Nová generace Saabu 9-3 bude zřejmě podstatně menší

Přísnější emisní limity v Evropě a Spojených státech přinutily Saab k zamyšlení a zvážení všech okolností ohledně příprav nové generace Saabu 9-3. Současná verze je postavena na platformě Epsilon, kterou sdílí spolu s Opelem Vectra, Chevroletem Malibu a Pontiacem G6.

Nová generace měla dostat prodlouženou platformu Epsilon 2, podobně jako Opel Insignia, ale zřejmě se tak nestane. Automobilka a koncern General Motors totiž s velkou pravděpodobností posunou model 9-3 o patro níž, do nižší střední třídy a jeho přímým konkurentem by se stalo například Audi A3.

Menší rozměry ale nutí vývojáře k co nejlepšímu využiti vnitřního prostoru a ergonomii. Nová „devět-trojka“ má používat tenčí dveře, které ale naopak díky použitým technologiím mají být bezpečnější než doposud. Saab rovněž zvažuje umístit výrobu nové generace do Spojených států, a tak je jasné, že Amerika je pro automobilku velmi důležitým trhem. Druhým důvodem je pochopitelně klesající dolar, což přináší ekonomickou výhodu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků