Nová generace Toyoty Prius je o 10 % úspornější a připomíná Mirai

32 komentářů

Tom
10. září • 21:33

Tak to je teda strasny... Designer Toyoty fetuje? To co posledni dobou Toyota predvadi v designu je hodno verejne popravy designera na namesti v Tokiu.

Robin
10. září • 9:48

Prosím o zdroj k této větě : "Nebude tedy tak rychle docházet k jejich postupné ztrátě kapacity během životnosti auta, na což si majitelé starších vozů stěžují. " - a nebo si nevymýšlejte. Nečetl jsem nikde, že by si někdo stěžoval na úbytek kapacity baterie u priusu. Z mé zkušenosti 11 let starý prius ujede na baterie stejnou 2 km vzdálenost na baterie jako nový.
Něco jiného je, že životnost baterie je omezená - jako všeho.

Quebe
9. září • 12:28

Může to být pokrokové jak chce (ačkoliv i o tom pochybuju), ale dokud to bude vypadat jako osobák po vážné havárii, úspěšný nebude. A to jsem si myslel, že nic hnusnějšího, než Mirai, nemůže vzniknout...

Stig
9. září • 12:58

8 milionů kusů není úspěch :-D, evidentně máš kvalitní matroš...

Quebe
9. září • 13:13

Možná to bude tím, že předchozí Priusy jsou oproti tomuhle umělecké dílo. :-)

Driver
9. září • 12:51

Quebe: technologii akumulátorů ještě neznáme, ale stačí nám PR: je lehčí o pár kilo, a má o 10 % nižší spotřebu. Nový spalovací motor se chlubí o 40 % vyšší termální účinností. No a předchozí generace maji problém se snižující se kapacitou aku. (NiMH) Tolik PR. No a Tyhle aku jsou už Li-ion a je tam spolu se všemi optimalizacemi 10% dle PR lepší spotřeba. Hrůza. Jsem jen zvědav, zda němci, kteří už se na to zoufalství nemohli dívat, a slibují lepší aku s o asi 50% lepší účinností, zda s jejich kapitálem, dokáží vyvinout to, o co usilují. Pokud to nedokázala Tesla, Toyota a nedokáže už ani VW, tak to nedokáže nikdo. Nikdo nemá lepší motivaci a důvod utrácet miliardy za vývoj. Jestli se teď něco nevyvine, tak je s elektromobilitou ámen a Toyota už souběžně nabízí vodík v Mirai. Jen tak mimochodem. :-D Co bude? Elektromobily i s 50% lepší účinností jsou nepoužitelné. Dál nevidím...

Perkins
9. září • 10:12

Pořád tady čtu odborné příspěvky jak technologicky zaostalá je JP produkce. Toto je budoucnost !! Toto je ukázka toho, že v JP jsou o 20 let napřed !! Čechystán....B-]:-D

abcd
9. září • 10:26

V čem je to o 20 let vpředu oproti třeba hybridnímu passatu nebo golfu? V tom, že to nevypadá jako běžné auto nebo ve spotřebě, jízdních vlastnostech? Pokud bych uvažoval o hybridu, tak v tomhle bych nejezdil už jen kvůli tomu jak to vypadá...Když si vezmu předešlé generace Priusu, tak asi nejzásadnější klad vidím ve spolehlivosti. Spotřeba o ničem (kromě popojížděk po městě) a o jízdním projevu ani nemluvě.

Stig
9. září • 10:30

Je vidět, že jsi v tom moc nenajezdil, pokud vůbec...

abcd
9. září • 10:36

Kolik jsi najezdil ty s GTE Passatem nebo Golfem?

sy35
9. září • 10:44

"...spotřeba o ničem..." - dlouhodobých 4,9 l/ 100 km se ti zdá hodně? V zimě 5,3? Platí pro druhou generaci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stig
9. září • 11:12

PIII po 130 tis km za 3,5 roku mám 4,3 l. Kdo s tím nejezdil, tak neopochopí a jen blbě plká. Ale to je už takový zvyk, že nejvíce kritiků je z řad těch, co o tom jen slyšeli v hospodě u píva :-D

seladon
9. září • 13:00

Měl jsem rok a půl současný Prius. Jízda po dálnici znamenala spotřebu (u limitní rychlosti) okolo 7,5 - 8 litrů. Kolony v městě 8-10 litrů. Opravdu úsporné to bylo v takovém příměstském provozu s častou změnou rychlosti. Celkový průměr jsem měl za cca 35tkm 5,9 l/100 km. Před tím jsem měl Zafiru s 1.9 dizlem. Jezdil jsem stejné trasy, stejným tempem apod. Kombinace byla 7,3 l.Úspora to byla, ale nijak zásadní. On je ten problém, že aby byl hybrid (jedno zda Prius či jiný) opravdu úsporný, musí se tomu autu člověk hodně přizpůsobit. Musí od základu překopat styl jízdy, musí na to pořád myslet. Musí zapomenout na nějaké dynamické tempo (tím automaticky nemyslím jezdit nad limity) a bude prostě svým stylem jízdy dost omezovat druhé, protože to chce pozvolné akcelerace, maximální brzdění motorem apod. A chce to samozřejmě provoz, kde často měním rychlosti. Protože pokud najedu na dálnici, dám tempomat na 130, tak hybrid funuje z 99,9 % jako běžný spalovák.K tomu pozorovatelné snižování dojezdu a tedy i pozvolné zvyšování spotřeby. Chtě nechtě akumulátory nejsou navěky. U minulé generace např. po cca 60-65tkm a dvou letech, co jsme měli ve firmě klesl dojezd na čistou elektřinu asi o 25 % a samozřejmě, to se projevilo i na spotřebě, protože elektro nebylo schopno už tolik pomáhat.Nicméně pořád je pro mne hybrid lepší řešení, než full elektrické auto. Ale budoucnost v tom opravdu nevidím. Možná nějakou slepou cestu k budoucnosti to ano.

Ludek
25. září • 14:04

Toto fakt nechapem kde si mohol nabrat taketo hodnoty!!!!!
Ja mam Prius lll Premium od 07/2015, najazdenych momentalne sme najazdili 3400 km, spotreba dlhodoba 3.9 litra, jazdim s nim rovnakym stylom a rovnake trasy ako s nasim druhym autom Ford C-max Grand 1.6 atmosfera benzin. Tam je spotreba od 6.0-6.5.
Vacsinou mesto a okresky do hor na chatu... Napriklad minule sme isli Cadca-Vysoke Tatry a spat (pomerne vela aj po dialnici), vysledna spotreba 4.1 litra. Toto su moje skusenosti a Priusik si nevieme vynachvalit, sme proste nadseni, a nejde pritom iba o spotrebu ale ale auto ako celok.

KK
10. září • 7:39

To, ze si mizerny sofer, je tvoja chyba, nie chyba auta.Pretoze dosiahnut s hybridom v mestskej kolone spotrebu 8-9 litrov moze len clovek, ktory skratka za volant nepatri.

seladon
10. září • 11:16

Ano, souhlasím, že to je moje chyba mizerného řidiče, když popojížím hodinu v koloně rychlostí kolony. Zkusím se nad sebou zamyslet a příště pojedu rychleji a plynule a nějak se přes ta auta přenesu, abych si ten průměr snížil.
Přiznávám, že jsem mizerný řidič, který si třeba pustí klimu, nebo topení. Po pár minutách přejde EV mod do benzínového a jelikož kolona pomalu popojíždí, není kde nabrat zpět tu elektřinu, abych opět mohl pět minut fungovat na elektřinu.On bude problém v tom, co je pro koho město. Pokud nějaký váš Gyor, nebo třeba naše Praha.Pro mne je podstatné to srovnání různých aut, než srovnání s jinými řidiči. Protože jezdím stále stejně, jezdím ve stejném provozu v podstatě stejné trasy apod.

Mirek
9. září • 11:26

Spotřeba, kterou udáváš, je k ničemu. Já jsem jezdil s Priusem II a pokud jsem chtěl troch držet rychlost a dynamiku jízdy "těch žravých" aut, tak jsem si musel tu tvou spotřebu vynásobit dvěma. Zkus jet za nějakým Golfem, Focusem... a potom napiš, jakou spotřebu jsi měl.

Stig
9. září • 11:46

Dobrá tedy, před PIII jsem měl Mondeo kombi 2l diesel s automatem. Najezdil jsem s ním 260 tisíc km a spotřebu jsem měl 6,5 l. Proti tomu teď jezdím s PIII za 2/3 a náklady na servis jsou na cca 1/2 Mondea (veškerý servis u obou aut byl vždy jen a pouze předepsaný výrobcem, žádné věci navíc).

sy35
9. září • 11:34

O čem to mluvíš? Máme v zákoně oba, ty i já, v obci 50, mimo ni 90, a na dálnici 130, že jo? Tedy tachových 62, 104, a ...ne, na dálnici jezdíme 128, tam opravdu nemá cenu jít výše.

Atomas
9. září • 14:36

Chtělo by to dát srovnávací jízdu: Okruh Praha - střední čechy a dálnice celkem cca 100 km. 2 kola - první kolo Prius jede první a benzínové auto v závěsu druhé, druhé kolo výměna pořadí. Poté dotankování doplna a porovnání spotřeby. takové srovnání by mělo smysl a ne obecné plky na netu... PS: Výzva - jdeš to toho, elektroheade? :-)

abcd
9. září • 10:54

Když jsem měl před asi 7 lety klasiku (1.9 TDi), tak jsem jezdil v rozmezí dlouhodobého průměru kolem 4.3-4.7 litru. Uznávám, že převážně na delší vzdálenosti, město bylo tak do 10%. Dneska mám benzinové auto s o dost větším výkonem a pravda, mám asi 6.2-6.5 litru... provozní dynamika je ale na hony vzdálená Priusu, takže za ten 1.5 litru navíc si rád připlatím...

Petr
16. září • 1:26

Jenže nafta je zoufale neekologická (resp. vznětové motory) a brzy skončí...

KK
9. září • 11:56

NEJAZDIL.

tom
9. září • 14:13

On pise, ze jezdil. Takze to, ze nejazdil ci cokoliv jineho je irelevantni...

Kankunen
9. září • 10:06

Ten design je odporný, motor v millerově cyklu znamená snížený kroutící moment na úroveň 1,4.

Stig
9. září • 10:28

Ten motor má atkinsonovu konstrukci a ne Millera. Výsledný krouťák (s elektromotorem) je na úrovni V6

Quebe
9. září • 12:32

A nejsi moc skromný, nebude to spíš na úrovni dvanáctiválce?

Stig
9. září • 12:52

na volnoběh:-D

sy35
9. září • 10:46

Tak miller je atkinson, jen přeplňovaný. Nicméně tady kolega zase nepochopil že ty motory pracují spolu, a že elektromotor dá řekněmež do 50 km/ hod takový krouťák, že to na světlech na skůtry stačí.

abcd
9. září • 9:49

Jasná aspirace na nejhnusnější vůz prodávaný v Evropě... :-D

sy35
9. září • 9:23

Ano, to by šlo, je to typický prius, žádná tuctovka. Sportovnější, dračí vzhled. Pryč je zbytečný tunel mezi předními sedadly, tomu tleskám. Těším se na první kousek co uvidím v reálu...že bych ten Frankfurt dal?

Kankunen
9. září • 9:59

Kupa hnoje v obrazové galerii taky není tuctovka.

Doporučujeme

Články odjinud