Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Puristé a ortodoxní fanoušci značky BMW, kteří nemohli vystát předokolku řady 2 Active Tourer, by jí přeci jen mohli existenci odpustit. Díky ní totiž začínají představitelé automobilky opouštět myšlenku pohonu předních kol pro příští generaci BMW řady 1.

Ta by měla dorazit v roce 2018 a zadní pohon je pro ni pořád ve hře. To potvrdil magazínu Motor Trend i Klaus Fröhlich, člen dozorčí rady BMW a bývalý hlavní muž vývoje aut od řady 5 dolů.

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Podle něj byl u BMW řady 1 vždycky problém v konkurenceschopnosti po stránce praktičnosti, protože zadní pohon s diferenciálem a složitou nápravou zmenšuje kufr a podélně uložený motor zase vyžaduje kompromisy s místem v kabině vpředu.

Jenže pokud chce zákazník BMW prostor a praktičnost, může jít nyní v této třídě k modelu BMW řady 2 Active Tourer. Tím se otevírá cesta pro zadní pohon pro příští jedničku. Fröhlich chce, aby i ona zůstala pravým BMW.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ohledně použité techniky je ještě předčasné spekulovat, ale je možné, že se BMW inspiruje v nové generaci řady 7 a použije lehké šasi zesílené výztuhami z uhlíkových vláken. Teprve až další generace řady 3 bude celokarbonová a to bude někdy po roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků