Nová generace Fordu Mondeo přece jen přijde. Čekejte ale spíše crossover

31 komentářů

FlashKA
29. ledna • 17:02

Mondeo a S-Max jsou pro mě od podzimu mrtvé stejně. Ford razantně omezil nabídku a tohle auto lze aktuálně pořídit jen s naftou, která je o poznání těžší, mnohem dražší a navíc smrdí. Než se zaříznul benzín, dal se pořídit S-Max s 1,5 EB za ceníkovou cenu 699 000,- Kč a to ve výbavě ST-Line. Teď už jen počkat, až budou manažeři ve Fordu zase lkát, jak jim ty prodeje v Evropě vůbec nejdou.
Nakonec budu donucen koupit nějaký Superb, který se mi ale hodně nelíbí, nebo Insignii, ale to je zase Opel...

Driver
29. ledna • 11:34

Mondeo není vůbec zlé ale jednak je to o půl třídy větší než Passat, takže to je spíš Scorpio, a jednak to není cenově zásadně atraktivnější než Passat, viz Superb který se cenou uměl uplatnit a k tomu přidal rozvor a design a zaměření spíše více na praktičnost než na nejvyšší luxus, a na to lidi slyší, hlavně když je tam lepší cena. Mondeo taky nemá diesel, kterému bys věřil, že to prodáš za 5-10-15-20let a bude to pořád jezdit, držet si nějakou hodnotu a bude to prodejné tak jako Sup nebo Passat. Jinak Mondeo má silné stránky v Podvozku, šířce kabiny, ergonomií posezu (ovládání malinko sem tam pokulhává ale to je u Fordu klasika, nic co by vadilo, zvykneš si) a suma sumárum nejvíc je problém cena. Kdyby bylo levnější než Sup a mělo i odolnou úspornou naftu, tak by to fungovalo. Dříve bylo Mondeo i jako ojetina populární i v benzínu víc než Octavia. Starší levnější a menší generace. To byl recept. Dneska je lepší větší ale dražší a to už nefunguje v masovém měřítku tak, jako ty dobré ceny. Je to trošku jako Phaeton, nedá se to srovnávat, ale vztah tam je stejný, lepší větší dražší a nikdo ho nechtěl.

Mondeák
25. ledna • 15:02

Je mi smutno :(, mám ještě mk3 která mi přijde prostornější něž současné mondeo. Na druhou stranu současné mondeo má bezkonkurenční podvozek, nedrncá a neboucha nikde a nikdy. Bohužel vzhled a zpracování interiéru je zoufalý , jako u všech nových fordu, to je podle mě největší problém.

Mondeák
25. ledna • 15:01

Je mi smutno :(, mám ještě mk3 která mi přijde prostornější něž současné mondeo. Na druhou stranu současné mondeo má bezkonkurenční podvozek, nedrncá a neboucha nikde a nikdy. Bohužel vzhled a zpracování interiéru je zoufalí, jako u všech nových fordu, to je podle mě největší problém.

Rossi
25. ledna • 18:57

Ano, interier je uz zastaraly,ale kvalita je ok. Ani po 4,5 letech denniho jezdeni nic nevrze ani neskripe. Nemam s kvalitou problem.

Michal
25. ledna • 12:48

Ty 3válce mají akorát divný zvuk když auto stojí.Za jízdy není poznat.Bonus že to je o 2litry úspornější než 2l laguna a jede to stejně.

Vincent
25. ledna • 16:47

Akorát když auto stojí, no ale to je zásadní problém pro řadu lidí, kteří chtějí od auta střední třídy určitou míru reprezentativnosti a když někde zastaví, tak aby si nemuseli kvůli ostudě přetahovat přes hlavu punčochu. Prostě tříválec do pomalu pětimetrové lodi notabene do Mondea s extrémní otylostí si koupí jenom masochista a těch po světě moc neběhá a podle toho pak vypadají prodeje.

Peter
25. ledna • 11:55

Ford novinky na jednom miste http://www.fordauto.sk/...

Rudolf
25. ledna • 9:44

Váženými managemente Fordu, děláte zcela zoufalé kroky a brzy se vám to vrátí. Neumíte postavit novou káru, tak to vysvětlíte tím, že postavíte padesáte SUVčko. A až začnou SUVčka klesat, tak tu budete stát s prázdnýma pazourama třeba jako Nissan. Honem ještě odstřelte Fiestu a Focus jako jste odstřelili v USA a pak se můžete střelit do palice sami.

Kolumbus
25. ledna • 10:20

Tak na Vlkohradu a v Bolce musí bouchat šampáňo, Pašíkovi a Supovi už zbyl poslední važnější konkurent Insignia a tu nejspíš zamorduje management PSA zcela dobrovolně.

Moik
24. ledna • 13:48

Mondeo je nejvíc nedoceněné auto dnešní doby. Přišlo pozdě, v USA bylo o 5 let dřív, marketing slabý. Přitom je o míli lepší jak starší generace a podle mé zkušenosti je stejně dobré jako Passat, v nečem lepší v nečem horší.

Mirek
24. ledna • 20:32

Tak v USA se začal prodávat v průběhu roku 2012 a u nás na sklonku roku 2014, tak neplácej nesmysly, je to něco přes dva roky rozdíl.

Rossi
24. ledna • 15:08

Taky si myslím že je daleko lepší než předchozí generace, ale někteří diskutéři, kteří na výzvu, jestli mají s oběma něco naježděno, vůbec nezareagovali, budou pořád dokola omílat že to má "gumové" řízení. Přitom více posílené řízení nutně neznamená výrazně horší zpětná vazba od kol. Navíc dnes už mají více posílené řízení i Superb a Passat (z posl. generace střední třídy znám jenom tyto). Shrnutí: když jsem naposledy musel jezdit několik dnů s MKIV, tak jsem se doslova těšil až přesedlám zpět, což by se mi podle některých rozhodně stát nemělo. A to vůbec rezporuju některá zhoršení v nové generaci jako je např. méně místa na zadních sedadlech (asi i na šířku ale v liftbacku hlavně na výšku kvůli svažující se střeše) a horší výhled přes přední sloupky.

Neurotic
24. ledna • 9:35

Listové pružiny, 1l 3 válce, to vypadá, že budu mít za chvíli z dvojkové Laguny s 2l super sport:-D

Rossi
24. ledna • 11:04

Hodnocení té kompozitní listové pružiny bych nechal až reálném testu. Pokud funguje dobře ve Volvech S90 a V90, mohla by i v Mondeu. Další otázka je její životnost, pokud vím, ty kompozitní materiály někdy trpí na "únavu". A 3 válce ? Ano lepší jsou 4, ale i tak bych raději bral 3-válcový 1.5 Ecoboost než 2L lagunu ;) (atmo?). Začínám se na ty 3 válce psychicky připravovat... třeba se s tím bude dát jezdit tak jak už dnes jezdí hromada lidí s 1.0T nebo 1.2T :)

.
25. ledna • 16:30

V XC90 nebo v S90 to listové péro na konkurenci (X5, Q7, 5er, A6) krutě nestíhá.

Freddka
24. ledna • 12:58

Jiste ze ano. Nikdo z toho velkou tadost mit nebude, ale fungovat to funguje, jet to jakz takz jede a spotreba je OK.

eMKejx
24. ledna • 9:11

tak to tam ake karoserie ostanu Fordu, htb, combi, pick-up a SUV.a teda uz len Fiesta (htb), Focus (htb, combi), Mustang (coupe, cabrio) no a plna rit SUV (subSUV, miniSUV, SUV) + Ranger (pick-up) a uzitkove to neratam.Hroza.Som zvedavy kolko vody este v Dunaji pretecie a Skoda zareze Octu, VW Passata aby z nich zacali robit len nejaky crossover...

XYZ
24. ledna • 9:07

Hi-tech listové pero? To je zhruba stejný protimluv jako horký mražák. Jinak Ford se zbláznil, místo aby zamakali na kvalitě výroby, tak se bezhlavě pustili do beztvarých nepraktických crossover hybridů. S takovouhle bude za chvíli jediný slušný sedan (nebo i kombi) střední třídy ten Passat. Prostě buďto chcete rodinné MPV nebo větší reprezentativní kombík nebo SUV 4x4, co aspoň vyjede zasněženou polňačku. Ale ne divnou nafouknutou bublinu, co má rozměry dodávky, ale pohon jedné nápravy, kufr jako Fabie a přístrojovka připomíná lacinou hifi věž z 90. let.

Nornik
24. ledna • 9:20

Ze zena chce SUVko, ok. Ale tahat se na sluzebkach s krabici mi prijde zverstvo. na druhy strane, co pak ty delsi cesty? Ta nabidka je bidna a hybrid se na dalnice uplne nehodi.Passat/superb jedou, protoze jsou dotazeny do detailu ... rikat, ze segment jde dolu, protoze se neprodava model, kterej v dobe uvedeni na trh byl zastaraly - ok.

.
24. ledna • 17:22

S dvojkovym Tiguanem se mi cestuje stejně dobře jako se Superbem. Vlastně ne, lépe.

bzzz
24. ledna • 12:06

Proc se hybrid na dalnici uplne nehodi?

Freddka
24. ledna • 12:56

Pokud mluvime plugin hybrid, potom protoze vezes tezke baterky, ktery jsou ti na dalnici k nicemu, je to temer vzdy benzin a vetsinou ma mensi nadrz, tak furt nekde stojis.
Je to kompromis, da se to, ale ma to i sve mouchy.

mpolan
24. ledna • 16:03

Myslím, že stealth s 330e by tě vyvedl z hlubokého omylu. Ale ty bys tomu stejně nevěřil, ty pravdu znát nechceš.

Nornik
24. ledna • 14:13

Presne tak ... vetsinou benzin, mensi nadrz apod.S naftovym dvoulitrem dam na jednu nadrz tam i zpet Berlin, Viden, Mnichov ... Frankfrut, Stuttgart. Budapest, Blava. Napriklad kvuli tem sluzebka dela rozdil platit CCSkou a nebo resit nakup paliva v cizine - casove neporovnatelne na admin.Ta nafta neni slyset a spotreba je nekde u 6l. Hybrid (treba Camry) u nejakych 150+ uz je docela slyset. Pokud neni provoz, tak se hybridni cast moc nevyuzije - jen vaha navic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
24. ledna • 16:33

Ze 150+ toho legalne po Evrope najezdis. V cizine se da platit mezinarodni CCS apod. Tusim zrovna Camry ma objem palivove nadrze 50 litru.

homer
24. ledna • 11:54

zmena nastala u firemnich flotil: uz se striktne netrva na sedanu/kombiku ale zacinaj se kupovat suv

Rossi
24. ledna • 10:42

Ano, asi to je zastaralé. Ale např. pro mě Mondeo představovalo na střední třídu dobrý poměr cena výkon. Reálně jde/šlo koupit skladovku 1.5 EB 118kW (FL 121 kW) v titaniu (LED, winter, apod.) s manuálem za 600 tis. . Výkon slušný, je to tiché, podvozek výborný. S podobnou výbavou Passat nebo Superb o cca 150-200 tis. dráž. Pro někoho je to málo, někomu jako třeba mně to pčijde dost :). P.S. mám rád tichý motor, preferuju benzín.

Freddka
24. ledna • 12:54

Passat 1.5 jede celkem stejne a predvadecka rok stara 10k najeto te taky vyjde na podobny penize jak to Mondeo, to neni rozdil 150tis ani nahodou, to je tak 50. A oboji znam (v dieselech) a oboji ma sve prednosti, podvozek a motor o neco lepsi Mondeo, spotreba a prakticnost, tech zase VW, Mondeo je zbytecne prerostle a vevnitr se to nijak neprojevuje.

fero
24. ledna • 14:02

lezne predvadecka a nove auto je DOST VELKY rozdiel

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rossi
24. ledna • 14:41

Ano, taky si to myslím. Těch 150 tis. u střední třídy rozdíl nové vs. předváděčka s 10 tis. km je naprosto běžná věc - stačí mkrnout na nabídky na kterékoliv inzertním serveru. Protě rok stáří + 10 tis. neco stojí a je na každém jak se rozhodne. Já mluvím o novém autě.

Doporučujeme

Články odjinud