Nová generace BMW 3 se blíží

Už na jaře příštího roku nás oblaží nová generace trojkové řady BMW, která dělá zhriba polovinu všech prodejů značky. Je proto nasnadě, že ji pánové z Mnichova věnují patřičnou pozornost. Nová řada bude méně odvážná než nová pětka či sedmička, mnichovští si nemohou dovolit tolik experimentů a doufat, že se to zákazníkům bude líbit.

Trojková řada převezme podvozkovou platformu z nové řady jedna, samozřejmě s patřičně upraveným rozvorem. Ten bude o 35 mm větší než u současné generace (2 760 oproti 2 725 mm), délka naroste o 80 mm na 4,55 m a šířka o dalších 30 mm. Celkově tak novinka nabídne daleko více místa uvnitř - právě jeho nedostatek je u současné generace trochu kritizován.

Pod kapotou nebudou chybět známé šestiválce 320i, 325i a 330i, poslední dva jmenované dostanou lehce zvýšený výkon. Zatímco 2.2 l bude mít stále svých 125 kW, 2.5 l dostane 154 kW (dnes 141 kW) a 3.0 l dokonce 184 kW (dnes 170 kW). Kromě 330d - současného naftového šestiválce - s výkonem 158 kW (dnes 150 kW) bude v nabídce ještě verze s dvojím přeplňováním 335d o výkonu 200 kW (stejný ojem, jen dvě turba).

Po jarní premiéře sedanu přijde na trh v létě kombi Touring, v letech 2006 a 2007 pak M3 (osmiválec, 294 kW), kupé a kabriolet (čtyřková řada). Zkrátka je na co se těšit.

  

Tip: Testy BMW 320i a BMW 330d

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků