Nová generace BMW 5 umí jezdit i pod čtyři litry na sto kilometrů

Sedmá generace kultovního modelu mnichovské automobilky ještě letos dostane i variantu M5.

Krásné proporce a interiér o třídu lepší, než měla odcházející šestá generace tohoto vozu, získalo od svých tvůrců nové BMW 5.

Automobil, který měl na počátku roku premiéru na autosalonu v Detroitu, již vstoupil na český trh.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

V současnosti se nabízí se čtyřmi motorizacemi - zážehové jsou 530i a 540i, dieselové verze nesou označení 520 a 530 d. Jak vyplývá z následujících tabulek, brzy na výběr budou i další. Jejich příchod na trh je podle mluvčího tuzemského zastoupení Davida Haidingera plánován již na březen. Tehdy také budou doplněny chybějící údaje v kolonce Cena.

BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí a ceník
Motor 530i/530i xDrive 540i/540i xDrive 530e M550i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998 1998 4395
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 8/4
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 185/5200 250/5500 185/4460 340/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1450 450/1380 420/1450 650/1800
Max. rychlost [km/h] 250(250) 250 * 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.2(6.0) 5.1(4.8) 6,2 4.0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.4(5.7) 6.5(6.9) 2.0 (el. dojezd 45 km) 8.9
Cena [Kč] 1.398.800/
1.466.400
1.560.000/
1.627.600
- -

 

BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí a ceník
Motor 520d/520d xDrive 530d/530d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 2993
Válce/ventily 4/4 6/4
Převodovka 6M/8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 140/4000 195/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 400/1750 620/2000
Max. rychlost [km/h] 238(235) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7.7(7.5) 5.7(5.4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4.2(4.5) 4.5(5.0)
Cena [Kč] 1.292.200/1.417.000 1.534.000/1.599.000

Zatím nejvýkonnější verze 540i má nyní výkon 250 kW a na stokilometrovou rychlost se dostane už během 4,8 sekundy.  Nejúspornější je verze 520 d ED, které k ujetí stokilometrové vzdálenosti postačuje 3,9 litru nafty. Je to díky skvělému součiniteli aerodynamického odporu Cd=0,22.

Těšit se můžeme určitě na M 550i, která má výkonové i dynamické parametry lepší než končící M5. Mimochodem, na tu se prý můžeme těšit ještě letos.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Oproti minulé generace je v té sedmé množství změn, které by zákazníci měli ocenit. Tak například, sportovní podvozek je teď možné objednávat i pro verze s pohonem Xdrive.

Přes nárůst rozměrů (délka se zvětšila o 29, šířka o 8, výška o 15 a rozvor o 7 milimetrů) je teď "pětka" lehčí. Hmotnost srovnatelných verzí šesté a sedmé generace je teď až o sto kilogramů nižší.

Seznam sériové výbavy je pochopitelně opět bohatší. Konkrétně stojí za zmínku LED přední světlomety, navigace, volič jízdních režimů s funkcí adaptive (umí se přizpůsobovat stylu řidiče i aktuální situaci v provoz), parkovací senzory vpředu i vzadu nebo osmistupňová automatická převodovka. Jediná verze bez automatu bude již zmíněná "nízkoemisní" 520 d ED.

Galerie aut českých prezidentů: Škodovky, Tatrovky, ZILy i BMW

Galerie aut českých prezidentů: Škodovky, Tatrovky, ZILy i BMW

Za příplatek si pak lze objednat třeba ovládání infotainmentu pomocí šesti typů gest, masážní sedačky, systém pro provonění a ionizaci vzduchu a třeba nastavování tuhosti tlumičů.

Obdobná výbava, a rovněž motorizace, se očekávají také v případě verze touring, která se očekává na ženevském autosalonu.

Obsáhlou galerii fotografií vozů zachycujících rovněž výrobu modelu, najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 230 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 54 374 km
Cena: 320 000 Kč
BMW 3 3
Rok výroby: 2008
Stav: 146 703 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků