Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Hybridnímu supersportu od BMW se navzdory přítomnosti zážehové patnáctistovky nedají upřít solidní jízdní vlastnosti. Jenže to pravděpodobně nebude nic ve srovnání s tím, jakou dynamiku nabídne připravovaná nová generace. Její výkon by se měl totiž více než zdvojnásobit.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Šušká se, že druhá generace dorazí přibližně v roce 2022 či 2023, takže si na ní ještě nějaký ten pátek počkáme. Vývoj je nicméně v plném proudu a na povrch už vyplouvají první informace. Karoserie by se měla i nadále spoléhat na lehký karbon a hliník, zároveň se pohonná jednotka podle všeho zcela vzdá klasického spalovacího motoru.

Místo toho se bude spoléhat na tři elektromotory a k tomu pochopitelně dostane akumulátory s větší kapacitou. Dojezd by tak měl dosahovat bezmála pěti stovek kilometrů. Dechberoucí je ale především kombinovaný výkon, který by měl dosahovat až 552 kW (750 koní). 

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

I nadále bude BMW i8 disponovat pohonem všech kol, velmi pravděpodobně se budou dva elektromotory nacházet na přední nápravě, zadní bude mít na starosti pohon zadních kol. Kromě vektorování točivého momentu by měla i8 dostat také natáčení zadních kol a aktivní odpružení. Elektrická budoucnost najednou nezní tak špatně, že?

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků