Nová generace turbomotorů Fordu v roce 2009

Na začátku července jsme vám přinesli informace o nové generaci motorů automobilky Ford. Ty se přidrží trendu poslední doby a nabídnou přímé vstřikování benzínu a také přeplňování. I když původně nebylo zcela zřejmé, kdy se dané motory na trhu objeví, první vlaštovky jsou zde.

Vůbec první agregát nové generace se objeví v roce 2009 a to v novém Lincolnu MKS. Půjde o šestiválec o objemu 3,5 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Výsledek je pak zcela jasný. Výkon 305 kW (415 k) a točivý moment 540 Nm.

U Lincolnu bude tento agregát doprovázen zcela novým šestistupňovým automatem PowerShift, který bude disponovat dvojicí spojek a půjde tedy o obdobu převodovky DSG.

Stejná technika, tedy přímý vstřik a přeplňování bude navíc dostupné i u motoru 5,0 V8 a u motoru 6,2 V8, které budou určeny pro velké SUV a pick-upy. Ovšem zde nejsou k dispozici žádné přesnější technické údaje.

Zcela nový agregát, který by se měl také objevit v roce 2009, ovšem v amerických modelech Fusion a Edge bude čtyřválec o objemu 2,5 l se stejnou technikou. Ten by měl ve vrcholné verzi dosahovat výkonu až 300 koní a zřejmě by se měl také podívat do Evropy.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků