Elegantní sedan patří k prodejním hitům americké automobilky již padesát let. Nyní je nacpaný nejmodernější technikou.
Desátá generace Accordu byla na americkém trhu pouhých pět let, nadále se sice vyrábí v Thajsku a Číně, ale do USA nyní zamíří zcela nová verze. Její karoserie je o více než sedm centimetrů delší a právě délku zdůrazňují horizontální linie na bocích, což má budit dojem pohybu vpřed. Oproti staršímu provedení má také o centimetr větší rozchod zadních kol.
Nový Accord bude k mání v šesti výbavách. Nižší LX, EX a Sport pohání přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 143 kW (195 k) a s 260 Nm točivého momentu, jejíž síla jde na přední kola skrze CVT s virtuálními stupni pro „manuální“ řazení. Lepší specifikace EX-L, Sport-L a Touring dostávají hybridní systém z aktuálního Civicu. Ten kombinuje dvoulitrový čtyřválec s dvěma elektromotory, systémový výkon činí 152 kW (207 k). Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z minulé generace se 188 kW (252 k) z nabídky vypadl.
Honda se u nového Accordu chlubí sofistikovanou bezpečnostní výbavou. Samotná konstrukce vozu je nyní navržena pro lepší odolnost při čelních srážkách pod úhlem, jsou zde pevnější airbagy s více komorami a nově také kolenní vzduchové vaky pro přední i zadní řadu sedadel. Kamera asistenčního systému Honda Sensing nyní zabírá prostor před vozidlem ve větším úhlu 90 stupňů, radar pokrývá 120 stupňů. Kromě klasických funkcí adaptivního tempomatu a udržení v pruzích má nyní Accord i asistenta do kolon.
Nejvyšší specifikace Touring je pro Hondu prvenstvím skrze vestavěné služby Google, pod něž v autě spadají nejen mapy, ale také hlasový asistent, správa aplikací skrze obchod Google Play a multimediální funkce. A pro zajímavost - kufr má objem 473 litrů.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E