Nová Honda Civic hatchback oficiálně: V Evropě jen hybrid, ještě se ho načekáme

Po sedanu se světu ukazuje nová generace Civicu i jako hatchback. Pro Evropu navíc Honda potvrzuje důležité informace.

V pořadí 11. generace Hondy Civic se nám nejprve představila ve formě americké specifikace sedanu, teď už ovšem japonská automobilka zveřejňuje také podobu námi bližšího pětidveřového hatchbacku. Kromě nové splývající zádě a jinak řešené mřížky chladiče si novinka drží nově uvedený designový směr Civicu.

Stejně jako u sedanu mluví Honda o zesílení původní platformy vozu a zvýšení bezpečnosti. Prodloužením rozvoru a větší šířkou nabídne také více místa pro posádku uvnitř. Přístup do kufru má být o něco snadnější, na druhou stranu celkový objem čekejte o pár litrů menší. Podrobnější informace o evropské specifikaci jsou však v tuto chvíli omezené.

Pro Evropu jde zatím o první pohled na novou generaci hatchbacku, což dokazují i detaily o pohonném ústrojí. Zatímco americká verze dostane atmosférický dvoulitr nebo přeplňovanou patnáctistovku stejně jako sedan, na starém kontinentu se Honda dle očekávání vydá cestou elektrifikace.

TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Prozatím automobilka potvrzuje výhradně hybridní ústrojí pro Civic hatchback, přesněji stejnou techniku e:HEV, kterou už známe z modelů Jazz, CR-V i nejnovějšího HR-V – v něm zajišťuje kombinace čtyřválce 1.5 i-VTEC a dvojice elektromotorů výkon 96 kW (131 koní) a točivý moment 253 N.m. Přesnou specifikaci pro Civic však Honda nezveřejňuje.

Stejně jako v americkém sedanu pak v evropském hatchbacku čekejme poslední armádu asistenčních systémů Honda Sensing spoléhající na kameru vepředu a celkem osm senzorů kolem vozu. Udržování jízdy v pruhu, asistent pro jízdu v kolonách nebo autonomní krizové brzdění s detekcí překážek před i za vozem určitě nebudou chybět. V USA nabízí Civic standardně 10 airbagů.

Nová Honda HR-V odhaluje techniku. 131 hybridních koní bude jedinou možností

Nová Honda HR-V odhaluje techniku. 131 hybridních koní bude jedinou možností

Na novou Hondu Civic e:HEV si nakonec v Evropě ještě chvíli počkáme. Honda oznamuje první dodávky modelu od podzimu 2022. Poté bychom mohli přivítat i novou generaci ostrého Civicu Type R, maskované prototypy už byly zahlédnuty při testování.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků