Nová generace Nissanu Micra oslavuje první narozeniny

Nová micra vyrazila do tvrdého konkurenčního boje na evropských trzích přesně před 12 měsíci a nutno říci, že to pro ni byl rok velice úspěšný.

V 17 evropských státech dosud našlo nového majitele 177 042 vozů, což nejmenšímu Nissanu vyneslo celkově 10. příčku v tabulce nejprodávanějších malých automobilů v celoevropském měřítku. V porovnání se 17. místem předešlé generace micry v roce 2002 jde o výrazné posílení pozice. Dosažené úspěchy jsou vázány především na excelentní design, širokou paletu nabízených motorů, možnost výběru mezi tří a pětidveřovým provedením a bohatou základní výbavu.

Nová micra se nejlépe zabydlela ve Velké Británii, Německu a Itálii, ovšem největšího zvýšení tržního podílu dosáhla ve Francii, Itálii a Španělsku. V České republice se za rok 2003 prodalo 552 kusů nové micry, což je o 278% více ve srovnání s prodejem  předchozí generace tohoto vozu za rok 2002.

K velké popularitě jednoznačného bestselleru přispěla i velmi široká nabídka pohonných jednotek, jejíž základ tvoří tři benzinové motory 1.0, 1.2 a 1.4 l s výkonovým rozpětím od 48 do 65 kW. Každá desátá micra ovšem loni vyrazila k novému majiteli s dieselem pod kapotou. Špičkový turbodiesel 1.5 l s přímým vstřikováním paliva commonrail je dodáván ve dvou výkonových verzích s maximálním výkonem 48, resp. 60 kW. V předchozí generaci se dieselový agregát objevil řádově pouze v jednom ze sta prodaných vozů.  

Micra disponuje velmi osobitým designem a vysokou kvalitou dílenského zpracování posiluje dobrou pověst Nissanu. Díky nadstandardní výbavě představuje absolutní špičku nabídky v segmentu malých automobilů. Další kouzlo modelové řadě Micra bezpochyby přinese příchod opravdové lahůdky v podobě nového vozu Micra Coupé Cabriolet, který je ohlášen na druhou polovinu roku 2005. Kabriolet s pevnou skládací střechou je postaven na bázi konceptu C+C, který byl k vidění na pařížském autosalonu 2002.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků