Nová Honda Accord je na světě!

Právě dnes se na svět vyklubaly první informace o zbrusu nové Hondě Accord, která má být představena na pařížském autosalonu. Tento japonský zástupce střední třídy má nabrat nových sil a pustit se dravě do konkurence z evropského kontinentu. Hlavním impulsem je však podle nás fakt, že před nedávnem začala Mazda prodávat svou novou "šestku", tudíž by určitě hoši od Hondy nechtěli zůstat pozadu.

Upoutat by chtěl Accord především novým dravým stylem, který z něj srší při pohledu na přední partie. Tímto by Honda určitě ráda oslovila především mladší klientelu, která zatím pokukovala spíše po německé produkci (BMW a Audi). Podobný sportovně laděný trend se ostatně projevuje i u největšího konkurenta, Mazdy6. Podle vyjádření marketingového oddělení automobilky by však neměl ztratit z konzervativního vzezření, který je dán japonsko-anglickým vlivem.

Nový Accord by se měl začít prodávat počátkem roku 2003. Nabízen bude zpočátku se dvěma zážehovými motory 2,0 (155 koní, 190 Nm) a 2,4 (190 koní, 220 Nm). Motory by měly disponovat, jak už je u Hondy zvykem, systémem proměnného časování a zdvihu ventilů (VTEC) a splňovat emisní normu Euro-4. Později by se měl v nabídce objevit i vznětový turbodiesel 2,2 (140 koní) se systémem Common-Rail.

Rozvor vozu zůstal od minulé generace nezměněn, karoserie však o pár centimetrů povyrostla. Nový Accord se bude chlubit délkou 4665 mm (4595 minulá generace), šířkou 1760 mm (1750) a výškou 1445 mm (1435). Tyto údaje by se měly pozitivně projevit hlavně na prostoru na zadních sedadlech a objemu zavazadlového prostoru. O důslednosti designerské práce svědčí aerodynamický koeficient odporu vzduchu, který činí 0,26 cw.

Accord by měl ale zaujmout i uvnitř. Mezi lahůdky vnitřní výbavy bude bezesporu patřit satelitní navigace s dotykovou obrazovkou, bohatá audio soustava s měničem na 6 CD a samočinná dvouzónová klimatizace. Šest airbagů, ABS, systém jízdní stability (VSA) a dešťové senzory jsou už výbavou takřka standardní. Vizuálně se můžete pokochat níže. Inu, těšme se všichni do Paříže.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků