojištění 15 312/rok
 
Tak mi laskavě řekni, kde je rozdíl 10 000???? To je smůla co

mfilip
29. listopadu • 8:53

jestli nebude mit PP, tak pro mne neprichazi bohuzel v uvahu

JOE
29. listopadu • 11:17

PP má řekl bych velice dobře zpracovaný!  Viz tuším video na hondaclub.cz. Navíc je stejnak PP úplně k ničemu. Člověka to možná baví sledovat prvních 100km a pak už to stejnak nikdy nepřepne.

Maly Toldi
28. listopadu • 18:42

je zakladny model dost drahy. A auta so zakladnou vybavou urcite kupuju najviac rodiny a chcu na tom co najviac usetrit. Ta cena je porovnatelna s Golfom 5, co je pomaly najdrahsie auto vo svojej triede v zakladnej vybave, takze rodiny kupia radsej nieco ine. Ale pre niekoho, kto chce dvojzonovu klimu a xenony to moze byt skvela volba.

Jozef
28. listopadu • 14:59

Asi vezmem 1,4 do mesta i ked tych 62kW mi pride malo. Snad mi tam dorobia vyhrievane sedacky co je podmienka pre mna.

Jupik
28. listopadu • 17:19

Výkon 62 kW je docela málo, např. Corolla má 71 kW a točivý moment taky vyšší - 130 Nm, před 10 lety měla Corolla z objemu 1332 ccm výkon 65 kW a 111 Nm, což je přibližně jako u Civicu. Vím, že za to může hlavně požadavek na malé emise, ale i přesto by mohl být výkon vyšší.

Mirek-607
28. listopadu • 17:56

Motor 1.4i-DSI je staveny hlavne na malou spotrebu, vykon neni klicovy. Je to zakladni a nejlevnejsi motor a podle toho je naladeny. Jinak pred deseti a vic lety tady bylo silnejsich motoru vic, viz treba 1.6VTi ;)

Co me osobne spis zarazi je fakt, ze zakladni model ma 205R16 pneu, to podle me zbytecne zvysuje spotrebu a snizuje dynamiku. A protoze jde o zakladni model, tak stoji za uvahu i to, jestli potencialni zakaznik necouvne i z duvodu ceny pneumatik.

Jozef
28. listopadu • 21:11

A ktore pneumatiky maju lepsiu dynamiku? Sorry ale v tomto som lama. Ale zasa jazdim hlavne po meste tak aby som necitil kazdu jamku

Mirek-607
28. listopadu • 23:07

Lepsi dynamiku maji uzsi pneumatiky s mensim prumerem rafku (hlavne kvuli mensimu momentu setrvacnosti). Lepe sedi sirsi pneumatiky s nizkym profilem (vetsim prumerem rafku). Lepe filtruji nerovnosti pneu s vetsi pofilem a uzsi, ty sirsi jsou navic haklive na vyjete koleje. Pri brzdeni jsou lepsi sirsi, ale ne s nizsim profilem, tam se to obecne rict neda, protoze vetsi rotujici hmota rafku zase zvysuje potrebnou silu brzdicu.

wallot
28. listopadu • 22:41

do mesta samozrejme gumy s co nejvetsim profilovym cislem. cim vic vzduchu mezi tebou a silnici tim samozrejme lepe pro pohodli a tlumeni narazu. pro nizsi stredni je 205/55 r16 akorat 225/45 r17 se vetsinou uz dava se sportovneji ladenym podovzkem a to pak clovek cejti kazdej vymol

Jouda
28. listopadu • 21:10

Alespon pneu o rozmerech 205 na 16kach zlevni :)  Dyz sme kupovali 1. Octavii tak sem taky koukal na ty 195/65 R15 jako na desne velky a hrozitancy siroky pneumosky :)  Pak mi to prislo v pohode a dnes je mi 205/55 R16 malo :)

Libor
28. listopadu • 14:18

nevíte někdo zda je možné u Hondy do výbavy Sport doplnit pouze dvouzónovku za příplatek, nebo jsou striktně pouze dané výbavy? Díky

mitak
28. listopadu • 15:03

dvouzónová klimatizace do Sportu téměř určitě nepůjde, ostatně od takových blbostí je verze Executive

Libor
29. listopadu • 14:41

Díky za info panu Brožovi.
Na vysvětlenou, bral jsem to obecně. Docela bych bral executive, bez panoramatické střechy.

JOE
29. listopadu • 16:25

Proč bez té střechy? Myslím že bude super, má roletku, takže pokud člověk nebude chtít, tak si to může zatáhnout. Navíc příplatek 40 tis za dual klimu, xenony a panoramatickou střechu mi přejde docela dobrej.

Petr Broža
28. listopadu • 14:20

U japonských vozů je příplatková výbava zpravidla velmi omezena, nákup jednoho prvku výbavy je zpravidla nutné řešit koupít dražšího modelu.

Fabia RS
28. listopadu • 12:54

bude tam nějaký silnější motor? fabka rs dosluhuje, hledám následovníka, tohle je i díky skvělým cenám jeden z kandidátů, ale chtělo by to trošku rychlejší motory, protože zrychlení je u hondy bohužel většinou hodně zkreslené (většínou se neobtěžujou přepočítávat z 0-60 mph a opíšou to, takže je to zrychlení 0-96 km hod, tj. do 100 km/hod chybí 0,5 s... - proto ve všech testech změřily zrychlení pomalejší - např. u minulé generace).
chtělo by to 2,2 i-ctdi cca 130 kw a byla by to bomba ... nebo nevíte, kdy bude nový type-r?

King
28. listopadu • 16:03

Nechápu, co to tu vykládáš o zkreslených zrychleních . To, že někdo naměří horší zrychlení je dáno tím, že to neměří takoví experti, jak ti, kteří to testují pro automobilky, bez ohledu na značku.

lexus.rx
28. listopadu • 13:56

CTR by mělo mít motor jako S 2000......cca 240 koní

ACE.
28. listopadu • 13:22

Určitě bude, má ho každá generace a každá další nějaký koně přidá. Jelikož poslední jich má 200 tak se dá něco naťáplejšího čekat.

JOE
28. listopadu • 12:57

ten diesel jde na chipovat na 126 kW

Mitch
28. listopadu • 15:56

www.abctuning.cz   dele cip na 132kw a 400nm

Fabia RS
28. listopadu • 13:19

kde a za kolik?

JOE
28. listopadu • 13:40

např. tady http://www.urtuning.cz/honda.html

Mirek-607
28. listopadu • 12:02

...doufam bude doma. Zatim to k ni vsechno smeruje :)

Mr.Digital
28. listopadu • 11:55

model dobrý, motorizace dobrá, ceny skvělé, teď už jde jen o to, co napsal Petr Broža - požádat marketing Hondy ČR o minimálně poloviční objem reklamy a propagačních akcí jako některé jiné automobilky ( alespoň v poměru k plánovaným prodejům), protože v ČR se moc skromnost nenosí - a to je rozdíl oproti mentalitě Japonců. Ale kdo chce získat , MUSÍ riskovat a investovat
Tento model Civica na to má a ten risk stojí za to Už se těším na předváděčku   
 

LeonardoCupranek
28. listopadu • 11:37

U jednotlivych motorizaci mi chybi vykony, popripade akcelerace, maximalka ci spotreba.
Vybavy jsou rozepsany, podrobnosti o motorech ne.

King
28. listopadu • 15:52

No důvod je jednoduchý, jde totiž o informace z www.hondaclub.cz a hledat další informace (byť v pohodě na tom samém webu) už by bylo moc pracné  

Nick2
28. listopadu • 13:46

www.honda.de

Petr Broža
28. listopadu • 11:53

Stačí se mrknout na starší článek. Např. 1.8 i-VTEC 103 kW má stovku za 8,6 s, což je v době těžkých aut na motor tohoto výkonu velmi dobré.
 
http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=6054

LeonardoCupranek
28. listopadu • 12:49

Tak jsem se na to koukal. 2.2d me zklamal nizkym (litrovym) vykonem. Sice neni o tolik drazsi, nez 1.8 benzin, ale vzhledem ke stejnemu vykonu bych se asi neumel rozhodnout. Trochu zvlastni je, ze pri stejnem vykonu ma diesel mensi maximalku, ale lepsi akceleraci. Cekal bych spise opak, protoze disel ma vetsi hmotnost, coz ma na akceleraci negativni vliv, ale naopak ma sestikvalt, coz by mohlo (ovsem jen pri dobrem odstupnovani) naopak vest k vyssi maximalce.

JOE
28. listopadu • 12:54

Benzím má taky šestikvalt, dokonce i ta 1.4 má šestikvalt

LeonardoCupranek
28. listopadu • 13:07

Aha. Tak proc ma tezsi diesel lepsi akceleraci?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JOE
28. listopadu • 13:12

Tak převodovka je samozřejmě každá jiná!
benzín/nafta
1.Gang 3.142 3.933
2.Gang 1.869 2.037
3.Gang 1.303 1.314
4.Gang 1.054 0.975
5.Gang 0.853 0.777
6.Gang 0.727 0.653

Mitch
28. listopadu • 10:57

Kolik a kdo muze dat s prodejcu slevu? 5% asi da kazdy...

Mitch
28. listopadu • 10:56

Vtipy jako Civic vs. Fabia mi prijdou uz fakt blbe, nechte toho...
 

Škodovák
28. listopadu • 11:54

Ano, chápu že je Vám nepříjemné srovnání s Fábií, je to guru třídy a jen málokdo se vedle Fabky odváží postavit. Ale možná to srovnání zas tak gragicky pro Civika nedopadne, nablýskaným líbivým kabátkem určitě několik kupců u nás uloví. Rozumný člověk však zvolí léty osvědčenou kvalitu - škodovku.

28. listopadu • 14:11

hmmm, nejdříve to bylo jako vtip dobrý, ale už toho nech...

lexus.rx
28. listopadu • 13:53

to je pravda, nemám odvahu si postavit svoje auto vedle fobky......by se mi tim hnusem od velde ještě pokřivili plechy

simson
28. listopadu • 10:51

Téma jak je kdo dobrý řidič bych přeskočil a vyjádřil bych se přímo ke svým zkušenostem s víceprvkovou zadní nápravou, více sem měl možnost jezdit s Golfem V (cca 4 tis. km) něco málo s Focusem II, v obou případech si troufám tvrdit, že je rozdíl oproti vlečené zadní nápravě jednoznačně rozpoznatelný, hlavně co se týče chuti těchto aut "položit" se do zatáčky. Omlouvám se za ten motocyklový výraz, ale nenapadá mě lepší výraz jak vyjádřit ochotu těch aut zatáčet, projetí zatáčkou subjektivně vnímám daleko přirozeněji než u aut s vlečenou zadní nápravou.
Netvrdím, že se podvozek s vlečenou zadní nápravou nedá udělat dobře, Civic s pneu 225/45 R 17 projede zatáčku o dost rychleji než Golf se 195/65 R 15, ale o tom to podle mě není, rozdíl bude v tom, že ten Golf bude narozdíl od Civicu zatáčet rád ...

Radek Ondrášík
28. listopadu • 11:56

Ono záleží vůči čemu to srovnáte. Vemte si takovou Astru a uvidíte, co se dá s vlečnou nápravou udělat. Nechci tvrdit, že lepší podvozek nenajdete, ale tento dokáže porazit drtivou většinu víceprvkových náprav. Ono to není totiž jen o samotném typu, ale o tom, jak to dokázala automobilka odladit. A to odladění je daleko důležitější, než samotný typ nápravy. Uskakující zadní víceprvkové nápravy najdeme na trhu také, viz. O2 a to samé platí o zadní vlečné zadní nápravě. Na druhou stranu, vezměme zadní tuhou od Oplu v kombinaci s IDS Plus a najít pak rovnoceného konkurenta bude velmi složité. Ani G5 GTI pak v tomto bodě nebude nejlepší srovnání.
Samotné hodnocení podvozku je podle mého názoru velmi složitá záležitost a dopátrat se nějakého konkrétního pořadí je složité. Výhody i nevýhody mají oba typy náprav, dobře odladěný víceprvek má obrovské výhody, které dokáže ocenit ale jen někdo, kdo je schopen jezdit s autem na hraně. Pro většinu řidičů je typ nápravy nepodstatný a nikdy fakticky nevyužije plusů jednotlivých typů. Ale pro reklamní účely je to jistě dobrý tah, tento typ nápravy mít.

simson
28. listopadu • 13:25

S Astrou jsem bohužel nejel, takže srovnávat nemůžu. Ale určitě souhlasím s tím, stejně tak jako na typu nápravy záleží i na jejím odladění. S čím však nemohu souhlasit je konstatování, že výhody víceprvku využije jen ten, kdo jezdí s autem na hraně - moje pocity při řízení mi říkají, že se to pozná daleko dřív, tady si zatím ponechám svůj názor viz výše. Jen doplním, že jsem nikdy nezkoušel srovnávat jakou max. rychlostí se dá ta která zatáčka projet s víceprvkem nebo bez něj, jen mám pocit, že auta s víceprvkem ve kterých jsem měl možnost jezdit (Golf V, Focus II) se na zatáčky vysloveně těsily a projížděly je s takovou nenuceností, že jsem si vzpomněl na slogan BMW Freude am Fahren (nesrovnávám Focus s BMW!!!) 
P.S. Děkuju za tip, až bude vhodná příležitost tak tu Astru s IDS Plus rád vyzkouším.
P.S.2 Docela by mě zajímal názor Vašeho kolegy P. Jandy, zda je i podle něho IDS Plus lepší než podvozek Focusu II?

Petr Broža
28. listopadu • 15:53

Nedávno jsem se s PJ na toto téma bavil: Focus 2 má dle něj nejlepší podvozek ve třídě z aut, s kterými jezdil.

King
28. listopadu • 15:49

Jestli má podle tebe Golf chuť zatáčet, tak se u CV zblázníš blahem

StandaHonda
28. listopadu • 10:42

Zkusme si představit, že by takovéhle auto vyvinula Škoda a prodávala ho za tyhle ceny. To by bylo nadšených reakcí a ovací. Pro Škodováka - doporučuju zaparkovat Fabii vedle nového Civica a porovnat .

Cynik
30. listopadu • 13:34

Zkusil jsem si to predstavit a videl jsem krome tech nadsenych ovaci (ktere jsou opravnene a dostava se jich i Honde) spoustu fanatickych odpurcu a nenavistnych ci zavistivych komentaru. Ty ovsem u Hondy chybi.

pjetka
28. listopadu • 10:57

Tak toto je konečně japonec, kterej má moje plný sympatie, teď navíc i kvůli ceně. Je mi sympatický i jednoduchou konstrukcí zadní nápravy i když bych u takové "sportovnější" značky čekal multilink.
Co se prodejů týká - jestli budou nastaveny ceny podobně i v ostatních (normálních) státech, věřím, že se prosadí. U nás to moc růžově nevidím, protože cca 50% lidí má při výběru značky klapky na očích a upřímě řečeno moc nevím, čím se řídí. Nebo spíš nemají informace o konkurenci.

simson
28. listopadu • 10:05

Motory jsou skvělé, ale co podvozek??? Někde jsem četl, že vzadu je obyčejná vlečená náprava jako má Fabie, žádný víceprvek jako Focus/Golf a odvozené modely Mazda3/Leon/Octavia, takže proto asi i ta nižší cena a už ve standardu ESP.

ACE.
28. listopadu • 10:34

Ten víceprvek je trochu přeceňovanej, i vlečená náprava může být udělána velmi velmi slušně.

RedRicK
28. listopadu • 10:24

Na bezne jazdenie Ti je viacprvok zbytocny a recenzia na auto.cz (http://www.auto.cz/?article=1213) hovori, ze to nie je az tak tragicke, ako to tu opisujes :)

RRK

Petr Broža
28. listopadu • 11:13

Běžný řidič v praxi rozdíl pozná jen na nerovnostech v zatáčce, kdy vlečeným ramenům může uskakovat záď.

King
28. listopadu • 15:45

...stejně jako víceprvkům, že?  A ani nemusíme chodit moc daleko  

Petr Broža
28. listopadu • 15:51

Rozhodně nechci paušalizovat. Záleží na tom, jak je ten či onen konkrétní podvozek odladěn. Může být špatný čtyř/pětiprvek a může být dobrá příčka. Mluvím jen v čistě teoretické rovině.

RedRicK
28. listopadu • 14:04

...ako som sa neprijemne prekvapil v Citroene C4...ale to uz bol ulet :)

RRK

Petr Broža
28. listopadu • 14:22

Ona je to obecná vlastnost náprav spojených příčkou...

Storm
28. listopadu • 10:13

Viceprvek vzadu by na cene pridal cca 10 000. Vy jste natolik dory ridic ze jednoznacne poznate vyhody viceprvku vzadu? ? ? Nebo jinak, jel jste nekdy s obema typy a poznal jste rozdil? :) Ale nic proti, jen sem byl zvedavy.

JOE
28. listopadu • 9:02

Doporučuji všem vyzkoušet konfigurátory aut jako třeba golf, focus nebo 307 (klidně i O2) a sestavit auto ve stejné výbavě jako je Civic Executive. U Golfu je rozdíl skoro 200 tis a to má "horší" motor (2.0 FSI - menší akcelerace, vyšší spotřeba, vyšší poviné ruč., 98 okt. benzín). Jestli od nového roku, nebude nejprodávanější auto segmentu Civic, tak už vážně nevím!

snbheel
28. listopadu • 10:10

Zkousel jsem porovnat focuse 2.0 s vybavou sport vs. Civic 1.8 sport se stejnou vybavou je rozdil 150tisic............ufff to je fakt sila - mozna ma focus lepsi podvozek ale bude to tak velky rozdil aby mi stalo za to priplatit si?

Mitch
28. listopadu • 10:51

Na focus ti daj slevu bez problemu 10 %, pokud mas protekci az 20%...
ja na Civica pred protekci dosnu 10 % slevu

maros77
23. ledna • 7:30

Ako si vybavil 10% zlavu (ak to nieje tajne). Mne sa horko-tazko podarilo zjednat 30.000 Sk. maros@vindex.sk. Dakujem

Petr Broža
28. listopadu • 9:49

Cena je, zdá se, dobrá, ale pokud Honda něco neudělá s marketingem, pochybuji, že se o tom někdo dozví, naož pak nového Civica koupí. Nový Swift má také dobrou cenu a prodává se více než Fabia? Ne...

JOE
28. listopadu • 10:52

S tím 100% souhlasím  Třeba se podaří Civicu vyhrát nějakou anketu jako "auto roku", to by byla dobrá reklama.
 
Se swiftem je to skutečně záhada  pravidelně sleduji statistiky prodejů a swift se ne a ne probojovat do první desítky ve své třídě

zban
28. listopadu • 11:13

Třeba proto, že v základu nemá swift otáčkoměr a vyšší výbava je už pro spoustu lidí za takové auto moc. Aspoň já bych tak uvažoval.

Petr Broža
28. listopadu • 11:17

Kupovat auto podle toho, jestli má nebo nemá otáčkoměr, je IMHO trošku přitažené za vlasy. Swift má za 259 kKč v základu dva airbagy, ABS a motor 1.3 69 kW. Fabia za tuto cenu má airbag řidiče a motor 1.2 HTP.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zban
28. listopadu • 11:51

Pro mě to přitažené za vlasy není. Dát tolik peněz za auto v kterém není ani otáčkoměr, děkuji nechci. To si klidně mohli odpustit jeden airbag. Drahou a línou Fabii bych nekoupil, Swifta jo, ale tohle by mě odradilo

Petr Broža
28. listopadu • 11:55

Raději 100x auto bez otáčkoměru, ale s navíc airbagem. Občas jezdím s Káčkem své ženy a chybějící otáčkoměr mi vůbec nevadí. Jednou jsem si zkusil, kde jsou limity jednotlivých rychlostí a je to.

zban
28. listopadu • 13:04

OK, každý jsme jiný. Já mám sportovní geny a otáčkoměr je pro mě základ jako volant a 4 kola. Káčko je auto pro blondýny, ty neví k čemu otáčkoměr je. Stejně tak celé auto je postavené pro blondýny, dokonce i zrcátko je před řidičem místo před spolujezdcem. Postavilo snad Suzuki auto pro blondýny? Já spíš vidím Swifta jako stylové autíčko pro masy, proč tam tedy není otáčkoměr když má tak skvělý motor? Pokud si Suzuki myslelo, že se díky tomu bude prodávat více drahých výbav, tak dosáhli opaku. To už pochopila i Škoda, která staví jen rodinná auta a přesto ho dává do základu. Zkrátka, otáčkoměr patří do základu a většina lidí ho tam chce mít!

puck
29. listopadu • 9:33

otackomer je pre hluche lamy

0ndra
28. listopadu • 18:51

jestli máš sportovní geny, tak si přece nebudeš kupovat fabii htp jen pro to ze ma otackomer...

puck
29. listopadu • 9:34

lol 100 bodov

Petr Broža
28. listopadu • 13:13

Airbag mi může zachránit život. Otáčkoměr těžko. Jinak příplatek 30 tisíc za verzi s otáčkoměrem, ale také dálkovým centrálem, CD přehrávačem, okny a zrcátky v el. apod. není nijak drastický.

zban
28. listopadu • 13:52

Za tu výbavu to příplatek drastický není, za otáčkoměr ano. Musíte se na to dívat očima hlavní cílové skupiny. Jak by se Vám líbilo, kdybyste si poskládal auto s výbavou podle svých představ za 600 tis., ale otáčkoměr by byl až od dalšího stupně výbavy s příplatkem 70 tis.? Ano, bylo by v něm navíc kožené čalounění, ale Vy to přece nepotřebujete a chcete jen ten otáčkoměr. Asi byste měl pocit že z Vás dělají pitomce a šel do jiného auta. Stejně je to i se Swiftem. Pro většinu lidí je i 260 tis. za základního Swifta peněz moc a chcou tam mít aspoň ten základ, jinak mají pocit, že z nich dělají pitomce. Co si pomyslí o autě, kde se šetřilo i na otáčkoměru? Jak se asi šetřilo na dílech, které vidět nejsou?

Petr Broža
28. listopadu • 14:19

Toto je bohužel u japonských značek zcela běžné. Chcete nějakou výbavu a musíte připlatit za vyšší model. Nicméně vaše rozhořčení bych hápal třeba u tempomatu nebo jiné výbavy, ale otáčkoměru?

zban
28. listopadu • 14:42

Čekal byste snad u auta za 260 tis. tempomat? Vám by vůbec nevadilo mít auto bez otáčkoměru? To snad chce každý aspoň trochu sportovně založený řidič jedno v jaké cenové skupině.

Petr Broža
28. listopadu • 14:58

Sportovně založený řidič si pořídi vůz s motorem, který bude odpovídat jeho ambicím; a v takové cenové kategorii asi nebude řešit otáčkoměr.
 
Nicméně abych to ukončil: absence otáčkoměru je tristní, ale absence třeba ABS by byla horší.

Martin Kalenda
28. listopadu • 16:38

podle me jste mimo, i fiatem 625E vam na sedadle spolujezdce dopreji sportovni zazitky ze kterych budete z okynka trousit obed. i pitoma 1.3 v benzinu (felicia) je na blbnuti (blato,snih,led,sotolina) lepsi zabava nez me 100+ kw auto.
a co takovi japonci kteri vlezou nas 7000 otacek. ted mam velke problemy a shanim pritelkyni jine auto (ne diesel) protoze vidim jak ji chudinku 81kW octavia v dieselu zbytecne trapi.

Petr Broža
28. listopadu • 16:59

Pokud je pro vás sportovní zážitek spojen se zvracením oběda, pak je za sportovní zážitek možné považovat v podstatě cokoliv  

zban
28. listopadu • 16:11

Abych to taky ukončil, jste úplně mimo realitu lidí s průměrným příjmem. Každý nejen sportovně založený řidič si koupí takové auto, které si může dovolit. A i ten s průměrným příjmem chce takové, které mu nabídne alespoň iluzi sportovního auta, ke které otáčkoměr nemyslitelně patří.
Z hlediska bezpečnosti provozu je absence ABS samozřejmě horší než absence otáčkoměru, ale z hlediska uspokojování potřeb spotřebitelů už to tak není. A proto jsou prodeje aut takové jaké jsou, včetně Swiftu.

Marek
29. listopadu • 1:05

prepac,nemozem si pomoct,ale ty si teda dobry vul....

Petr
28. listopadu • 19:22

Aha, takže podle tebe je sportovnější Fabia HTP s otáčkoměrem a jedním airbagem než Swift s ABS, dvěma airbagy, o 34 k vyšším výkonem, ale bez otáčkoměru? No hezky ses do toho zamotal  Fakt jsem se POBAVIL.

zban
28. listopadu • 19:53

Nepodsouvej mi tvé závěry, nic takového jsem neřekl. Spoustě lidem stačí jen nádech sportovní iluze a užitná hodnota, samotné výkony jsou až na druhém místě. Jinak by se Fábka neprodávala tak jak se prodává.

mrazik
28. listopadu • 21:12

Ještě doplním, že spojení Fabia 1.2 HTP ve spojení s tempomatem mě vždycky moc pobaví. Vždycky si představuji jak se řítím po pražské magistrále se zapnutým tempomatem na 90 Km/h

mrazik
28. listopadu • 21:07

To není podsouvání, celou dobu se tak vyjadřuješ. Pokud máš sportovního ducha, jak tady sebevědomě píšeš, pak by jsi  měl podle sluchu poznat, jak je na tom motor s otáčkami. Sleduješ stále za jízdy otáčkoměr ? Sakra a já myslel, že je lepší se věnovat řízení. V momentálně druhém autě otáčkoměr mám a není to hlavní priorita mého zraku, beru to jako informační údaj, řadím spíše podle zvuku. Já vím o co jde, máte Fabii 1.2 HTP a jste hrdý na to, že máte otáčkoměr, zatímco lépe vybavený, výkonější a také bezpečnější (díky seriově montovanému ABS) Swift jej nemá a proto, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Toť můj názor.

Mr.Digital
28. listopadu • 12:02

souhlas - airbag je zcela zásadní

Vita
29. listopadu • 23:49

Nemožnost koupit SWIFTU stabilizaci dělá z VW konfekce vítěze.Airbag nepřináší tolik bezpečnosti jako stabilizace.Sám mám 8 pytlů + stab..

snbheel
28. listopadu • 9:59

ale co rikate na kvalitu plechu pouzitych na novem Swiftu? Slysel jsem, ze prej je to papir s peknym lakem

ACE.
28. listopadu • 10:32

To možná starej model. U nového bych to tak drasticky neviděl, už proto že má velmi slušné cr. testy.

Petr Broža
28. listopadu • 10:30

Otázka je, jak to poznat...   

Jupik
28. listopadu • 9:32

Nebude, protože není z koncernu VW.

Škodovák
28. listopadu • 8:40

Bude zajímavé srovnání s Fábií, jestli se jí tahle Hondička vyrovná. Ale mám silné obavy, že na naši Fabku mít nebude.

zahorak
28. listopadu • 10:22

Prepáčte, ale to nemôžem akosi preglgnúť, možno ak tak porovnať Fabiu s Jazzom, Civic s Octaviou, Superb s Accordom, to sú približne rovnaké kategórie (Samozrejme dá sa porovnať aj kočík so satelitom). Fabia je malé mestské približovadlo dávno za zenitom. Môj názor je, že nový model mal byť už vlani. 

Hans 20
29. listopadu • 3:04

mozna nejen loni.Pokud je zarazovani do trid dle velikosti,tak nemuze byt O2 stredni a Superb vyssi stredni.Srovnavavat Superb s Mercedesem E je vic nez usmevne a hodne snad jen manazeru Skodovky,kteri nevidi 20km za Cheb.Napr.O2 nema na stredni tridu v nicem,maly rozvor,delka,zakladni vybava na urovni nakupnich tasek u konkurence,zakladni motor by jsi taky v segmentu stredni tridy tezko hledal,stejne jako zastaraly 1.6 8v,naopak tomu chybi pro stredni tridu spicka v podobe 2.5 a vetsiho motoru,2.0 TFSI to nezachrani,nejen,ze ten vykon neni nijak ohromujici,zrovna Honda ho umi na atmosferickym motoru,ale proste ke stredni tride patri vic nez 2.0.Pro Superb plati to samy,podvozek z nevyrabenyho Passata,puvodem z poloviny 90.let,korunovanej motorama z flusvagnu,ktery se asi valely ve skladu a uz je nebylo do ceho dat,tak je odvezli do MB.Priplacet si za hlavovy airbagy ve stredni nebo dokonce vyssi stredni tride,to muze vazne jen b.b,to je totiz u serioznich vyrobcu dnes standart.Jinak Civic je hooodne dobrej,design,motory,vybava,zaruka,cena....sakra co chtit jeste vic

Hans 20
29. listopadu • 3:11

P.s.za vysledek v crashtestu (O2 a Superb) by se asi u Mercedesu docela stydeli,kdyz uz je to vlastne v kategorii C a E.O2 dopadla snad nejhur v nizsi stredni tride,tak bych radsi uz do ty stredni radsi furt tolik necpal.

Skyline
28. listopadu • 9:04

Nevyrovna, je to kram, je to mensi, nez fabka a kvalita je desna. Brzo prijde novy Legend, takze Octavia Tour dostane tezkou konkurenci, ale O2 se bat nemusi, je ve vsech ohledech lepsi. No a ted uz zpatky do kazajky, docent Chocholousek uz je na ceste.

Vita
29. listopadu • 23:52

Ty jsi Civika viděl ? Seděl v něm ? že znáš jeho kvality. Já se na něj rozhodně zajdu podívat,ale do té doby chválit nebudu.

mitak
28. listopadu • 13:52

 bravo Skyline  

milan
28. listopadu • 8:54

Skodovak, Skodovak... Ja si myslim, ze aj taky Wartburg, velky konkurent Fabie, bude mat co robit, aby mal na novy Civic. Aj Fabia, Wartburg i Civic maju vpredu dva svetlomety, styri kolesa ci jeden volant. Je to silna konkurencia.

Škodovák
28. listopadu • 9:54

Milane, Milane, co tady motáš dajáky Wartburg. Zase někdo kdo nerozdýchá, že naše škodovka je prostě na evropské špičce ke které ostatní jen vzhlížejí a roky se jí marně snaží vyrovnat. Jak Fabia kraluje nižší střední (kde se jí pokouší přiblížit tato podivná Hondička), tak ve střední nemá konkurenci naše O2. No a prodeje v luxusní třídě jasně ukazují, že na náš Seperb nemají ani BMW ani Mercedes. Stačí se jen podívat na prodejní čísla a nebýt zaslepený cizím pozlátkem.

ull
28. listopadu • 18:47

:))))))))) dobre si pobavil :)))))))) Skodovka a na vrcholu? Mozna na ceskem omezenem trhu, kde skodovka kraluje mezi prasatama silnic. Ale jestli si byl NEKDY za hranicema, tak zjistis ze skodovenka = Fobie, Ochcavka patri mezi vetsi plebs nez Kia a Hyundai. Superbecku se tam snad nikdy nevidel. ( hodne moc dni stravenych v rakousku a tak nejak po par dnech vsude mozne). Videl si nekdy v Honde a ji podobnych na prednich oknech Klicky? Ja mam nejnizsi verzy aktualni corolly a je tam i klima, to snad Fobie ani nema.

Spei
28. listopadu • 13:22

Škodováčku, Škodováčku, ach jo...... Trochu jsi si pomotal třídy, že? Fabia patří do nižší třídy, stejně jako O. Corsa a F. Fiesta a Octavia do nižší střední, jako R. Megane nebo F. Focus. a Superb je stejný jako Laguna či Mondeo.  Je milé, že se snažíš kopat za škodovku, ale musí se to dělat s rozumem. Mě její prodej z části živí, ale tohle pytlíkování z většími si nemohu dovolit, protože by mě klienti zašlapali do země. Je pravda, že O2 a Superb jsou na svou třídu trochu přerostlí, ale zařazení tříd není jen o velikosti .

Modrák
28. listopadu • 16:24

Zařazení do tříd JE podle velikosti.
Léta plynou a ty jsi stál a jsi opodál. Všechny dnešní statistiky včetně mezinárodních už uvádějí Octávii jako střední třídu a Superb jako vyšší střední.
A ty se tedy asi z té druhé části musíš živit jako člen ODS. Jinak se ty tlachy nedají vysvětlit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Spei
29. listopadu • 9:30

Jako člen ODS se neživím, i když zastávám názor, že pokud člověk je zdravý a není schopen se uživit, tak je flákač.... Asi volíš ČSSD a na daních platíš směšnou částku, že ti to nevadí. asi by jsi se tvářil jinak kdyby jsi státu narval na ty jejich nesmysly měsíčně 30 000,-   +   to co zaplatí zaměstnavatel a zaměstnanec to na pásce nevidí, to by jste se asi všichni divili kolik peněz jde do státu na nefachčenka a to je dost smutné...... bez komentáře
Přiznávám, že máš pravdu, a předtím, než jsem tohle napsal, tak jsem se měl přesvědčit zda-li je to pravda. Navíc jsem nenapsal, že zařazení do tříd není podle velikosti...napsal jsem že není "jen o velikosti" a to je pravda .Nic ti ovšem nedáva právo mě urážet, jen jsi zhodil sám sebe.... A tímto se omlouvám škodovákovi za mylné zařazení do tříd, ale srovnání z vozy je naprosto správně.    http://www.skoda-auto.com/cze/aid/news/newoctavia/2004_16_zlatyvolant.htm    -    Nová Škoda Octavia získala letošní Zlatý volant za první místo v kategorii kompaktů a vozů střední střídy, před dalšími novinkami, modelem BMW 1 a Mercedesem třídy A.

Mirek-607
28. listopadu • 11:57

Ty jsi komik

milan
28. listopadu • 10:54

skodovaku, skodovaku... asi nieco na tom pravdy bude. najpredavanejsim vozom je jasne Fabia, Octavia a Superb v svpjicj triedach. sice to plati len pre CR a este aj pre SR, ale co tam po tom. mysim, ze aj Japonsko objavi TIGRA v Strednej Europe.

Storm
28. listopadu • 10:10

proboha, skodovaku, takhle po ranu jsem se uz strasne dlouho nezasmal... Jen doufam ze to beres jako super ironii, jinak bych si musel myslet neco o tvem dusevnim stavu. Tohle opravdu myslis vazne? To asi ne vid? A davat Fobii do stejne kategorii jako tento Civic to je vrchol zaslepenosti. MOzna by mela aspon malou sanco Octavie, ale i tady by ji Civic zadupal hodne pod zem. Samozrejme krome kufru, jestli ten je pro tebe nejdulezitejsi, pak mas sveho viteze samozrejme jisteho. Jsi vazne vtipny, takhle po ranu, to mi nedelej...

Cynik
30. listopadu • 12:49

Myslim, ze presne vim, co tim skodovak sleduje. A ackoli ses ze zacatku drzel, nakonec ses nachytal

Mitch
28. listopadu • 8:14

Nejlepsi mi na tom prijde cena na 1.8 Comfort... bude zrat skoro stejne jako 1.4 a bude mit stejne povinne ruceni a hlavne kdyz clovek bude potrebovat pojede to... za tech 509.000Kc je to dobra cena....

Mirek-607
28. listopadu • 8:30

Ta 1,4 ma objem 1330 nebo tak nejak...

Petr Broža
28. listopadu • 8:41

Pokud vím, tak 1335, tj. vejde se do kategorie ručení <1350. Na takový objem hezký výkon.

Mitch
28. listopadu • 10:49

Spatna odpoved, je to 1339 nakonec, nasel jsem to... tak pov. ruc. nebude stejny... ale tam je min. rozdil....

Petr Broža
28. listopadu • 11:14

Limit je 1350 a do toho se to vejde...

Brm
28. listopadu • 8:10

Tak ta 1,8 nema chybu!aspon papirove

snbheel
28. listopadu • 8:53

ted mam focuse 1.8 benzin a vidim, ze nastupce asi nebude ze stejne staje :o)
akorat se bojim o rozlozeni vahy - nevite nekdo - jaky ma novy civic pomer rozlozeni vahy? nadrz je totiz pod prednimi sedadly a zadni naprava tak musi byt strasne lehka oproti predku.

ACE.
28. listopadu • 10:28

Testík je na str. Hoda Clubu. (hondaclub.cz)

Haldo
28. listopadu • 7:46

no uz viem co bude moje dalsie auto . 1,8 Sport s xenonami

freak
28. listopadu • 7:41

za ty prachy je to mazec

Doporučujeme

Články odjinud