Nová generace turbomotorů Fordu v roce 2009

Na začátku července jsme vám přinesli informace o nové generaci motorů automobilky Ford. Ty se přidrží trendu poslední doby a nabídnou přímé vstřikování benzínu a také přeplňování. I když původně nebylo zcela zřejmé, kdy se dané motory na trhu objeví, první vlaštovky jsou zde.

Vůbec první agregát nové generace se objeví v roce 2009 a to v novém Lincolnu MKS. Půjde o šestiválec o objemu 3,5 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Výsledek je pak zcela jasný. Výkon 305 kW (415 k) a točivý moment 540 Nm.

U Lincolnu bude tento agregát doprovázen zcela novým šestistupňovým automatem PowerShift, který bude disponovat dvojicí spojek a půjde tedy o obdobu převodovky DSG.

Stejná technika, tedy přímý vstřik a přeplňování bude navíc dostupné i u motoru 5,0 V8 a u motoru 6,2 V8, které budou určeny pro velké SUV a pick-upy. Ovšem zde nejsou k dispozici žádné přesnější technické údaje.

Zcela nový agregát, který by se měl také objevit v roce 2009, ovšem v amerických modelech Fusion a Edge bude čtyřválec o objemu 2,5 l se stejnou technikou. Ten by měl ve vrcholné verzi dosahovat výkonu až 300 koní a zřejmě by se měl také podívat do Evropy.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků