Nová generace čtyřválcových motorů BMW z Velké Británie

Přesně po třech letech výstavby zahájí v lednu 2001 produkci nový závod BMW v britském Hams Hall. Do výstavby nového výrobního centra v blízkosti Birminghamu investovala BMW Group jednu miliardu německých marek
Nová generace čtyřválcových motorů BMW z Velké Británie
Přesně po třech letech výstavby zahájí v lednu 2001 produkci nový závod BMW v britském Hams Hall. Do výstavby nového výrobního centra v blízkosti Birminghamu investovala BMW Group jednu miliardu německých marek (cca 400 milionů liber) a po úplném zprovoznění zde na ploše větší než 170 000 m2, vznikne kolem 1 500 nových pracovních míst.

V nejbližší budoucnosti bude výrobní závod v Hams Hall dodávat čtyřválcové motory nové generace o obsahu 1.6 – 2.0 l. Současně se stane tzv. "kompetenčním centrem" pro výrobu motorů, vybavených systémem "VALVETRONIC". Díky této inovativní technologii bude možné nahradit škrtící klapku variabilním zdvihem ventilů. Pozitivním důsledkem pak nebude jen snížení výkonových ztrát, ale například také citelně nižší spotřeba paliva a snížení hladiny emisí. Motory z Hams Hall budou určeny pro automobily, vyráběné závody BMW v Mnichově, Regensburgu, Dingolfingu, Spartanburgu (USA) a Rosslynu (JAR). Vzhledem k enormnímu celosvětovému nárůstu poptávky po automobilech BMW, rozšíří závod v Hams Hall již v prvních měsících svou produkci a v roce 2001 tak bude vyrobeno 60.000 motorů. V následujících letech počítá BMW Group s produkcí cca 400.000 agregátů ročně.

Začátek produkce v závodu Hams Hall odlehčí především výrobnímu závodu BMW ve Steyeru a umožní, aby se jeho výrobní kapacity soustředily na dieselové motory.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků