Nová generace BMW 5 umí jezdit i pod čtyři litry na sto kilometrů

Sedmá generace kultovního modelu mnichovské automobilky ještě letos dostane i variantu M5.

Krásné proporce a interiér o třídu lepší, než měla odcházející šestá generace tohoto vozu, získalo od svých tvůrců nové BMW 5.

Automobil, který měl na počátku roku premiéru na autosalonu v Detroitu, již vstoupil na český trh.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

V současnosti se nabízí se čtyřmi motorizacemi - zážehové jsou 530i a 540i, dieselové verze nesou označení 520 a 530 d. Jak vyplývá z následujících tabulek, brzy na výběr budou i další. Jejich příchod na trh je podle mluvčího tuzemského zastoupení Davida Haidingera plánován již na březen. Tehdy také budou doplněny chybějící údaje v kolonce Cena.

BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí a ceník
Motor 530i/530i xDrive 540i/540i xDrive 530e M550i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998 1998 4395
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 8/4
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 185/5200 250/5500 185/4460 340/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1450 450/1380 420/1450 650/1800
Max. rychlost [km/h] 250(250) 250 * 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.2(6.0) 5.1(4.8) 6,2 4.0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.4(5.7) 6.5(6.9) 2.0 (el. dojezd 45 km) 8.9
Cena [Kč] 1.398.800/
1.466.400
1.560.000/
1.627.600
- -

 

BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí a ceník
Motor 520d/520d xDrive 530d/530d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 2993
Válce/ventily 4/4 6/4
Převodovka 6M/8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 140/4000 195/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 400/1750 620/2000
Max. rychlost [km/h] 238(235) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7.7(7.5) 5.7(5.4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4.2(4.5) 4.5(5.0)
Cena [Kč] 1.292.200/1.417.000 1.534.000/1.599.000

Zatím nejvýkonnější verze 540i má nyní výkon 250 kW a na stokilometrovou rychlost se dostane už během 4,8 sekundy.  Nejúspornější je verze 520 d ED, které k ujetí stokilometrové vzdálenosti postačuje 3,9 litru nafty. Je to díky skvělému součiniteli aerodynamického odporu Cd=0,22.

Těšit se můžeme určitě na M 550i, která má výkonové i dynamické parametry lepší než končící M5. Mimochodem, na tu se prý můžeme těšit ještě letos.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Oproti minulé generace je v té sedmé množství změn, které by zákazníci měli ocenit. Tak například, sportovní podvozek je teď možné objednávat i pro verze s pohonem Xdrive.

Přes nárůst rozměrů (délka se zvětšila o 29, šířka o 8, výška o 15 a rozvor o 7 milimetrů) je teď "pětka" lehčí. Hmotnost srovnatelných verzí šesté a sedmé generace je teď až o sto kilogramů nižší.

Seznam sériové výbavy je pochopitelně opět bohatší. Konkrétně stojí za zmínku LED přední světlomety, navigace, volič jízdních režimů s funkcí adaptive (umí se přizpůsobovat stylu řidiče i aktuální situaci v provoz), parkovací senzory vpředu i vzadu nebo osmistupňová automatická převodovka. Jediná verze bez automatu bude již zmíněná "nízkoemisní" 520 d ED.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Za příplatek si pak lze objednat třeba ovládání infotainmentu pomocí šesti typů gest, masážní sedačky, systém pro provonění a ionizaci vzduchu a třeba nastavování tuhosti tlumičů.

Obdobná výbava, a rovněž motorizace, se očekávají také v případě verze touring, která se očekává na ženevském autosalonu.

Obsáhlou galerii fotografií vozů zachycujících rovněž výrobu modelu, najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků