Nová generace Nissanu Micra oslavuje první narozeniny

Nová micra vyrazila do tvrdého konkurenčního boje na evropských trzích přesně před 12 měsíci a nutno říci, že to pro ni byl rok velice úspěšný.

V 17 evropských státech dosud našlo nového majitele 177 042 vozů, což nejmenšímu Nissanu vyneslo celkově 10. příčku v tabulce nejprodávanějších malých automobilů v celoevropském měřítku. V porovnání se 17. místem předešlé generace micry v roce 2002 jde o výrazné posílení pozice. Dosažené úspěchy jsou vázány především na excelentní design, širokou paletu nabízených motorů, možnost výběru mezi tří a pětidveřovým provedením a bohatou základní výbavu.

Nová micra se nejlépe zabydlela ve Velké Británii, Německu a Itálii, ovšem největšího zvýšení tržního podílu dosáhla ve Francii, Itálii a Španělsku. V České republice se za rok 2003 prodalo 552 kusů nové micry, což je o 278% více ve srovnání s prodejem  předchozí generace tohoto vozu za rok 2002.

K velké popularitě jednoznačného bestselleru přispěla i velmi široká nabídka pohonných jednotek, jejíž základ tvoří tři benzinové motory 1.0, 1.2 a 1.4 l s výkonovým rozpětím od 48 do 65 kW. Každá desátá micra ovšem loni vyrazila k novému majiteli s dieselem pod kapotou. Špičkový turbodiesel 1.5 l s přímým vstřikováním paliva commonrail je dodáván ve dvou výkonových verzích s maximálním výkonem 48, resp. 60 kW. V předchozí generaci se dieselový agregát objevil řádově pouze v jednom ze sta prodaných vozů.  

Micra disponuje velmi osobitým designem a vysokou kvalitou dílenského zpracování posiluje dobrou pověst Nissanu. Díky nadstandardní výbavě představuje absolutní špičku nabídky v segmentu malých automobilů. Další kouzlo modelové řadě Micra bezpochyby přinese příchod opravdové lahůdky v podobě nového vozu Micra Coupé Cabriolet, který je ohlášen na druhou polovinu roku 2005. Kabriolet s pevnou skládací střechou je postaven na bázi konceptu C+C, který byl k vidění na pařížském autosalonu 2002.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků