Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Hybridnímu supersportu od BMW se navzdory přítomnosti zážehové patnáctistovky nedají upřít solidní jízdní vlastnosti. Jenže to pravděpodobně nebude nic ve srovnání s tím, jakou dynamiku nabídne připravovaná nová generace. Její výkon by se měl totiž více než zdvojnásobit.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Šušká se, že druhá generace dorazí přibližně v roce 2022 či 2023, takže si na ní ještě nějaký ten pátek počkáme. Vývoj je nicméně v plném proudu a na povrch už vyplouvají první informace. Karoserie by se měla i nadále spoléhat na lehký karbon a hliník, zároveň se pohonná jednotka podle všeho zcela vzdá klasického spalovacího motoru.

Místo toho se bude spoléhat na tři elektromotory a k tomu pochopitelně dostane akumulátory s větší kapacitou. Dojezd by tak měl dosahovat bezmála pěti stovek kilometrů. Dechberoucí je ale především kombinovaný výkon, který by měl dosahovat až 552 kW (750 koní). 

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

I nadále bude BMW i8 disponovat pohonem všech kol, velmi pravděpodobně se budou dva elektromotory nacházet na přední nápravě, zadní bude mít na starosti pohon zadních kol. Kromě vektorování točivého momentu by měla i8 dostat také natáčení zadních kol a aktivní odpružení. Elektrická budoucnost najednou nezní tak špatně, že?

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků