Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

Japonská automobilka Mazda se stále nebrání dieselům na trhu v USA a pracuje na jejich vývoji. V dnešní atmosféře se sice může zdát, že přivést na trh v USA naftový motor je zhruba to samé jako přijet s autem s pražskou značkou do Ostravy (nebo s ústeckou do Prahy), ale když se do toho Mazdě chce, bránit jí v tom nebudeme.

Mazda do pěti let uvede radikální benzínový motor s kompresí 18:1

Mazda do pěti let uvede radikální benzínový motor s kompresí 18:1

Vývoj nové generace motorů Skyactiv trochu nabral zpoždění právě kvůli většímu důrazu na plnění emisních norem. Původně měla naftová Mazda přijít do USA v roce 2015, ale prozatím to vypadá, že se všechno odkládá zhruba na rok 2018.

Mazda věří, že se jí podaří najít ideální kompromis mezi jízdní dynamikou a reálnými emisemi, na které se nyní zaměřuje pozornost odborníků, úřadů i veřejnosti. Nová generace dieselů se ale určitě neobejde bez selektivní katalytické redukce (AdBlue) a filtru pevných částic.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Spolu s upravenými motory má být součástí nové generace balíčku Skyactiv také další odlehčování, například použití uhlíkových vláken a jiných kompozitů. Mazda se rovněž soustředí na další snižování tření v převodovém ústrojí, efektivnější chlazení a lepší aerodynamiku.

Vedle nového dieselu ovšem Mazda pracuje i na zážehových motorech. Nová generace benzinových motorů má mít rekordní kompresní poměr 18:1 a zvládne spalovat velmi chudou směs. Automobilka odhaduje zlepšení účinnosti o masivních 30 %.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků