Nová generace Hyundai Sonata na českém trhu

Na českém trhu se začala prodávat nová generace vozu střední třídy Hyundai Sonata. Ta dostala moderní evropský kabát a větší počet motorů, mezi nimiž nebude chybět nafťák. Na trh byla novinka uvedena zatím jen s motorem 2.4i ve dvou výbavách. (doplněno)
Nová generace Hyundai Sonata na českém trhu
Seznam kapitol
  1. Základní informace, ceník, fotogalerie
  2. Tisková zpráva: další podrobnosti

Délka Superbu

Nová generace Hyundai Sonata, vůz střední třídy, se začne v březnu prodávat na českém trhu. Novinka dostala podle předpokladů moderní kabát. Proti předchůdci se změnila zejména přední část, kde dvojici oválných spojených světlometů nahradily protažené svítilny, změn doznala i mřížka chladiče, jež působí nyní dynamickým a proti původní mřížce také střídmějším dojmem. Zadní část upoutá dlouhými světlomety.

Tip: Do druhé kapitoly jsme doplnili tiskovou zprávu k uvedení Sonaty na český trh, kde najdete další podobnosti a zajímavosti.

Proti předchůdci si připsala novinka k dobru šest cm do délky (4 800 mm), o tři centimetry se zvětšil rozvor (2 730 mm). Tím se také zvětšil vnitřní prostor, který se dostal na dohled velikánům ve střední třídě, Škodě Superb (délka 4 803 mm, rozvor 2 800 mm) a Fordu Mondeo (délka 4 731 mm, rozvor 2 754 mm). Narostl rovněž zavazadlový prostor, a to na velmi dobrých 523 l; 430 l v současné generaci bylo přece jen málo. Úhlednější a kvalitnější má být také interiér - ostatně to je vidět z obrázků.

Nové motory

Pod kapotou se objeví tři zážehové motory, jeden pochází ze staré Sonaty, dva jsou zcela nové. Základem bude známý čtyřválec 2.0 se zvýšeným výkonem na 105 kW (5 800 ot.), k němu se přidá druhý čtyřválec 2.4 119 kW a konečně nejvýkonnějším motorem bude šestiválec 3.3 V6 165 kW (304 Nm). V roce 2006 pak k benzíňákům přibude i čtyřválcový nafťák s objemem 2.0 l CRDi s výkonem 100 kW (4 000 ot.) a točivým momentem 304 Nm (2 000 ot.).

Výkon je přenášen ve všech případech na přední nápravu, čtyřválce mají ve standardu manuální pětikvalt, šestiválec pětistupňový automat. Naftový dvoulitr pak dostane manuální šestikvalt s možností připlatit za čtyřstupňový automat stejně jako benzínový 2.4i. Podstatně zlepšeny budou také jízdní vlastnosti díky nové konstrukci podvozku.

Ceny v Česku

Na českém trhu se začne prodávat Sonata nejprve s motorem 2.4i 119 kW. Základní model Dynamic bude stát 589 900 Kč, za výbavu Elegance zaplatíte 649 900 Kč a za 2.4 Elegance s automatem pak 689 900 Kč. V základu jsou kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/65 R16, ABS+EBD, šest airbagů, alarm, tempomat, el. okna vpředu i vzadu, el. zrcátka, manuální klimatizace, dálkový centrál či příprava pro autorádio a šest repro.

Výbava 2.4i
Dynamic
2.4i
Elegance
2.4i AT
Elegance
Cena v Kč vč. DPH 589 900 649 900 689 900
Technika a vnější výbava
Výkon (kW/k) 119 / 162 119 / 162 119 / 162
Pětistupňová manuální převodovka -
4 stupňový automat s možností sekvenční volby - -
Rozměr pneumatik 215/65 R16 225/50 R17 225/50 R17
Pneumatiky Dunlop -
Disky kol z lehkých slitin
Přední mlhové světlomety
Vnější zrcátka v barvě vozu
Boční ochranné lišty v barvě vozu
Anténa integrovaná v zadním skle
Bezpečnost
Antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD
Elektronický stabilizační systém ESP + brzdový asistent BA -
Bezpečnostní vzduchový vak řidiče a spolujezdce
Bezpečnostní boční vzduchové vaky
Bezpečnostní okenní vzduchové vaky pro přední a zadní sedadla
Alarm systém s imobilizérem
Aktivní přední opěrky hlavy
Úchyty pro dětskou sedačku
Vnitřní výbava a komfort
Progresivní posilovač řízení
Tempomat
Výškově a podélně nastavitelný volant
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Látkové čalounění sedadel
Kožené čalounění sedadel + vyhřívaná přední sedadla + elektricky nastavitelné sedadlo řidiče - 35 000 35 000
Bederní opěrka v sedadle řidiče
Samostmívací vnitřní zrcátko -
Přední centrální loketní opěrka s úložným prostorem
Ukazatel venkovní teploty -
Palubní počítač -
Počet reproduktorů 6 6 6
Příprava na autorádio
El. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka
El. ovládaní oken vpředu i vzadu
Dálkově ovládané centrální zamykání
Manuální klimatizace - -
Automatická klimatizace s kontrolou kvality ovzduší -
Vyhřívání předního skla pod stěrači
Tónovaná skla se sluneční clonou
Obložení přístrojové desky (béžový interér - imitace dřeva, šedý - imitace kovu)
Kůží potažený volant a hlavice řadící páky
Doplňková výbava
Metalický lak 13 500 13 500 13 500
Zámek zpátečky Medvěd Block 6 900 6 900 6 900

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, ceník, fotogalerie
  2. Tisková zpráva: další podrobnosti
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků