Nová generace Toyoty Avensis: napůl Japonec, napůl Evropan

Nová generace Toyoty Avensis: napůl Japonec, napůl Evropan

Ve čtvrtek prosákly na světlo žhavé informace ohledně nové Toyoty Avensis, která by se měla v evropských autosalonech objevit na jaře roku 2003. Plnokrevný zástupce střední třídy však mnoho z typicky japonského vycházejícího slunce nepozřel, jeho design byl svěřen do péče evropským „návrhářů“ - konkrétně Francouzům na azurovém pobřeží poblíž Nice. Nová toyota se bude nabízet ve třech karosářských verzích (sedan, lifback a kombi).

Příď charakterizuje dominantní chromovaný kryt chladiče a nepříliš výrazné světlomety, díky nimž působí Avensis trošku vytřeštěně. Silueta vozu a provedení zadní části je u čtyřdveřového sedanu konzervativní a určitě ne tak dynamické jako je tomu u „šestky“ od Mazdy nebo u nového Accordu od Hondy. Kombi je na tom, co se týče sportovního vzezření, o něco lépe. Pětidveřový liftback nabízí tradičně zlatou střední cestu. Nová generace Toyoty Avensis jde spíše za elegancí, alespoň tak na mě na první dojem zapůsobila.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi ocení zejména aktivně žijící zákazníci, limuzína je
spíše reprezentativní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi je díky použití střešních nosičů skoro o pět centimetrů
vyšší než kratší verze.

To, na čem si smlsla Evropa vzhledově, Japonsko vykompenzovalo technicky. Toyota použila poprvé systém D-CAT, který by měl dle vyjádření automobilky učinit motor „ekologicky čistým“, a to i vzhledem k tomu, že se jedná o jednotku vznětovou. Agregát údajně splňuje emisní normu Euro IV. Další technickou libůstkou jsou například kolenní airbagy.

Motorová paleta bude ze začátku obsahovat čtyři pohonné jednotky. Jediným vznětovým motorem je turbodiesel, o kterém jsme mluvili výše. Jeho obsah je dva litry, výkon 85 kW/115 koní a točivý moment 280 Nm. Mezi zbylé tři řadíme logicky benzínové varianty. Ty se budou nabízet v těchto variantách: 1.6 l (81 kW/110 k), 1.8 l (95 kW/129 k) a 2.0 l (108 kW/147 k). Později by se měla objevit verze o objemu 2.4 litru s přímým vstřikováním paliva. Tímto systémem se vyznačuje i nejsilnější z trojice zážehových agregátů - dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a praktické kombi.
Vyberou si určitě všichni.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér svým zpracováním nepřináší nic nového, zajímavé
je snad pouze použití airbagů na ochranu dolních končetin.

Rozměry patří nový Avensis k hornímu průměru dnešní střední třídy, délka je 4630 mm (kombi 4700 mm), šířka 1760 mm a výška 1480 (kombi 1525 mm). Co se týče zavazadlového prostoru, kombi a sedan nabízí 520 litrů (rozšiřitelných na 1500 l), liftback o deset litrů méně (1320 l). Všechny karosářské verze budou vyjíždět z výrobní linky v anglickém Burnastonu.

Tak co na něj říkáte? Po boku Mazdy6 a Hondy Accord to určitě nebude mít jednoduché.

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 259 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků