Nová generace Toyoty Avensis: napůl Japonec, napůl Evropan

Ve čtvrtek prosákly na světlo žhavé informace ohledně nové Toyoty Avensis, která by se měla v evropských autosalonech objevit na jaře roku 2003. Plnokrevný zástupce střední třídy však mnoho z typicky japonského vycházejícího slunce nepozřel, jeho design byl svěřen do péče evropským „návrhářů“ - konkrétně Francouzům na azurovém pobřeží poblíž Nice. Nová toyota se bude nabízet ve třech karosářských verzích (sedan, lifback a kombi).

Příď charakterizuje dominantní chromovaný kryt chladiče a nepříliš výrazné světlomety, díky nimž působí Avensis trošku vytřeštěně. Silueta vozu a provedení zadní části je u čtyřdveřového sedanu konzervativní a určitě ne tak dynamické jako je tomu u „šestky“ od Mazdy nebo u nového Accordu od Hondy. Kombi je na tom, co se týče sportovního vzezření, o něco lépe. Pětidveřový liftback nabízí tradičně zlatou střední cestu. Nová generace Toyoty Avensis jde spíše za elegancí, alespoň tak na mě na první dojem zapůsobila.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi ocení zejména aktivně žijící zákazníci, limuzína je
spíše reprezentativní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi je díky použití střešních nosičů skoro o pět centimetrů
vyšší než kratší verze.

To, na čem si smlsla Evropa vzhledově, Japonsko vykompenzovalo technicky. Toyota použila poprvé systém D-CAT, který by měl dle vyjádření automobilky učinit motor „ekologicky čistým“, a to i vzhledem k tomu, že se jedná o jednotku vznětovou. Agregát údajně splňuje emisní normu Euro IV. Další technickou libůstkou jsou například kolenní airbagy.

Motorová paleta bude ze začátku obsahovat čtyři pohonné jednotky. Jediným vznětovým motorem je turbodiesel, o kterém jsme mluvili výše. Jeho obsah je dva litry, výkon 85 kW/115 koní a točivý moment 280 Nm. Mezi zbylé tři řadíme logicky benzínové varianty. Ty se budou nabízet v těchto variantách: 1.6 l (81 kW/110 k), 1.8 l (95 kW/129 k) a 2.0 l (108 kW/147 k). Později by se měla objevit verze o objemu 2.4 litru s přímým vstřikováním paliva. Tímto systémem se vyznačuje i nejsilnější z trojice zážehových agregátů - dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a praktické kombi.
Vyberou si určitě všichni.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér svým zpracováním nepřináší nic nového, zajímavé
je snad pouze použití airbagů na ochranu dolních končetin.

Rozměry patří nový Avensis k hornímu průměru dnešní střední třídy, délka je 4630 mm (kombi 4700 mm), šířka 1760 mm a výška 1480 (kombi 1525 mm). Co se týče zavazadlového prostoru, kombi a sedan nabízí 520 litrů (rozšiřitelných na 1500 l), liftback o deset litrů méně (1320 l). Všechny karosářské verze budou vyjíždět z výrobní linky v anglickém Burnastonu.

Tak co na něj říkáte? Po boku Mazdy6 a Hondy Accord to určitě nebude mít jednoduché.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků