Nová generace Saabu 9-3 bude zřejmě podstatně menší

Přísnější emisní limity v Evropě a Spojených státech přinutily Saab k zamyšlení a zvážení všech okolností ohledně příprav nové generace Saabu 9-3. Současná verze je postavena na platformě Epsilon, kterou sdílí spolu s Opelem Vectra, Chevroletem Malibu a Pontiacem G6.

Nová generace měla dostat prodlouženou platformu Epsilon 2, podobně jako Opel Insignia, ale zřejmě se tak nestane. Automobilka a koncern General Motors totiž s velkou pravděpodobností posunou model 9-3 o patro níž, do nižší střední třídy a jeho přímým konkurentem by se stalo například Audi A3.

Menší rozměry ale nutí vývojáře k co nejlepšímu využiti vnitřního prostoru a ergonomii. Nová „devět-trojka“ má používat tenčí dveře, které ale naopak díky použitým technologiím mají být bezpečnější než doposud. Saab rovněž zvažuje umístit výrobu nové generace do Spojených států, a tak je jasné, že Amerika je pro automobilku velmi důležitým trhem. Druhým důvodem je pochopitelně klesající dolar, což přináší ekonomickou výhodu.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků