Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Hybridnímu supersportu od BMW se navzdory přítomnosti zážehové patnáctistovky nedají upřít solidní jízdní vlastnosti. Jenže to pravděpodobně nebude nic ve srovnání s tím, jakou dynamiku nabídne připravovaná nová generace. Její výkon by se měl totiž více než zdvojnásobit.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Šušká se, že druhá generace dorazí přibližně v roce 2022 či 2023, takže si na ní ještě nějaký ten pátek počkáme. Vývoj je nicméně v plném proudu a na povrch už vyplouvají první informace. Karoserie by se měla i nadále spoléhat na lehký karbon a hliník, zároveň se pohonná jednotka podle všeho zcela vzdá klasického spalovacího motoru.

Místo toho se bude spoléhat na tři elektromotory a k tomu pochopitelně dostane akumulátory s větší kapacitou. Dojezd by tak měl dosahovat bezmála pěti stovek kilometrů. Dechberoucí je ale především kombinovaný výkon, který by měl dosahovat až 552 kW (750 koní). 

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

I nadále bude BMW i8 disponovat pohonem všech kol, velmi pravděpodobně se budou dva elektromotory nacházet na přední nápravě, zadní bude mít na starosti pohon zadních kol. Kromě vektorování točivého momentu by měla i8 dostat také natáčení zadních kol a aktivní odpružení. Elektrická budoucnost najednou nezní tak špatně, že?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků