Nová generace BMW 1 vstoupila na český trh

Nová generace nejmenšího z rodiny BMW vstoupila na český trh. Vůz využívající stejný základ, na kterém stojí také nová trojka (ta bude představena už tento pátek), je oproti svému předchůdci delší o 85 mm a širší o 17 mm. Rozvor náprav navíc narostl o podstatných 30 mm.

Celkové rozměry tak jsou následující: délka 4324 mm, šířka 1765 mm a výška 1421 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2690 mm. Krom toho nová jednička dostala také větší rozchod kol, a to jak vpředu, tak vzadu. Pro úplnost ještě doplním, že zavazadelník narostl o 30 litrů na konečných 360 l.

Jakkoliv se hodně mluvilo o tom, že by základní model automobilky BMW mohl dostat pohon přední nápravy (velká část zákazníků prý ani neví o tom, že jejich jednička má pohon zadních kol), zůstalo vše při starém. Naštěstí! Naopak se do budoucna uvažuje také o příchodu provedení se systémem pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aktuálně najdete v ceníku pět motorizací. Základem je benzinová jedna-šestka (116i) nabízející maximální výkon 136 k. Nad ní pak stojí verze 118i se stejným motorem naladěným na 170 k. Naftová provedení jsou v nabídce celkem tři. Ve všech případech jde o čtyřválec s objemem 1995 ccm. Nejslabší 116d nabídne 116 koní, prostřední 118d je naladěno na 143 koní a vrcholné 120d má maximální výkon 184 koní. Kombinovaná spotřeba dieselu by se měla pohybovat v rozmezí od 4,3 do 4,5 l/100 km v závislosti na konkrétní verzi.

Čtěte také
BMW řady 1 představeno v detailech

Během první poloviny příštího roku bude nabídka rozšířena o další dva motory (125i a 125d). Konkrétně jde o přeplňované dvoulitry se shodným výkonem 218 k. Velmi dobrou zprávou je také fakt, že by jednička neměla přijít ani o zážehový šestiválec.

Cena základního BMW 116i je nastavena na 630 000 Kč včetně DPH. Za výkonnější alternativu 118i si připlatíte zhruba 56 000 Kč. Nejslabší diesel startuje s cenovkou 652 500 Kč, 118d si BMW cení na 698 750 Kč a aktuálním vrcholem nabídky je 120d s cenou 748 750 Kč.

Jak už německá automobilka avizovala dlouho dopředu, zákazníci si mohou standardní „jedničku“ vylepšit o dva pakety: BMW Sport Line nebo BMW Urban Line. Oba stojí shodně 47 900 Kč. Za dalších 54 200 Kč je pro všechny motorizace k dispozici automatická převodovka Steptronic s osmi rychlostními stupni. BMW 120d může být navíc vybaveno pádly pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský