Nová generace Volkswagenu Polo je tu. Rovnou i ve verzi GTI

Volkswagen v Berlíně odhalil šesté vydání svého městského hatchbacku polo. Vyrostlo o osm centimetrů.

K zaparkování nové generace Volkswagenu Polo již nebude stačit čtyřmetrový prostor. Právě tuto hranici, která je obvyklá pro třídu městských hatchbacků, totiž šesté vydání tohoto úspěšného modelu největší evropské automobilky poměrně výrazně přesahuje. Konkrétně o 53 milimetrů. Připomínáme, že minulá generace měřila celkově jen 3972 milimetrů.

Ještě více narostl rozvor - o 94 milimetrů na 2564. Navíc se vůz rozšířil - o 69 milimetrů na 1751.

Celé se to projeví jak na místě v kabině, tak i v kufru. Ten má nyní, místo minulých 280, už 351 litrů.

Retro | Hatchbacky | Volkswagen | Frankfurt 2015

Volkswagen Polo Typ 86 (1975-1981): Levnější sourozenec Audi

Design auta působí sportovněji. Přibyly ostřejší hrany. Ještě dramatičtější vzhled pak má varianta GTI, kterou již Volkswagen rovněž odtajnil. Tradičním mezistupněm mezi "obyčejným" polem a GTI budou vozy vybavené paketem R-Line.

Auto budou pohánět zejména tříválcové motory - jak atmosférické (1,0 MPI 48 a 55 kW), případně turbomotory 1,0 TSI (70 a 85 kW). Ti, kdo chtějí tankovat naftu, můžou zvolit čtyřválec 1,6 TDI s výkony 59 a 70 kW. A konečně je tu ještě verze na pohon CNG. Ta má pod kapotou opět litrový tříválec - konkrétně 1,0 TGI s 66 kW. Spojené budou buď s pětistupňovou manuální převodovkou - to v případě slabších verzí, u těch silnějších půjde volit mezi šestistupňovou přímo řazenou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou DSG. Zatím výkonovým vrcholem bude benzinový přeplňovaná patnáctistovka s výkonem 110 kW - 150 koní.

Standardně se bude do vozu montovat systém start&stop a systém rekuperace brzdné energie. Vůz bude jezdit na kolech s průměrem ráfku od čtrnácti do osmnácti palců.

Tuning | Sportovní auta | Hatchbacky | Volkswagen

Nový Volkswagen Polo GTI dostal od HG-Motorsport 260 koní

Ceny a seznam prvků výbavy v jednotlivých verzích zatím Volkswagen neodtajnil. Do vozu ale bude možné získat adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent, systém pro sledování vozů v mrtvém úhlu, bezklíčkové odemykání a startování, digitální přístrojový panel, adaptivní tlumiče a rovněž světlomety kompletně složené z LED.

Na bohatou galerii snímků nového pola se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků