Nová Honda Accord - japonská dynastie pokračuje (představení)

Před nedávnem byla na českém trhu uvedena sedmá generace Hondy Accord. Svým sportovním pojetím útočí na sportovně-luxusní sedany evropské provenience. Úhlavním nepřítelem však zůstává Mazda6. Podrobný popis, přehled výbav a cen. Bonus: plakáty.
Nová Honda Accord - japonská dynastie pokračuje (představení)
Seznam kapitol
  1. Sportovně-luxusní sedan, praktické kombi, plakáty
  2. Interiér, nabídka motorů, tři stupně výbavy

Nová generace Hondy Accord byla představena na pařížském autosalonu na podzim minulého roku. Jedná se již o sedmou generaci tohoto vozu střední třídy, což svědčí o velmi bohatém rodokmenu automobilu s hudební tématikou v názvu. Nový Accord se bude snažit rozčeřit vody zejména mezi sportovně-luxusními sedany jako Alfa Romeo 156, BMW řady 3, Saab 9-3 Sport Sedan či před nedávnem představená Mazda6, což je pro hondu soupeř číslo jedna. Zhruba měsíc (říjen 2002) po premiéře Accordu ve verzi sedan, jakožto výchozí karosářské variantě, byl světu odhalen i kombík Accord Tourer. V článku se budu v jednotlivých pasážích věnovat oběma verzím.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedmá generace Hondy Accord v mnohém připomíná novou Mazdu6

Na sportovní notu

V poslední době se doslova roztrhl pytel se sportovně zaměřenými sedany, a to zejména ve střední a vyšší střední třídě. Jedná se zejména o asijskou invazi, která chce v Evropě znepříjemnit život domácím automobilkám. Zvlášť německé vozy jsou příkladnou ukázkou toho, kterak uspokojit jak racionální, tak emocionální stránku řidičova srdce, a to bez ztráty kvality, kterou občas můžeme postrádat u výrobců z jížní části Evropy. Prvním podobným případem je Mazda6, mimo jiné držitel titulu Auto roku 2003, která ukázala sportovně střižený kabát, notně klínovitý profil a dravý výraz. Soudě dle prvních reakcí veřejnosti, vydala se Honda Accord po stejných kolejích jako Mazda6, a to zejména řešením přední pětiuhelníkové masky, což zprvu nebylo přijato úplně pozitivně. Každý nový model je však výsledkem několikaměsíční práce, proto bych si neodvážil říct, že je honda variací na dříve představenou šestku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pětiúhelníková maska, klínovitý profil, úzká světla a dravý výraz - hlavní znaky nového Accordu

Honda Accord zaujme především pětiúhelníkovou maskou chladiče, do stran protaženými úzkými světlomety, které rozehrávají dynamickou symfonii a napovídají o akčním temperamentu vozu. Klínovitý profil vozu původní nával emocí ještě podrží, zadní partie už jsou ovšem pouze impulzem pro konzervativní příznivce automobilismu. Vysoká záď s úzkými zadními světly jako by byla svým řešením úplně jinde, nejvíc mi připomíná Toyotu Camry. O důkladné práci designérů ovšem svědčí výsledný součinitel odporu vzduchu, který se chlubí hodnotou 0,26 cx, což je vskutku bezkonkurenční výsledek. Aerodynamika je tak opravdu příkladná.

Rozvor vozu zůstal od minulé generace nezměněn, karoserie však o pár centimetrů povyrostla. Nový Accord se chlubí délkou 4665 mm (4595 minulá generace), šířkou 1760 mm (1750) a výškou 1445 mm (1435). Vnitřní prostor je tak obecně opět o něco štědřejší než u předchůdce.

Kombi s dveřmi na elektromotor

Do zcela jiného segmentu trhu vstupuje prakticky zaměřený kombík – Accord Tourer. Své určení dokládá zejména objemným zavazadlovým prostorem, který může v základním uspořádání nabídnout 576 litrů (sedan 459 l). Po sklopení sedadel má posádka k dispozici 921 litrů. Nakládaní rozměrných předmětů usnadní naprosto rovná podlaha. Sportovní nadšence ovšem Accord nezklame ani zde. Kombi Tourer nabízí rovněž notně sportovní vzezření ve stylu Alfy 156 Sportwagon. Dlouhý klínovitý profil se ovšem nemusí líbit všem. Délka 4750 mm (sedan 4665 mm) není opravdu hodna velikosti drobečka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Accord Tourer je téměř o deset centimetrů delší než sedan, lahůdkou jsou dveře na elektromotorek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sklopením zadních sedadel lze získat až 921 litrů zavazadlového prostoru

Opravdovou perličkou jsou elektromotorem poháněné zadní dveře kombíku. Jednoduše stisknete tlačítko na dálkovém ovládání (nebo na spodní hraně dveří) a v několika málo vteřinách se otevřou, resp. zavřou. Mezi další prvky, jež zpříjemňují praktickou využitelnost Toureru, patří široká konstrukce dveří, úložný prostor pod podlahou s uzamykatelným krytem, sklopení zadních sedadel v jediném kroku a rovná podlaha, která touto procedůrou vznikne. O tom jsem se však zmiňoval o pár řádků výše.

Plakáty na plochu

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sportovně-luxusní sedan, praktické kombi, plakáty
  2. Interiér, nabídka motorů, tři stupně výbavy

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 76 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků