Zatím se Mazda zaměřuje na reálné výsledky. S Mazd jsem nadšeny, do servisu nemusí :-) Motory jsou živé a prostě sedí autu. To je v reálu lepší, než podmotorované vozy anebo přemotorované - to obojí je na zabití se. Považuji za stejný nesmysl auto, které předjíží jako ve filmu vrchni prchni i auto, které se kroutí za těžkým motorem a šasi a podvozek absolutně neodpovídá výkonu. Obojí je cesta do rakve. Stejně tak spousta dalších vlastností a parametrů i když při papírovém srovnání nic moc, tak v praxi je lepší, než "papírově lepší" konkurence - velikost kufru, zrychlení, brždění i spotřeba. Poslední generace benzínu 2.0 vypadá v praxi jako zázrak. Moje MX 5 i při všem blbnutí jezdí za 7l !!!! A opatrní jezdí s trojkama 2.0 za 6l - to je opravdu neuvěřitelné. Tak doufám, že tento důraz na reálné vlastnosti Mazdě vydrží a že ji nepřevalcuje marketingové oddělení ;-)
mam dojem, ze tie diesle v mazdach sa celkom dost kazili - takze to asi boli nuteni skutocne vylepsit.
A tady je docela pěkná bakalářka představující HCCI: https://www.google.cz/url...
Tady je zajímavý rozhovor o motorech obecně: http://www.autohit.cz/reportaze/31535-jan-macek... ...
Zajímavé... Zvláště, jak se mu líbí motory VW - to ještě netušil... :-D:-D:-D
Jinak doufám, že ta nafta bude jednou zcela mimo automobily...Osobně nedám dopustit na 6 válců / benzín - žádná šplíchačka k tomu ;-)Měl jsem i ten Skyactiv v 2,0l - celkem dobrý, ale ta 2,5l byla o dost lepší,nyní jsem u atmosféry 3,7l a nedám dopustit...
HCCI v praxi :-): https://www.youtube.com/watch...
Když domýšlím ty obtíže u toho benzínového podobojí, mám trochu obavy, že by blok s hlavou mohly připomínat ingot a hlavně - co na to klikový mechanismus? Jak se poperou s proměnlivou kvalitou benzínu, když samovznícení předem připravené směsi bude nekontrolovatelné? Budou hýbat s kompresním poměrem?
Koukám, že technické diskuze skoro nikoho nezajímají, ba jsou snad i na obtíž...
Jo jo, honza z garaze vsemu rozumi nejlip. Jemu to nejak nestimuje, takze to nutne musi byt hloupost. B-]Neres. To uz totiz vyresili jini, neb neprimovstrikove automobilove diesly maji kompresni pomery az 23:1. Hlava i blok zrejme i tam museji byt dlabane ingoty. Zrejme to ale moc nevadi, kdyz jsou diesly v Evrope tak zboznovane.Fakt neres.
Nepřímovstřikové automobilní motory už myslím vymřely a konstrukci měly opravdu vesměs ingotoidní. Přesto jim komůrkové hlavy vesele praskaly.
A to komůrkáče měly na rozdíl od HCCI definovaný počátek vznícení směsi. Skutečně by mne zajímalo, jaký průběh prac. tlaku je v tom HCCI.
Vyslovil jsem domněnky a položil otázky. Ty místo odpovědi na ně jsi se zmohl akorát na hloupou poznámku.
Nafta mě celkem nezajímá, ale pokud se povede ten benzín.....beru. Už teď jsou na tom její benzíňáky výborně.
Taky můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Mazda jasně dokazuje, že to jde i bez downsizingu!
Můžu jen potvrdit. Pro 2,5ku neplatí, že pokud na to šlápneš tak rychle roste spotřeba. Můžeš klidně frčet s firemníma TDI v levém pruhu. Líbil by se mi příště vetší objem nebo to lehce foukat.
Jenže ani diesel nespí, taky se stále vyvíjí, ale mluví se o tom míň..Takže frčet v levým můžeš s mou firemní OIII TDI 77kW, ale nepojedeš za úctyhodných 5l 150 na tempomat.
:-D a teraz tú o "červenej čiapočke" ;-)...pri tempomatových 150 km/h sa pod 6,5l nedostaneš ani omylom... never tomu, čo ti ukazuje palubný počítač, ale skús reálne po takej 2 hodinovej jazde 150km/h aj natankovať doplna ;-) a budeš veľmi prekvapený... alebo si pozri aspoň svoj rýchlostný priemer a zistíš, že tých 150 si išiel zanedbateľnú dobu a reálne si sa nedostal ani na 110km/h priemer...jazdím 90% diaľnice tak 4000km mesačne s OIII 135kW a reálne pod 7l/100km som sa ešte nepozrel ... aj keď palubný počítač tvrdí, že idem "iba" za 6,6-6,8
mam na O3 natocene 60000 km, 1,6 TDI, 77kw, jazdim 90% po dialnici, standardne tempomatovych 140kmh.priemerna spotreba za celych 60000 km dosahuje menej ako 5 litrov (evidujem na spritmonitore).Pri tempomatovych 150 kmh sa realne da zmestit do 6 litrov.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.