Nová generace Volkswagenu Polo je tu. Rovnou i ve verzi GTI

Volkswagen v Berlíně odhalil šesté vydání svého městského hatchbacku polo. Vyrostlo o osm centimetrů.

K zaparkování nové generace Volkswagenu Polo již nebude stačit čtyřmetrový prostor. Právě tuto hranici, která je obvyklá pro třídu městských hatchbacků, totiž šesté vydání tohoto úspěšného modelu největší evropské automobilky poměrně výrazně přesahuje. Konkrétně o 53 milimetrů. Připomínáme, že minulá generace měřila celkově jen 3972 milimetrů.

Ještě více narostl rozvor - o 94 milimetrů na 2564. Navíc se vůz rozšířil - o 69 milimetrů na 1751.

Celé se to projeví jak na místě v kabině, tak i v kufru. Ten má nyní, místo minulých 280, už 351 litrů.

Volkswagen Polo Typ 86 (1975-1981): Levnější sourozenec Audi

Volkswagen Polo Typ 86 (1975-1981): Levnější sourozenec Audi

Design auta působí sportovněji. Přibyly ostřejší hrany. Ještě dramatičtější vzhled pak má varianta GTI, kterou již Volkswagen rovněž odtajnil. Tradičním mezistupněm mezi "obyčejným" polem a GTI budou vozy vybavené paketem R-Line.

Auto budou pohánět zejména tříválcové motory - jak atmosférické (1,0 MPI 48 a 55 kW), případně turbomotory 1,0 TSI (70 a 85 kW). Ti, kdo chtějí tankovat naftu, můžou zvolit čtyřválec 1,6 TDI s výkony 59 a 70 kW. A konečně je tu ještě verze na pohon CNG. Ta má pod kapotou opět litrový tříválec - konkrétně 1,0 TGI s 66 kW. Spojené budou buď s pětistupňovou manuální převodovkou - to v případě slabších verzí, u těch silnějších půjde volit mezi šestistupňovou přímo řazenou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou DSG. Zatím výkonovým vrcholem bude benzinový přeplňovaná patnáctistovka s výkonem 110 kW - 150 koní.

Standardně se bude do vozu montovat systém start&stop a systém rekuperace brzdné energie. Vůz bude jezdit na kolech s průměrem ráfku od čtrnácti do osmnácti palců.

Nový Volkswagen Polo GTI dostal od HG-Motorsport 260 koní

Nový Volkswagen Polo GTI dostal od HG-Motorsport 260 koní

Ceny a seznam prvků výbavy v jednotlivých verzích zatím Volkswagen neodtajnil. Do vozu ale bude možné získat adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent, systém pro sledování vozů v mrtvém úhlu, bezklíčkové odemykání a startování, digitální přístrojový panel, adaptivní tlumiče a rovněž světlomety kompletně složené z LED.

Na bohatou galerii snímků nového pola se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků