Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Hybridnímu supersportu od BMW se navzdory přítomnosti zážehové patnáctistovky nedají upřít solidní jízdní vlastnosti. Jenže to pravděpodobně nebude nic ve srovnání s tím, jakou dynamiku nabídne připravovaná nová generace. Její výkon by se měl totiž více než zdvojnásobit.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Šušká se, že druhá generace dorazí přibližně v roce 2022 či 2023, takže si na ní ještě nějaký ten pátek počkáme. Vývoj je nicméně v plném proudu a na povrch už vyplouvají první informace. Karoserie by se měla i nadále spoléhat na lehký karbon a hliník, zároveň se pohonná jednotka podle všeho zcela vzdá klasického spalovacího motoru.

Místo toho se bude spoléhat na tři elektromotory a k tomu pochopitelně dostane akumulátory s větší kapacitou. Dojezd by tak měl dosahovat bezmála pěti stovek kilometrů. Dechberoucí je ale především kombinovaný výkon, který by měl dosahovat až 552 kW (750 koní). 

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

I nadále bude BMW i8 disponovat pohonem všech kol, velmi pravděpodobně se budou dva elektromotory nacházet na přední nápravě, zadní bude mít na starosti pohon zadních kol. Kromě vektorování točivého momentu by měla i8 dostat také natáčení zadních kol a aktivní odpružení. Elektrická budoucnost najednou nezní tak špatně, že?

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků