Nová generace Audi A4

Po představení nového Fordu Mondeo, Renaultu Laguna a Volskwagenu Passat přichází automobilka Audi s novou generací své střední řady A4. Nová A4 vyniká nejen zajímavým designem, ale také vyspělou technickou.
Nová generace Audi A4
Po představení nového Fordu Mondeo, Renaultu Laguna a Volskwagenu Passat přichází automobilka Audi s novou generací své střední řady A4. Nová A4 vyniká nejen zajímavým designem, ale také vyspělou technickou.

Motory

V Audi A4 najdeme dva zcela nové benzínové motory s hliníkovým blokem. Prvním z nich je dvoulitrový řadový čtyřválce o výkonu 130 ks a druhým pak třílitrový šestiválce dosahující výkonu 220 koní. Nabídku benzínových motorů uzavírá známý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 a výkonu 150 ks.

Neméně zajímavá je nabídka dieselových motorů. První v nabídce je čtyřválec 1.9 TDI s výkonem 130 ks, druhým pak šestiválec o objemu 2.5 litru. Výkon u šestiválce je podobně jako v ostatních řadách Audi 180 ks. Palivová nádrž byla zvětšena na 70 litrů, což umožňuje, že vůz vybavený dieselový motorem 1.9 TDI ujede na jedno tankování cca 1300 km.

Převodovky

Výkon motorů je přenášen na přední kola nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím 5 a 6 stupňových manuálních převodovek. A4 s předním pohonem může být vybavena převodovkou Multitronic. Je to vůbec poprvé, kdy je v tomto segmentu vozů použita převodovka s plynule měnitelným převodem.

Podvozek

Na podvozku nové A4 našel ve velké míře uplatnění hliník. Využití hliníku snížilo hmotnost neodpružených částí a byl tak položen základ pro vynikající jízdní vlastnosti a bezpečné ovládání. Na výborných jízdních vlastnostech mají svůj podíl také litá kola. Čtyřválcová A4 je vybavena 15” litými koly obutými do pneumatik 195/65 R15. Pro šestiválcové modely jsou k dispozici ve standardní výbavě 16” litá kola obutá do pneumatik 205/55 R16 (2.5 TDI) nebo 215/55 R16 (3.0 V6). Součástí příplatkové výbavy budou i kola 17“, obutá do pneumatik o rozměru 235/45 R17.

Karoserie

Čisté linie se sportovním nádechem jsou převažujícím prvkem na karoserii nové A4. Novým prvkem je překrytí hlavních světlometů čirým sklem. Tradičním pak mřížka chladiče.

Interiér

Interiér v nové A4 je ještě více ergonomický než u stávající řady. Cestující se v nové A4 budou cítit více pohodlí, protože v interiéru A4 je nyní více místa. Konkrétně cestující na zadních sedadlech získali 41 mm pro kolena, 14 mm v oblasti hlavy a ve výšce loktů 29 mm. Cestující na předních sedadlech získali v oblasti hlavy 15 mm a v oblasti loktů 17 mm. Obě skupiny mají také o 11 mm více prostoru v úrovni ramen.

Ve vybavení A4 najdeme prakticky vše co si dokážeme přestavit. Jmenujme klimatizaci, el. ovládání oken, navigační systém Plus nebo kvalitní autorádio s měničem CD.

Bezpečnost

U nové A4 je kladen velký důraz na bezpečnost cestujících. Ve výbavě nechybí přední, boční a okenní airbagy systému Siteguard. K tomu, aby se předešlo použití airbagů je nová A4 vybavena systémem ESP, neboli elektronickým stabilizačním systémem a brzdovým asistentem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků