Nová generace Renaultu Laguna se blíží

Francouzská automobilka Renault již finišuje s uvedením třetí generace modelu střední třídy. Laguna, která se poprvé objevila na trhu v roce 1994, si získala mnoho příznivců i přesto, že druhá generace se předvedla v celkem kontroverzním designu.

Jak bude vypadat třetí generace není prozatím známo, automobilce se vše daří tajit. Ví se ovšem, že bude představena na konci září na frankfurtském autosalonu a poté bude postupně uvedena na jednotlivé trhy. U nás by se měla objevit ještě v letošním roce.

Mimo samotnou změnu designu, mírného zvětšení rozměrů a doplnění výbavy o moderní prvky projde změnou i nabídka motorů. Hlavním trhákem bude výkonný šestiválec o objemu 3,5 litru, který je odvozen od agregátů z Nissanu 350Z. Motor nabídne u Renaultu výkon 250 koní, což je pro daný vůz a jeho charakter dostačující.

Dle informací bude tento motor velmi kultivovaný a komfortní. Díky tomu, že se Renault nesnažil nabídnout maximální litrový výkon bude nabízet vysoký točivý moment od nízkých otáček a také velmi plochou křivku jeho průběhu.

V nabídce se ovšem objeví i další agregáty a to jak současné, tak zcela nové. Naftové motory 2,0 a 3,0 dCi, stejně jako dvoulitrový čtyřválec se v nabídce objeví i u třetí generace. Dle Renaultu bude k dispozici i přeplňovaný benzínový dvoulitr a výkonnostně by měly agregáty pokrýt rozpětí od zhruba 130 do 250 koní.

Velkou novinkou bude také verze GT Coupé, což bude model, který bude odvozen od nové generace Laguny. Ten bude představen až v příštím roce, kdy se také objeví na trhu. Nic o tomto modelu není blíže známo, ale měl by se zařadit mezi levné a luxusní coupé, tedy v podstatě jako konkurente Peugeotu 407 Coupé.

Máme se tedy na co těšit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků