Nová generace Audi A4 je tady. O šestiválcové motory nepřišla

Seznam kapitol
  1. Audi A4 nové generace, 3x video
  2. Audi A4 nové generace: Fotogalerie

Nová generace Audi A4 byla odhalena. Ve srovnání s dosluhujícím provedením je výrazně lehčí a úspornější. Automobilka představila sedan, který se chlubí perfektní aerodynamikou, a zároveň také kombi, které láká na objem zavazadelníku 505 litrů. Do prodeje se nová A4 dostane letos na podzim.

Audi A4 slaví 20 let. Nová generace přijde už příští rok

Audi A4 slaví 20 let. Nová generace přijde už příští rok

Audi A4 měří na délku 4,73 m, široké je 1,84 m a vysoké 1,43 m. Rozvor náprav dosahuje na 2,82 m. To v překladu znamená, že je nastupující generace delší, širší a má větší rozvor.

Audi zdůrazňuje ve své tiskové zprávě především radikální snižování hmotnosti. Rozdíl mezi generacemi může činit až 120 kilogramů, což bychom měli v praxi poznat na nízké spotřebě. A stejně tak by se na konzumaci paliva měla podepsat i aerodynamika. Sedan se chlubí součinitelem odporu vzduchu 0,23, kombi nabídne 0,26.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi představilo novou generaci A4 rovnou také ve verzi Avant. Designově se o revoluci opravdu nejedná. 

Interiér má být větší téměř ve všech směrech. Pro ramena mají cestující vpředu a vzadu více o 11 mm, prostor pro hlavu se zvětšil o 23 mm. Audi slibuje také perfektní odhlučnění a 505 litrů v základním uspořádání pro Avant. Nová A4 pak může mít také head-up displej nebo Audi virtual cocpit.

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Nabídka motorizací bude pro začátek prodeje zahrnovat tři benzinové a čtyři naftové jednotky, přičemž výkon začíná na 110 kW (150 k) a končí u 200 kW (272 k). Celkově se spotřeba snížila až o 21 %, zatímco výkon se zvětšil až o 25 %. Každý motor plní Euro 6, dieselové jednotky pracují se vstřikováním močoviny. Nádržka na AdBlue má ve standardu 12 litrů, na přání si můžete koupit dvojnásobnou velikost.

Nejdostupnější verze používá motor 1.4 TFSI s výkonem 110 kW (150 k) a s točivým momentem 250 Nm. Sedan zvládne stovku za 8,9 s a maximálně jede 210 km/h, pro kombi platí stejné hodnoty. Tento motor nahrazuje 1.8 TFSI, oproti němu je o 21 % úspornější. Druhou benzinovou možností je 2.0 TFSI, které je dostupné ve dvou variantách.

Audi vyrobilo již 10 milionů vozů řad 80 a A4

Audi vyrobilo již 10 milionů vozů řad 80 a A4

Ta slabší nabízí 140 kW (190 k) a 320 Nm, což sedanu stačí ke zdolání stokilometrové rychlosti v čase 7,3 s a k maximálce 240 km/h. Spotřeba by se ale zároveň neměla dostat přes pět litrů. Silnější provedení nabídne 185 kW (252 k) a 370 Nm. Sprint na stovku se zkrátí na 5,8 s u sedanu a na šest sekund u kombi.

Kdo chce diesel, ten volí mzi motory 2.0 TDI a šestiválci 3.0 TDI. V obou případech máte k dispozici dvě výkonové verze. Nabídka čtyřválců startuje na výkonu 110 kW (150 k), slinější možností je 140 kW (190 k). Samozřejmě hlavním lákadlem bude nízká spotřeba. Oba dvoulitrové diesely můžete pořídit v úsporné verzi „ultra“, přičemž slabší TDI má pak v tabulkách zapsanou hodnotu spotřeby 3,7 l/100 km. Později dorazí ještě jeden dieselový dvoulitr, a sice základní varianta s výkonem 90 kW (122 k).

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Vrcholem pro Audi A4 budou dva naftové šestiválce o objemu tří litrů. Volit můžete mezi výkonem 160 kW (218 k) nebo absolutní špičkou nabídky v podobě dieselového šestiválce s parametry 200 kW (272 k) a 600 Nm. Taková A4 umí stovku za 5,3 s a maximálně jede 250 km/h, protože ji dál nepustí omezovač.

Tím ale nabídka pro A4 nekončí, protože Audi připravilo rovnou také model Avant g-tron, což je verze spalující CNG. Jejím základem je motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW (170 k). Spotřeba se má vejít pod čtyři kilogramy CNG na sto kilometrů. Na CNG ujede A4 500 kilometrů, na benzin pak dalších 450 km.

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Pro benzinové motory a naftové čtyřválce je standardem manuální převodovka, kterou můžete ve všech případech vyměnit za sedmistupňový automat. Přirozeně naftové šestiválce jinak než s automatem nekoupíte. Vrcholné 3.0 TDI pak používá osmistupňovou převodovku.

Pohon přední nápravy je standardem pro všechny motory s výjimkou silnějšího šestiválce. Dokoupit můžete čtyřkolku k motorům 2.0 TFSI (185 kW) a 2.0 TDI (140 kW). Čtyřkolka pracuje s mezinápravovým diferenciálem, který posílá 60 % na zadní nápravu. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A4 nové generace, 3x video
  2. Audi A4 nové generace: Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků