Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

19 komentářů

Martin
28. července • 14:22

Zatím se Mazda zaměřuje na reálné výsledky. S Mazd jsem nadšeny, do servisu nemusí :-) Motory jsou živé a prostě sedí autu. To je v reálu lepší, než podmotorované vozy anebo přemotorované - to obojí je na zabití se. Považuji za stejný nesmysl auto, které předjíží jako ve filmu vrchni prchni i auto, které se kroutí za těžkým motorem a šasi a podvozek absolutně neodpovídá výkonu. Obojí je cesta do rakve. Stejně tak spousta dalších vlastností a parametrů i když při papírovém srovnání nic moc, tak v praxi je lepší, než "papírově lepší" konkurence - velikost kufru, zrychlení, brždění i spotřeba. Poslední generace benzínu 2.0 vypadá v praxi jako zázrak. Moje MX 5 i při všem blbnutí jezdí za 7l !!!! A opatrní jezdí s trojkama 2.0 za 6l - to je opravdu neuvěřitelné. Tak doufám, že tento důraz na reálné vlastnosti Mazdě vydrží a že ji nepřevalcuje marketingové oddělení ;-)

znalec
28. července • 8:32

mam dojem, ze tie diesle v mazdach sa celkom dost kazili - takze to asi boli nuteni skutocne vylepsit.

honza
27. července • 13:17

A tady je docela pěkná bakalářka představující HCCI: https://www.google.cz/url...

honza
27. července • 12:18

Tady je zajímavý rozhovor o motorech obecně: http://www.autohit.cz/reportaze/31535-jan-macek... ...

xy
27. července • 12:36

Zajímavé...
Zvláště, jak se mu líbí motory VW - to ještě netušil... :-D:-D:-D

xy
27. července • 12:44

Jinak doufám, že ta nafta bude jednou zcela mimo automobily...
Osobně nedám dopustit na 6 válců / benzín - žádná šplíchačka k tomu ;-)
Měl jsem i ten Skyactiv v 2,0l - celkem dobrý, ale ta 2,5l byla o dost lepší,
nyní jsem u atmosféry 3,7l a nedám dopustit...

honza
27. července • 10:39
honza
27. července • 10:14

Když domýšlím ty obtíže u toho benzínového podobojí, mám trochu obavy, že by blok s hlavou mohly připomínat ingot a hlavně - co na to klikový mechanismus? Jak se poperou s proměnlivou kvalitou benzínu, když samovznícení předem připravené směsi bude nekontrolovatelné? Budou hýbat s kompresním poměrem?

honza
28. července • 19:35

Koukám, že technické diskuze skoro nikoho nezajímají, ba jsou snad i na obtíž...

*63eodh7656
27. července • 10:42

Jo jo, honza z garaze vsemu rozumi nejlip. Jemu to nejak nestimuje, takze to nutne musi byt hloupost. B-]Neres. To uz totiz vyresili jini, neb neprimovstrikove automobilove diesly maji kompresni pomery az 23:1. Hlava i blok zrejme i tam museji byt dlabane ingoty. Zrejme to ale moc nevadi, kdyz jsou diesly v Evrope tak zboznovane.Fakt neres.

Vana666
27. července • 11:39

Nepřímovstřikové automobilní motory už myslím vymřely a konstrukci měly opravdu vesměs ingotoidní. Přesto jim komůrkové hlavy vesele praskaly.

honza
27. července • 12:03

A to komůrkáče měly na rozdíl od HCCI definovaný počátek vznícení směsi. Skutečně by mne zajímalo, jaký průběh prac. tlaku je v tom HCCI.

honza
27. července • 10:55

Vyslovil jsem domněnky a položil otázky. Ty místo odpovědi na ně jsi se zmohl akorát na hloupou poznámku.

ACE
27. července • 9:42

Nafta mě celkem nezajímá, ale pokud se povede ten benzín.....beru. Už teď jsou na tom její benzíňáky výborně.

Wolfsteen
28. července • 21:10

Taky můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Mazda jasně dokazuje, že to jde i bez downsizingu!

Kankunen
27. července • 10:10

Můžu jen potvrdit. Pro 2,5ku neplatí, že pokud na to šlápneš tak rychle roste spotřeba. Můžeš klidně frčet s firemníma TDI v levém pruhu.
Líbil by se mi příště vetší objem nebo to lehce foukat.

Moik
27. července • 10:44

Jenže ani diesel nespí, taky se stále vyvíjí, ale mluví se o tom míň..Takže frčet v levým můžeš s mou firemní OIII TDI 77kW, ale nepojedeš za úctyhodných 5l 150 na tempomat.

Marcelino
27. července • 22:45

:-D a teraz tú o "červenej čiapočke" ;-)
...pri tempomatových 150 km/h sa pod 6,5l nedostaneš ani omylom... never tomu, čo ti ukazuje palubný počítač, ale skús reálne po takej 2 hodinovej jazde 150km/h aj natankovať doplna ;-) a budeš veľmi prekvapený... alebo si pozri aspoň svoj rýchlostný priemer a zistíš, že tých 150 si išiel zanedbateľnú dobu a reálne si sa nedostal ani na 110km/h priemer...
jazdím 90% diaľnice tak 4000km mesačne s OIII 135kW a reálne pod 7l/100km som sa ešte nepozrel ... aj keď palubný počítač tvrdí, že idem "iba" za 6,6-6,8

znalec
28. července • 8:30

mam na O3 natocene 60000 km, 1,6 TDI, 77kw, jazdim 90% po dialnici, standardne tempomatovych 140kmh.
priemerna spotreba za celych 60000 km dosahuje menej ako 5 litrov (evidujem na spritmonitore).
Pri tempomatovych 150 kmh sa realne da zmestit do 6 litrov.

Doporučujeme

Články odjinud