Nová generace Toyoty Avensis: napůl Japonec, napůl Evropan

Ve čtvrtek prosákly na světlo žhavé informace ohledně nové Toyoty Avensis, která by se měla v evropských autosalonech objevit na jaře roku 2003. Plnokrevný zástupce střední třídy však mnoho z typicky japonského vycházejícího slunce nepozřel, jeho design byl svěřen do péče evropským „návrhářů“ - konkrétně Francouzům na azurovém pobřeží poblíž Nice. Nová toyota se bude nabízet ve třech karosářských verzích (sedan, lifback a kombi).

Příď charakterizuje dominantní chromovaný kryt chladiče a nepříliš výrazné světlomety, díky nimž působí Avensis trošku vytřeštěně. Silueta vozu a provedení zadní části je u čtyřdveřového sedanu konzervativní a určitě ne tak dynamické jako je tomu u „šestky“ od Mazdy nebo u nového Accordu od Hondy. Kombi je na tom, co se týče sportovního vzezření, o něco lépe. Pětidveřový liftback nabízí tradičně zlatou střední cestu. Nová generace Toyoty Avensis jde spíše za elegancí, alespoň tak na mě na první dojem zapůsobila.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi ocení zejména aktivně žijící zákazníci, limuzína je
spíše reprezentativní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi je díky použití střešních nosičů skoro o pět centimetrů
vyšší než kratší verze.

To, na čem si smlsla Evropa vzhledově, Japonsko vykompenzovalo technicky. Toyota použila poprvé systém D-CAT, který by měl dle vyjádření automobilky učinit motor „ekologicky čistým“, a to i vzhledem k tomu, že se jedná o jednotku vznětovou. Agregát údajně splňuje emisní normu Euro IV. Další technickou libůstkou jsou například kolenní airbagy.

Motorová paleta bude ze začátku obsahovat čtyři pohonné jednotky. Jediným vznětovým motorem je turbodiesel, o kterém jsme mluvili výše. Jeho obsah je dva litry, výkon 85 kW/115 koní a točivý moment 280 Nm. Mezi zbylé tři řadíme logicky benzínové varianty. Ty se budou nabízet v těchto variantách: 1.6 l (81 kW/110 k), 1.8 l (95 kW/129 k) a 2.0 l (108 kW/147 k). Později by se měla objevit verze o objemu 2.4 litru s přímým vstřikováním paliva. Tímto systémem se vyznačuje i nejsilnější z trojice zážehových agregátů - dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a praktické kombi.
Vyberou si určitě všichni.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér svým zpracováním nepřináší nic nového, zajímavé
je snad pouze použití airbagů na ochranu dolních končetin.

Rozměry patří nový Avensis k hornímu průměru dnešní střední třídy, délka je 4630 mm (kombi 4700 mm), šířka 1760 mm a výška 1480 (kombi 1525 mm). Co se týče zavazadlového prostoru, kombi a sedan nabízí 520 litrů (rozšiřitelných na 1500 l), liftback o deset litrů méně (1320 l). Všechny karosářské verze budou vyjíždět z výrobní linky v anglickém Burnastonu.

Tak co na něj říkáte? Po boku Mazdy6 a Hondy Accord to určitě nebude mít jednoduché.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků