Nová Honda Civic dostane litrový tříválec s turbem

Nová generace Hondy Civic dorazí na náš trh až v roce 2017. Jedním z motorů v nabídce bude nový tíválec.
Nová Honda Civic dostane litrový tříválec s turbem

Downsizing se nevyhne ani nové desáté generaci populárního hatchbacku Honda Civic. Nyní byla představena americká verze sedan, která se bude vyrábět v USA a už má i svou cenovku, ale my si musíme na evropský hatchback ještě počkat. Dříve než na začátku roku 2017 do prodeje nedorazí.

Dobrá zpráva pro fanoušky je, že později bude i ostrá verze Type-R, ale tou se teď zabývat nebudeme. Nás nyní zajímá běžná modelová řada. Už víme, že ve Velké Británii vyráběný hatchback dostane benzínový litrový tříválec s přeplňováním.

Honda Civic desáté generace se předvádí na nových fotografiích

Honda Civic desáté generace se předvádí na nových fotografiích

S prototypem se projel britský magazín Autocar. Zkušební verze nabízí výkon 96 kW (130 k) a točivý moment 200 Nm. Podle Autocaru má jít o motor, který nahradí atmosférickou jednotku 1,8 l. Cílem Hondy je dostat se s emisemi alespoň na 99 g/km CO2, což odpovídá normované spotřebě 4,3 litru benzínu na 100 km.

Už tedy víme, že pod kapotou nové generace evropské Hondy Civic bude tříválec 1,0 l s přeplňováním na benzín, čtyřválcová patnáctistovka rovněž s přeplňováním a také čtyřválcový turbodiesel 1,6 l.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků