Nová generace Saabu 9-3 bude zřejmě podstatně menší

Přísnější emisní limity v Evropě a Spojených státech přinutily Saab k zamyšlení a zvážení všech okolností ohledně příprav nové generace Saabu 9-3. Současná verze je postavena na platformě Epsilon, kterou sdílí spolu s Opelem Vectra, Chevroletem Malibu a Pontiacem G6.

Nová generace měla dostat prodlouženou platformu Epsilon 2, podobně jako Opel Insignia, ale zřejmě se tak nestane. Automobilka a koncern General Motors totiž s velkou pravděpodobností posunou model 9-3 o patro níž, do nižší střední třídy a jeho přímým konkurentem by se stalo například Audi A3.

Menší rozměry ale nutí vývojáře k co nejlepšímu využiti vnitřního prostoru a ergonomii. Nová „devět-trojka“ má používat tenčí dveře, které ale naopak díky použitým technologiím mají být bezpečnější než doposud. Saab rovněž zvažuje umístit výrobu nové generace do Spojených států, a tak je jasné, že Amerika je pro automobilku velmi důležitým trhem. Druhým důvodem je pochopitelně klesající dolar, což přináší ekonomickou výhodu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků