Nová generace BMW 1 vstoupila na český trh

Nová generace nejmenšího z rodiny BMW vstoupila na český trh. Vůz využívající stejný základ, na kterém stojí také nová trojka (ta bude představena už tento pátek), je oproti svému předchůdci delší o 85 mm a širší o 17 mm. Rozvor náprav navíc narostl o podstatných 30 mm.

Celkové rozměry tak jsou následující: délka 4324 mm, šířka 1765 mm a výška 1421 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2690 mm. Krom toho nová jednička dostala také větší rozchod kol, a to jak vpředu, tak vzadu. Pro úplnost ještě doplním, že zavazadelník narostl o 30 litrů na konečných 360 l.

Jakkoliv se hodně mluvilo o tom, že by základní model automobilky BMW mohl dostat pohon přední nápravy (velká část zákazníků prý ani neví o tom, že jejich jednička má pohon zadních kol), zůstalo vše při starém. Naštěstí! Naopak se do budoucna uvažuje také o příchodu provedení se systémem pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aktuálně najdete v ceníku pět motorizací. Základem je benzinová jedna-šestka (116i) nabízející maximální výkon 136 k. Nad ní pak stojí verze 118i se stejným motorem naladěným na 170 k. Naftová provedení jsou v nabídce celkem tři. Ve všech případech jde o čtyřválec s objemem 1995 ccm. Nejslabší 116d nabídne 116 koní, prostřední 118d je naladěno na 143 koní a vrcholné 120d má maximální výkon 184 koní. Kombinovaná spotřeba dieselu by se měla pohybovat v rozmezí od 4,3 do 4,5 l/100 km v závislosti na konkrétní verzi.

Čtěte také
BMW řady 1 představeno v detailech

Během první poloviny příštího roku bude nabídka rozšířena o další dva motory (125i a 125d). Konkrétně jde o přeplňované dvoulitry se shodným výkonem 218 k. Velmi dobrou zprávou je také fakt, že by jednička neměla přijít ani o zážehový šestiválec.

Cena základního BMW 116i je nastavena na 630 000 Kč včetně DPH. Za výkonnější alternativu 118i si připlatíte zhruba 56 000 Kč. Nejslabší diesel startuje s cenovkou 652 500 Kč, 118d si BMW cení na 698 750 Kč a aktuálním vrcholem nabídky je 120d s cenou 748 750 Kč.

Jak už německá automobilka avizovala dlouho dopředu, zákazníci si mohou standardní „jedničku“ vylepšit o dva pakety: BMW Sport Line nebo BMW Urban Line. Oba stojí shodně 47 900 Kč. Za dalších 54 200 Kč je pro všechny motorizace k dispozici automatická převodovka Steptronic s osmi rychlostními stupni. BMW 120d může být navíc vybaveno pádly pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků