Nová homologace Octavie WRC

Vedení týmu Škoda Motorsport oznamuje, že se zúčastní letošního desátého podniku Mistrovství světa FIA - Kyperské Rallye – který po rozhodnutí komisařů FIA nahradí původně plánovanou Čínskou Rallye.
Nová homologace Octavie WRC
Vedení týmu Škoda Motorsport oznamuje, že se zúčastní letošního desátého podniku Mistrovství světa FIA - Kyperské Rallye – který po rozhodnutí komisařů FIA nahradí původně plánovanou Čínskou Rallye. Tým Škoda Motorsport měl ve svém programu Korsickou Rallye, ale zařazení kyperské soutěže do kalendáře MS FIA 2000 nabídlo mladoboleslavskému týmu výhodnější kombinaci jednotlivých soutěží. Toto rozhodnutí komentuje manažer týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba:

„Během posledních třech podniků světového šampionátu bychom rádi otestovali připravovanou novou evoluci Octavie WRC pro rozšířený program soutěží, který nás v příštím roce čeká. Přestože jsme původně plánovali účast na soutěžích na Korsice, v Itálii a ve Velké Británii, nakonec jsme se rozhodli na místo asfaltové Korsiky jet na náročné šotolině kyperské soutěže. To znamená, že místo dvou, po sobě jdoucích, asfaltových soutěžích si v závěru sezóny vyzkoušíme rozbitou a tvrdou, kamenitou šotolinu na Kypru, na severu Itálie klasický asfalt v Sanremu a klouzavé bláto a hlínu na Britské rallye ve Waleských lesích. Zisk nových potřebných poznatků a zkušeností je pro vývoj nové evoluce Octavie WRC v přípravě na budoucí sezónu 2001 pro mladoboleslavský tým nezbytný.“

Přestože Kyperská Rally byla poprvé ve své historii organizací FIA povýšena ze soutěže mistrovství Evropy na oficiální podnik MS FIA až nyní, Škoda Motorsport tuto rallye velmi dobře zná s předchozích ročníků, kdy tým s vozy Octavia Kit Car v kategorii formule 2 získal několik cenných vavřínů. Ačkoliv je kyperské inferno mnohými odborníky považované za ještě náročnější rallye než je keňská Safari nebo řecká Acropolis, spolehlivost vozů Škoda napomohla Trinerovi k zisku celkového druhého místa a prvenství ve třídě v roce 1998 a Siberovi k prvnímu místu ve třídě a pátému místu absolutní klasifikace v roce 1999.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků