Nová generace BMW X5 zná své ceny

Nová generace BMW X5 již přichází do prodejů a automobilka nyní zveřejňuje ceny. Přestože jsou k dispozici pouze ty německé, ze zkušenosti je jasné, že ty české se budou víceméně jen přepočítávat.

Základní model X5 s naftovým motorem 3,0D bude stát 59 540 eur (přibližně 1,55 mil. Kč). Za tyto peníze získáte velké SUV o výkonu 170 kW (231 k) a točivým momentem 520 Nm. X5 s ním zrychlí na stovku za 8,3 s a dosáhne maximální rychlosti 216 km/h. To vše při kombinované spotřebě 8,7 l na 100 km.

Model X5 s osmiválcem o objemu 4,8 l v základní výbavě přijde na 80 800 eur (přibližně 2,23 mil. Kč). Za tuto nemalou sumu získáte skvělý osmiválec o výkonu 261 kW (355 k) a točivém momentu 475 Nm. X5 s ním zrychlí na stovku za 6,5 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 12,5 l na 100 km.

Jedná se o poměrně výrazné navýšení cen. Nynější generace modelu X5 stojí s naftovým motorem 3,0D o téměř 10 000 eur méně a model 4,8is o 5 000 eur méně. Navíc konkurence Volkswagen Touareg a Audi Q7 stojí s obdobnými motory výrazně méně. Zde je třeba připomenout, že Touareg dostane nové motory a tedy změní mírně ceny, které se ovšem od těch nynějších nebudou příliš lišit.

 
BMW X5
VW Touareg
Audi Q7
3,0D
4,8 V8
3,0 TDI
4,2 V8
3,0 TDI
4,2 V8 FSI
Výkon kW/k
170/231
261/355
165/225
228/310
171/232
257/350
Točivý moment (Nm)
520
475
500
410
500
440
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,3
6,5
9,6
8,1
9,1
7,4
Maximální rychlost (km/h)
216
240
207
218
216
244
 
 
 
 
 
 
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
8,7
12,5
10,6
14,8
10,5
13,6
 
Cena (eur)
59 540
80 800
44 950
61 900
49 500
65 500

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků