Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Puristé a ortodoxní fanoušci značky BMW, kteří nemohli vystát předokolku řady 2 Active Tourer, by jí přeci jen mohli existenci odpustit. Díky ní totiž začínají představitelé automobilky opouštět myšlenku pohonu předních kol pro příští generaci BMW řady 1.

Ta by měla dorazit v roce 2018 a zadní pohon je pro ni pořád ve hře. To potvrdil magazínu Motor Trend i Klaus Fröhlich, člen dozorčí rady BMW a bývalý hlavní muž vývoje aut od řady 5 dolů.

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Podle něj byl u BMW řady 1 vždycky problém v konkurenceschopnosti po stránce praktičnosti, protože zadní pohon s diferenciálem a složitou nápravou zmenšuje kufr a podélně uložený motor zase vyžaduje kompromisy s místem v kabině vpředu.

Jenže pokud chce zákazník BMW prostor a praktičnost, může jít nyní v této třídě k modelu BMW řady 2 Active Tourer. Tím se otevírá cesta pro zadní pohon pro příští jedničku. Fröhlich chce, aby i ona zůstala pravým BMW.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ohledně použité techniky je ještě předčasné spekulovat, ale je možné, že se BMW inspiruje v nové generaci řady 7 a použije lehké šasi zesílené výztuhami z uhlíkových vláken. Teprve až další generace řady 3 bude celokarbonová a to bude někdy po roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků