Nová Honda Civic: levnější, než byste čekali (české ceny)

Novou Hondu Civic u nás zatím nepořídíte, krom pár testovacích kusů o ní do konce roku v českých luzích a hájích ani nezavadíte. Pokud však již o Civicu osmé generace potají sníte, můžeme vám říci jedno: český ceník vám z růžového snu neudělá noční můru. České ceny vozu jsou totiž přinejmenším zajímavé. Základní model 1,4 Comfort je poměrně drahý, 469 tisíc Kč je za (byť lehce nadprůměrně vybavenou) čtrnáctistovku hodně a nedá se očekávat, že by se stala předmětem tužeb většího počtu zákazníků. Čím výše však v ceníku půjdete, tím níže bude klesat vaše dolní čelist, nárůst cen mezi modely je neobvykle malý. Mezi základním a top modelem je rozdíl pouze 160 tisíc Kč, což není obvyklé. Když se k tomu podíváte do níže uvedeného přehledu výbav, zjistíte, že v nejvyšší výbavě najdete prakticky vše, na co si vzpomenete včetně panoramatické střechy, což je jako prvek standardní výbavě poměrně zajímavé. Druhým poznatkem bude, že se Honda poučila z chyb a u nového Civicu nabídne omezenou, leč přece jen nějakou personalizaci výbavy. K výbavě Sport můžete přikoupit třeba xenony nebo navigaci, což mnozí zákazníci jistě ocení.

Civic má v Česku zaděláno na slušný úspěch. Snad vám hned v lednu budeme moci přinést jeho test, abychom zjistili, zda se k zajímavým cenám a odvážnému designu přidávají i tradiční (a třeba i některé netradiční) kvality značky Honda.

Modely a ceny

1,4 Comfort               469 000 Kč
1,8 Comfort               509 000 Kč
1,8 Sport                   549 000 Kč
1,8 Executive             589 000 Kč
2,2 i-CTDi Comfort      549 000 Kč
2,2 i-CTDi Sport          589 000 Kč
2,2 i-CTDi Executive   629 000 Kč


Stručný přehled výbav

Comfort: posilovač řízení, přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, dvojité předpínače pásů, ABS, EBD, brzdový asistent, VSA (ESP), rádio s CD, přehrávačem MP3, 4 repro a dálkovým ovládáním na volantu, všechna okna v elektrice, el. vyhřívaná vnějśí zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, klimatizace, chlazená odkládací schránka, dvouose nastavitelný volant, 16" plechová kola

Sport (navíc oproti Comfort): dešťový senzor vč. samočinného spouštění světlometů, tempomat, audiosystém s 2 reproduktory navíc, alarm, kůží potažený volant, přední mlhová světla, sklopná zpětná zrcátka, 17" litá kola
Příplatková výbava: xenonová světla, panoramatická střecha, navigační systém
 
Executive (navíc oproti Sport): xenonová světla, dvouzónová klimatizace, panoramatická střecha
Příplatková výbava: navigační systém, kožené čalounění
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků