Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Puristé a ortodoxní fanoušci značky BMW, kteří nemohli vystát předokolku řady 2 Active Tourer, by jí přeci jen mohli existenci odpustit. Díky ní totiž začínají představitelé automobilky opouštět myšlenku pohonu předních kol pro příští generaci BMW řady 1.

Ta by měla dorazit v roce 2018 a zadní pohon je pro ni pořád ve hře. To potvrdil magazínu Motor Trend i Klaus Fröhlich, člen dozorčí rady BMW a bývalý hlavní muž vývoje aut od řady 5 dolů.

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Podle něj byl u BMW řady 1 vždycky problém v konkurenceschopnosti po stránce praktičnosti, protože zadní pohon s diferenciálem a složitou nápravou zmenšuje kufr a podélně uložený motor zase vyžaduje kompromisy s místem v kabině vpředu.

Jenže pokud chce zákazník BMW prostor a praktičnost, může jít nyní v této třídě k modelu BMW řady 2 Active Tourer. Tím se otevírá cesta pro zadní pohon pro příští jedničku. Fröhlich chce, aby i ona zůstala pravým BMW.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ohledně použité techniky je ještě předčasné spekulovat, ale je možné, že se BMW inspiruje v nové generaci řady 7 a použije lehké šasi zesílené výztuhami z uhlíkových vláken. Teprve až další generace řady 3 bude celokarbonová a to bude někdy po roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků