Nová Honda Civic: levnější, než byste čekali (české ceny)

Novou Hondu Civic u nás zatím nepořídíte, krom pár testovacích kusů o ní do konce roku v českých luzích a hájích ani nezavadíte. Pokud však již o Civicu osmé generace potají sníte, můžeme vám říci jedno: český ceník vám z růžového snu neudělá noční můru. České ceny vozu jsou totiž přinejmenším zajímavé. Základní model 1,4 Comfort je poměrně drahý, 469 tisíc Kč je za (byť lehce nadprůměrně vybavenou) čtrnáctistovku hodně a nedá se očekávat, že by se stala předmětem tužeb většího počtu zákazníků. Čím výše však v ceníku půjdete, tím níže bude klesat vaše dolní čelist, nárůst cen mezi modely je neobvykle malý. Mezi základním a top modelem je rozdíl pouze 160 tisíc Kč, což není obvyklé. Když se k tomu podíváte do níže uvedeného přehledu výbav, zjistíte, že v nejvyšší výbavě najdete prakticky vše, na co si vzpomenete včetně panoramatické střechy, což je jako prvek standardní výbavě poměrně zajímavé. Druhým poznatkem bude, že se Honda poučila z chyb a u nového Civicu nabídne omezenou, leč přece jen nějakou personalizaci výbavy. K výbavě Sport můžete přikoupit třeba xenony nebo navigaci, což mnozí zákazníci jistě ocení.

Civic má v Česku zaděláno na slušný úspěch. Snad vám hned v lednu budeme moci přinést jeho test, abychom zjistili, zda se k zajímavým cenám a odvážnému designu přidávají i tradiční (a třeba i některé netradiční) kvality značky Honda.

Modely a ceny

1,4 Comfort               469 000 Kč
1,8 Comfort               509 000 Kč
1,8 Sport                   549 000 Kč
1,8 Executive             589 000 Kč
2,2 i-CTDi Comfort      549 000 Kč
2,2 i-CTDi Sport          589 000 Kč
2,2 i-CTDi Executive   629 000 Kč


Stručný přehled výbav

Comfort: posilovač řízení, přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, dvojité předpínače pásů, ABS, EBD, brzdový asistent, VSA (ESP), rádio s CD, přehrávačem MP3, 4 repro a dálkovým ovládáním na volantu, všechna okna v elektrice, el. vyhřívaná vnějśí zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, klimatizace, chlazená odkládací schránka, dvouose nastavitelný volant, 16" plechová kola

Sport (navíc oproti Comfort): dešťový senzor vč. samočinného spouštění světlometů, tempomat, audiosystém s 2 reproduktory navíc, alarm, kůží potažený volant, přední mlhová světla, sklopná zpětná zrcátka, 17" litá kola
Příplatková výbava: xenonová světla, panoramatická střecha, navigační systém
 
Executive (navíc oproti Sport): xenonová světla, dvouzónová klimatizace, panoramatická střecha
Příplatková výbava: navigační systém, kožené čalounění
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků