Nová generace BMW X5 zná své ceny

Nová generace BMW X5 již přichází do prodejů a automobilka nyní zveřejňuje ceny. Přestože jsou k dispozici pouze ty německé, ze zkušenosti je jasné, že ty české se budou víceméně jen přepočítávat.

Základní model X5 s naftovým motorem 3,0D bude stát 59 540 eur (přibližně 1,55 mil. Kč). Za tyto peníze získáte velké SUV o výkonu 170 kW (231 k) a točivým momentem 520 Nm. X5 s ním zrychlí na stovku za 8,3 s a dosáhne maximální rychlosti 216 km/h. To vše při kombinované spotřebě 8,7 l na 100 km.

Model X5 s osmiválcem o objemu 4,8 l v základní výbavě přijde na 80 800 eur (přibližně 2,23 mil. Kč). Za tuto nemalou sumu získáte skvělý osmiválec o výkonu 261 kW (355 k) a točivém momentu 475 Nm. X5 s ním zrychlí na stovku za 6,5 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 12,5 l na 100 km.

Jedná se o poměrně výrazné navýšení cen. Nynější generace modelu X5 stojí s naftovým motorem 3,0D o téměř 10 000 eur méně a model 4,8is o 5 000 eur méně. Navíc konkurence Volkswagen Touareg a Audi Q7 stojí s obdobnými motory výrazně méně. Zde je třeba připomenout, že Touareg dostane nové motory a tedy změní mírně ceny, které se ovšem od těch nynějších nebudou příliš lišit.

 
BMW X5
VW Touareg
Audi Q7
3,0D
4,8 V8
3,0 TDI
4,2 V8
3,0 TDI
4,2 V8 FSI
Výkon kW/k
170/231
261/355
165/225
228/310
171/232
257/350
Točivý moment (Nm)
520
475
500
410
500
440
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,3
6,5
9,6
8,1
9,1
7,4
Maximální rychlost (km/h)
216
240
207
218
216
244
 
 
 
 
 
 
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
8,7
12,5
10,6
14,8
10,5
13,6
 
Cena (eur)
59 540
80 800
44 950
61 900
49 500
65 500

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků