Nová generace BMW 5 umí jezdit i pod čtyři litry na sto kilometrů

Sedmá generace kultovního modelu mnichovské automobilky ještě letos dostane i variantu M5.

Krásné proporce a interiér o třídu lepší, než měla odcházející šestá generace tohoto vozu, získalo od svých tvůrců nové BMW 5.

Automobil, který měl na počátku roku premiéru na autosalonu v Detroitu, již vstoupil na český trh.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

V současnosti se nabízí se čtyřmi motorizacemi - zážehové jsou 530i a 540i, dieselové verze nesou označení 520 a 530 d. Jak vyplývá z následujících tabulek, brzy na výběr budou i další. Jejich příchod na trh je podle mluvčího tuzemského zastoupení Davida Haidingera plánován již na březen. Tehdy také budou doplněny chybějící údaje v kolonce Cena.

BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí a ceník
Motor 530i/530i xDrive 540i/540i xDrive 530e M550i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998 1998 4395
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 8/4
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 185/5200 250/5500 185/4460 340/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1450 450/1380 420/1450 650/1800
Max. rychlost [km/h] 250(250) 250 * 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.2(6.0) 5.1(4.8) 6,2 4.0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.4(5.7) 6.5(6.9) 2.0 (el. dojezd 45 km) 8.9
Cena [Kč] 1.398.800/
1.466.400
1.560.000/
1.627.600
- -

 

BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí a ceník
Motor 520d/520d xDrive 530d/530d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 2993
Válce/ventily 4/4 6/4
Převodovka 6M/8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 140/4000 195/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 400/1750 620/2000
Max. rychlost [km/h] 238(235) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7.7(7.5) 5.7(5.4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4.2(4.5) 4.5(5.0)
Cena [Kč] 1.292.200/1.417.000 1.534.000/1.599.000

Zatím nejvýkonnější verze 540i má nyní výkon 250 kW a na stokilometrovou rychlost se dostane už během 4,8 sekundy.  Nejúspornější je verze 520 d ED, které k ujetí stokilometrové vzdálenosti postačuje 3,9 litru nafty. Je to díky skvělému součiniteli aerodynamického odporu Cd=0,22.

Těšit se můžeme určitě na M 550i, která má výkonové i dynamické parametry lepší než končící M5. Mimochodem, na tu se prý můžeme těšit ještě letos.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Oproti minulé generace je v té sedmé množství změn, které by zákazníci měli ocenit. Tak například, sportovní podvozek je teď možné objednávat i pro verze s pohonem Xdrive.

Přes nárůst rozměrů (délka se zvětšila o 29, šířka o 8, výška o 15 a rozvor o 7 milimetrů) je teď "pětka" lehčí. Hmotnost srovnatelných verzí šesté a sedmé generace je teď až o sto kilogramů nižší.

Seznam sériové výbavy je pochopitelně opět bohatší. Konkrétně stojí za zmínku LED přední světlomety, navigace, volič jízdních režimů s funkcí adaptive (umí se přizpůsobovat stylu řidiče i aktuální situaci v provoz), parkovací senzory vpředu i vzadu nebo osmistupňová automatická převodovka. Jediná verze bez automatu bude již zmíněná "nízkoemisní" 520 d ED.

Galerie aut českých prezidentů: Škodovky, Tatrovky, ZILy i BMW

Galerie aut českých prezidentů: Škodovky, Tatrovky, ZILy i BMW

Za příplatek si pak lze objednat třeba ovládání infotainmentu pomocí šesti typů gest, masážní sedačky, systém pro provonění a ionizaci vzduchu a třeba nastavování tuhosti tlumičů.

Obdobná výbava, a rovněž motorizace, se očekávají také v případě verze touring, která se očekává na ženevském autosalonu.

Obsáhlou galerii fotografií vozů zachycujících rovněž výrobu modelu, najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků