Nová generace turbomotorů Fordu v roce 2009

Nová generace turbomotorů Fordu v roce 2009

Na začátku července jsme vám přinesli informace o nové generaci motorů automobilky Ford. Ty se přidrží trendu poslední doby a nabídnou přímé vstřikování benzínu a také přeplňování. I když původně nebylo zcela zřejmé, kdy se dané motory na trhu objeví, první vlaštovky jsou zde.

Vůbec první agregát nové generace se objeví v roce 2009 a to v novém Lincolnu MKS. Půjde o šestiválec o objemu 3,5 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Výsledek je pak zcela jasný. Výkon 305 kW (415 k) a točivý moment 540 Nm.

U Lincolnu bude tento agregát doprovázen zcela novým šestistupňovým automatem PowerShift, který bude disponovat dvojicí spojek a půjde tedy o obdobu převodovky DSG.

Stejná technika, tedy přímý vstřik a přeplňování bude navíc dostupné i u motoru 5,0 V8 a u motoru 6,2 V8, které budou určeny pro velké SUV a pick-upy. Ovšem zde nejsou k dispozici žádné přesnější technické údaje.

Zcela nový agregát, který by se měl také objevit v roce 2009, ovšem v amerických modelech Fusion a Edge bude čtyřválec o objemu 2,5 l se stejnou technikou. Ten by měl ve vrcholné verzi dosahovat výkonu až 300 koní a zřejmě by se měl také podívat do Evropy.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků