Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Nová generace BMW i8 má být čistý elektromobil s výkonem 750 koní

Hybridnímu supersportu od BMW se navzdory přítomnosti zážehové patnáctistovky nedají upřít solidní jízdní vlastnosti. Jenže to pravděpodobně nebude nic ve srovnání s tím, jakou dynamiku nabídne připravovaná nová generace. Její výkon by se měl totiž více než zdvojnásobit.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Šušká se, že druhá generace dorazí přibližně v roce 2022 či 2023, takže si na ní ještě nějaký ten pátek počkáme. Vývoj je nicméně v plném proudu a na povrch už vyplouvají první informace. Karoserie by se měla i nadále spoléhat na lehký karbon a hliník, zároveň se pohonná jednotka podle všeho zcela vzdá klasického spalovacího motoru.

Místo toho se bude spoléhat na tři elektromotory a k tomu pochopitelně dostane akumulátory s větší kapacitou. Dojezd by tak měl dosahovat bezmála pěti stovek kilometrů. Dechberoucí je ale především kombinovaný výkon, který by měl dosahovat až 552 kW (750 koní). 

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

I nadále bude BMW i8 disponovat pohonem všech kol, velmi pravděpodobně se budou dva elektromotory nacházet na přední nápravě, zadní bude mít na starosti pohon zadních kol. Kromě vektorování točivého momentu by měla i8 dostat také natáčení zadních kol a aktivní odpružení. Elektrická budoucnost najednou nezní tak špatně, že?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků