Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

Nová generace motorů Skyactiv: Diesel pro USA a benzín s kompresí 18:1

Japonská automobilka Mazda se stále nebrání dieselům na trhu v USA a pracuje na jejich vývoji. V dnešní atmosféře se sice může zdát, že přivést na trh v USA naftový motor je zhruba to samé jako přijet s autem s pražskou značkou do Ostravy (nebo s ústeckou do Prahy), ale když se do toho Mazdě chce, bránit jí v tom nebudeme.

Mazda do pěti let uvede radikální benzínový motor s kompresí 18:1

Mazda do pěti let uvede radikální benzínový motor s kompresí 18:1

Vývoj nové generace motorů Skyactiv trochu nabral zpoždění právě kvůli většímu důrazu na plnění emisních norem. Původně měla naftová Mazda přijít do USA v roce 2015, ale prozatím to vypadá, že se všechno odkládá zhruba na rok 2018.

Mazda věří, že se jí podaří najít ideální kompromis mezi jízdní dynamikou a reálnými emisemi, na které se nyní zaměřuje pozornost odborníků, úřadů i veřejnosti. Nová generace dieselů se ale určitě neobejde bez selektivní katalytické redukce (AdBlue) a filtru pevných částic.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Spolu s upravenými motory má být součástí nové generace balíčku Skyactiv také další odlehčování, například použití uhlíkových vláken a jiných kompozitů. Mazda se rovněž soustředí na další snižování tření v převodovém ústrojí, efektivnější chlazení a lepší aerodynamiku.

Vedle nového dieselu ovšem Mazda pracuje i na zážehových motorech. Nová generace benzinových motorů má mít rekordní kompresní poměr 18:1 a zvládne spalovat velmi chudou směs. Automobilka odhaduje zlepšení účinnosti o masivních 30 %.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků