Nová generace Suzuki Swift Sport dostane motor 1.4 BoosterJet

Nová generace Suzuki Swift Sport dostane motor 1.4 BoosterJet

Na novou generaci hatchbacku Suzuki Swift se teprve čeká, už ale nedopatřením unikly na veřejnost první skici a snímky, takže si můžeme udělat obrázek o tom, kudy se bude Suzuki s designem ubírat. Opět to bude spíše evoluce než revoluce, jak je u této japonské značky zvykem.

Velké změny se ale odehrají pod kapotou. Suzuki Swift dostane platformu z modelu Suzuki Baleno, která umožní stavbu lehčího auta s vyšší torzní tuhostí a hlavně lepšími výsledky při nárazových testech pasivní bezpečnosti. Nová platforma má ovšem pomoci i s lepším laděním podvozku.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Běžný konzumní model dostane tříválec 1.0 BoosterJet s přeplňováním a turbo se údajně poprvé chystá i pro ostřejší model Suzuki Swift Sport, píše britský Autocar. Nový motor bude mít objem 1,4 l a podle všeho nabídne výkon 103 kW (140 k). Nebude to ale vysokootáčkové žihadlo jako starší atmosférická šestnáctistovka.

Nová jednotka poskytne především vyšší točivý moment. I když se to zdá být hlavně ústupek ekologii, zákazníci v tomto segmentu si už na sílu přeplňovaných motorů zvykli. Pokud jde o příchod na trh, dříve než na začátku roku 2018 ostrý Swift Sport nebude.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků