Nová generace BMW 1 vstoupila na český trh

Nová generace nejmenšího z rodiny BMW vstoupila na český trh. Vůz využívající stejný základ, na kterém stojí také nová trojka (ta bude představena už tento pátek), je oproti svému předchůdci delší o 85 mm a širší o 17 mm. Rozvor náprav navíc narostl o podstatných 30 mm.

Celkové rozměry tak jsou následující: délka 4324 mm, šířka 1765 mm a výška 1421 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2690 mm. Krom toho nová jednička dostala také větší rozchod kol, a to jak vpředu, tak vzadu. Pro úplnost ještě doplním, že zavazadelník narostl o 30 litrů na konečných 360 l.

Jakkoliv se hodně mluvilo o tom, že by základní model automobilky BMW mohl dostat pohon přední nápravy (velká část zákazníků prý ani neví o tom, že jejich jednička má pohon zadních kol), zůstalo vše při starém. Naštěstí! Naopak se do budoucna uvažuje také o příchodu provedení se systémem pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aktuálně najdete v ceníku pět motorizací. Základem je benzinová jedna-šestka (116i) nabízející maximální výkon 136 k. Nad ní pak stojí verze 118i se stejným motorem naladěným na 170 k. Naftová provedení jsou v nabídce celkem tři. Ve všech případech jde o čtyřválec s objemem 1995 ccm. Nejslabší 116d nabídne 116 koní, prostřední 118d je naladěno na 143 koní a vrcholné 120d má maximální výkon 184 koní. Kombinovaná spotřeba dieselu by se měla pohybovat v rozmezí od 4,3 do 4,5 l/100 km v závislosti na konkrétní verzi.

Čtěte také
BMW řady 1 představeno v detailech

Během první poloviny příštího roku bude nabídka rozšířena o další dva motory (125i a 125d). Konkrétně jde o přeplňované dvoulitry se shodným výkonem 218 k. Velmi dobrou zprávou je také fakt, že by jednička neměla přijít ani o zážehový šestiválec.

Cena základního BMW 116i je nastavena na 630 000 Kč včetně DPH. Za výkonnější alternativu 118i si připlatíte zhruba 56 000 Kč. Nejslabší diesel startuje s cenovkou 652 500 Kč, 118d si BMW cení na 698 750 Kč a aktuálním vrcholem nabídky je 120d s cenou 748 750 Kč.

Jak už německá automobilka avizovala dlouho dopředu, zákazníci si mohou standardní „jedničku“ vylepšit o dva pakety: BMW Sport Line nebo BMW Urban Line. Oba stojí shodně 47 900 Kč. Za dalších 54 200 Kč je pro všechny motorizace k dispozici automatická převodovka Steptronic s osmi rychlostními stupni. BMW 120d může být navíc vybaveno pádly pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků