Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

Japonská automobilka Mazda se stále nebrání dieselům na trhu v USA a pracuje na jejich vývoji. V dnešní atmosféře se sice může zdát, že přivést na trh v USA naftový motor je zhruba to samé jako přijet s autem s pražskou značkou do Ostravy (nebo s ústeckou do Prahy), ale když se do toho Mazdě chce, bránit jí v tom nebudeme.

Mazda do pěti let uvede radikální benzínový motor s kompresí 18:1

Mazda do pěti let uvede radikální benzínový motor s kompresí 18:1

Vývoj nové generace motorů Skyactiv trochu nabral zpoždění právě kvůli většímu důrazu na plnění emisních norem. Původně měla naftová Mazda přijít do USA v roce 2015, ale prozatím to vypadá, že se všechno odkládá zhruba na rok 2018.

Mazda věří, že se jí podaří najít ideální kompromis mezi jízdní dynamikou a reálnými emisemi, na které se nyní zaměřuje pozornost odborníků, úřadů i veřejnosti. Nová generace dieselů se ale určitě neobejde bez selektivní katalytické redukce (AdBlue) a filtru pevných částic.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Spolu s upravenými motory má být součástí nové generace balíčku Skyactiv také další odlehčování, například použití uhlíkových vláken a jiných kompozitů. Mazda se rovněž soustředí na další snižování tření v převodovém ústrojí, efektivnější chlazení a lepší aerodynamiku.

Vedle nového dieselu ovšem Mazda pracuje i na zážehových motorech. Nová generace benzinových motorů má mít rekordní kompresní poměr 18:1 a zvládne spalovat velmi chudou směs. Automobilka odhaduje zlepšení účinnosti o masivních 30 %.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků